Reklama
prabhupada.jpg
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia

Skyrelyje ISKCON - Dialogas galite perskaityti pirmą kartą lietuvių kalba skelbiamą oficialų ISKCON'o pareiškimą apie tarpreliginį dialogą su Dievą tikinčiais žmonėmis.

Labai graži Lokanatha Svamio paskaita

Kviečiame pasiklausyti:

 

Hare Krišna Maha Mantra kaip Jeopardy klausimas

Hare Krišna Mahamantra buvo vienas iš garsaus Jeopardy šou klausimų nacionalinės televizijos tinkle Kanadoje. Klausimas, kurį uždavė vedantysis Alex Trebek buvo: "Pagrindinėje Hare Krišna mantroje, koks yra žodis, kuris nėra nei Hare nei Krišna?"

Deja nei vienas iš dalyvių nepateikė teisingo atsakymo, bet pats klausimas neabejotinai rodo, kad mantra, kuri buvo žinoma tik kontrkultūros pasekėjams Vakarų visuomenėse, jau tapo įprasta daugeliui.

Laidos vaizdo įrašas angliškai: http://iskcontoronto.blogspot.com/2011/01/hare-krishna-maha-mantra-as-jeopardy.html

 

Milijonai matė Prabhupadą Vikipedijos puslapyje

2011 sausio 29, milijonai žmonių matė Šrila Prabhupada ir perskaitė jo vardą bei trumpą „Mantra-rock dance“ renginio aprašymą. Reklaminis plakatas apie renginį buvo pavaizduotas Vikipedijos pirmame puslapyje tą dieną, kai sukako keturiasdešimt ketvirtosios šio įvykio metinės.

Vikipedijos aprašymas:

Mantra-Rock Dance muzikinis renginys vyko 1967 sausio 29 d., Avalono Pramoginių šokių arenoje San Franciske ir galiausiai buvo įvardintas kaip "galutinis aukštis" ir "didelis dvasinis įvykis" hipių eroje. Jį surengė ankstyvieji Hare Krišna judėjimo pasekėjai kaip reklamą ir lėšų rinkimo akciją savo pirmajai šventyklai vakarinėje pakrantėje. Vienas iš jų, Harvey W. Cohen sukūrė Stanley Mouse įkvėptą reklaminį plakatą (nuotraukoje). Mantra-Rock Dance dalyvavo Hare Krišna įkūrėjas Bhaktivedanta Svamis, kontrkultūros ideologai Allen Ginsberg ir Timothy Leary, ir vedančios roko grupės "Grateful Dead", „Moby Grape“ ir Janis Joplin su "Big Brother" bei „Holding Company". Įvykis prisidėjo prie to, kad Hare Krišna mantrą visi kontrkultūros sluoksniai priėmė kaip "laisvo bendrumo" simbolį ir gyvybingą alternatyvą narkotikams.

 

Viešpats ir Jo materiali energija

Šrimad Bhagavatam 10.87.14:

śrī-śrutaya ūcuḥ
jaya jaya jahy ajām ajita doṣa-gṛbhīta-guṇāṁ
tvam asi yad ātmanā samavaruddha-samasta-bhagaḥ
aga-jagad-okasām akhila-śakty-avabodhaka te
kvacid ajayātmanā ca carato’nucaren nigamaḥ ||1||

Śruti pasakė: Pergalė, pergalė Tau, o Nenugalimasis! Savo prigimtimi Tu esi visiškai pilnas visų vertenybių; todėl prašome nugalėti amžiną iliuzijos galią, kuri imasi kontroliuoti gamtos guṇas, sukurdama sunkumus sąlygotoms sieloms. O Tu, kuris pažadini visas judančių ir nejudančių įkūnytų būtybių energijas, Vedos kartais gali atpažinti Tave, kai Tu žaidi su Savo materialia ir dvasine energijomis.

 

Rūpinimasis Dievu

Šrila Bhaktisidhanta Sarasvati Thakura Prabhupada

Mes turime tam tikrą nepriklausomybę, bet ši nepriklausomybė neturėtų būti naudojama taip, kad ribotų Šeimininką. Mums savo tikslams leidžiami tik tam tikri konkretūs dalykai, o Jis turi valdžią viskam. Todėl mes neturime galvoti apie Jį kaip apie Jo sukurtas būtybes. Kai Absoliutas nori kažko, mes moraliai įpareigoti pasiūlyti Jam savo paslaugas ir patenkinti Jo poreikius. Jei Jis mano, kad Jis yra vyras, visi turėtų būti Jo žmonomis. Siela turėtų vilkėti savo kūną pagal savo vyro skonį; ji turėtų puoštis taip, kad pradžiugintų savo Šeimininką.

Mums nereikia manyti, jog Dievas turėtų būti vyraujantis veiksnys, aptarnaujantis mūsų poreikius. Mes negalime viešpatauti virš Jo. Mums to daryti neleidžiama. Mes nepajėgūs to daryti. Būdami begalinai maži, mes neturime galios Jį padaryti pavaldžiu mums. Mes neturėtume manyti, kad Jis privalo būti mūsų tėvu ir tarnauti mums, kaip matome žemiškus tėvus darant nuo mūsų gyvenimo pradžios. Mes turėtume tarnauti ir garbinti Bala Krišną, vaiką Krišną, kaip jo tėvai:

"Man nereikia vartyti Vedų, man nereikia skaityti dharmašastrų ir Mahabharatos, kad sumažinčiau savo bėdas. Lai tie, kurie per daug bijo žemiškų rūpesčių, skaito Vedas, ir t.t. Aš visai nebijau tokių dalykų. Nemanau, kad pesimistiška mano proto tendencija turėtų versti mane skaityti šias knygas. Tai negyvi sprendimai. Aš noriu gyvo dalyko. Aš matau, kad Nanda, kaip tėvas, gavo pirmenybę puoselėti ir auginti vaiką Krišną nuo pat pradžių. Taigi man geriau, kad Nanda, o ne šios šastros būtų mano mokytojas."[1]

 

Lokanatha Svamio labai graži paskaita

 

Dvasinė aukos prigimtis

Visiškai paniręs į Kṛṣṇos sąmonę žmogus būtinai eis į dvasinę karalystę, nes jis visiškai atsideda dvasinei veiklai, kurioje ir aukojimo procesas absoliutus, ir tai, kas aukojama, yra tokios pat dvasinės prigimties.

(Bhagavad Gīta 4.24)

 

Dhirašantos prabhu pamokymai

„Bhagavad-gītos“ dvasia

Indijoje, šventoje Šri Ranga-kšetra vietovėje, atsidavęs brahmanas kasdien lankydavosi Viešpaties Višnu šventykloje ir atmintinai deklamuodavo visą „Bhagavad-gītą“. Deja, ne visus sanskrito žodžius jis galėjo ištarti teisingai, todėl šventykloje besisukiojantys mokslinčiai nepraleisdavo progos iš jo pasišaipyti. Tačiau brahmanui, panirusiam į nuoširdų „Bhagavad-gītos“ skaitymą ir apimtam per kraštus besiliejančios dvasinės palaimos, žmonių apkalbos nė trupučio nerūpėjo.

Viešpats Čaitanja, keliaudamas po Pietų Indiją, sutiko šį brahmaną ir paklausė: „Iš kur tavyje tiek meilės ekstazės? Kuri „Bhagavad-gītos“ dalis suteikia tau šią transcendentinę palaimą?“

Brahmanas atsakė: „Mano Viešpatie, aš nesu labai mokytas, todėl nesuprantu sanskrito žodžių.“

Tada Viešpats Čaitanja paklausė, kodėl šis verkia deklamuodamas sanskrito posmus. Ir brahmanas atsakė: „Kiekvieną kartą, kai sėdu deklamuoti Gītą, mano širdyje apsireiškia Viešpats Krišna kaip Partha-sarathi (Ardžiunos vežimo važnyčiotojas). Kai galvoju, kad Viešpats šioje formoje tarnauja Savo atsidavusiajam, negaliu sulaikyti ašarų.“

Išgirdęs šiuos žodžius Viešpats apkabino brahmaną ir pasakė, jog šis pasiekė Gītos deklamavimo tobulumą.

 

Pomidorų pyragas

Tešlai:

325g kvietinių miltų,
100 g kukurūzų miltų,
125g sviesto,
70g natūralaus jogurto,
žiupsnelis cukraus, žiupsnelis druskos

Įdaras:

1 kg pomidorų,
125g tarkuoto džiugo sūrio,
100g džiūvesėlių ar nesaldžių trupinių,
200g ožkos sūrio,
20 juodųjų alyvuogių,
1-2 šakelės rozmarino,
druskos, pipirų ir pan

Miltus sumaišyti su cukrum ir druska. Įpjaustyti sviestą ir ištrinti. Sudėti jogurtą ir įpilti 100ml šalto vandens. Išminkytą tešlą suvynioti į maistinę plėvelę ir laikyti kelias valandas šaltai.
Ožkų sūrį sutrupinti. Pomidorus supjaustyti.
Iš atšaldytos tešlos iškočioti apskritą lakštą į kurį sudėti pomidorus, džiūvėsius, sūrius, alyvuoges ir kt. Tešlos kraštus užlenkite ant viršaus. Pabarstykite prieskonius.

Kepti orkaitėje apie 40min, 200' C temp.

Skanu!

 

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

vertinkime brangius bhaktus, kol jie dar tarp musu!


KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

11 dalis, 12 skyrius                                                                            Šrila Indradjumna Svamis Gruodžio 19, 2010                                                                             
Per mažai tokių, kaip jūs
Brangus Purnačandra Gosvami,
Prašom priimti mano nuolankius nusilenkimus. Šlovė Šrilai Prabhupadai.
 
Didžiai nusiminiau išgirdęs apie staigų jūsų pasitraukimą iš šio pasaulio. Nors nuolat girdime apie tai šastrose ir visą laiką ruošiamės patys šiam neišvengiamam įvykiui, kažkodėl kai tai iš tiesų įvyksta, jaučiamės visiškai nepasiruošę. Taip jau yra, kad sunkiai galiu patikėti, jog jūsų nebėra tarp mūsų.
 
Jūsų išėjimas giliu liūdesiu užpildė mano širdį. Sakoma, kad laikas užgydo visas žaizdas, tačiau šis posakis netinka kalbant apie vaišnavų išėjimą iš šio pasaulio. Iš tiesų žaizda pasidaro tik gilesnė, kai prisimename tas asmenybes ir jų indėlį šiame istoriniame judėjime, įtvirtinančiame Šri Čaitanjos Mahaprabhu mokymą visame pasaulyje.

 

Netark Dievo Vardo be reikalo

Šrila Bhaktisidhanta Sarasvati Thakura Prabhupada

Kalno pamoksle yra draudimas: „Netark Dievo Vardo be reikalo“ Taip, mes neturėtume tarti Dievo vardą tik tam, kad pasiektume kokį tikslą. Jei mes tikrai norime tarnauti Dievui ir meldžiame Jį priimti mūsų tarnystę, mes jokiu būdu nepažeisime taisyklių, kurias padiktavo Kristus. Jis uždraudė mums tarti Dievo Vardą tuščiai. Jis elgiasi teisingai. Mes neturėtume prašyti Dievo ko nors taip, kaip prašome mūsų tiekėjų parūpinti įvairių dalykų mūsų patogumui. Mes paprasčiausiai turime pasikliauti.

Dievas yra geriausias teisėjas, žinantis, kaip mus prižiūrėti. Mes nežinome, kaip mus pasieks gėris. Dabartinėmis galimybėmis mes negalime patikrinti nei kas yra privalumai, nei trūkumai. Tai neįmanoma. Mes visada turėtume būti pasirengę besąlygiškai Juo pasikliauti. Visų kitų idėjų, išskyrus tai, tikri religininkai nelaiko bhakti.

Gitoje randame tris skyrius. Pirmieji šeši skyriai yra skirti karmiams (dirbantiems dėl rezultatų), paskutiniai šeši skyriai skirti jnaniams (empirikams), o viduriniai šeši skyriai skirti bhaktams. Todėl vidurinė Gitos dalis yra pagrindinė knygoje.

Skyriai, kurie susijęs su karma (karma-kanda) ir jnana (jnana-kanda) nėra tikroji knygos esmė. Jie yra tik jos priedai, ne pati širdis. Taigi bhakti, ar atsidavimas Dievui, turėtų būti pagrindinis visų religijų tikslas. Bhakti turėtų būti laikoma nitya - tai yra, nuolatinė ir pastovi.

 

Šri Šrimad Bhaktivedanta Narajana Gosvami Maharadža paliko šį pasaulį

Šiandien, Šri Navami tithi metu, gruodžio 29 dieną, palankiausiu metu, Šri Šrimad Bhaktivedanta Narajana Gosvami Maharadža, 3.00 valandą ryto, Šri Džaganatha Puryje paliko šį pasaulį ir įėjo į amžinus Šri Šri Radha Krišnos žaidimus. Jo kūnas bus pervežtas į Šri Navadvipa Dhamą ir patalpintas į samadhi.

Šri Šrimad Bhaktivedanta Narajana Gosvami Maharadža gimė 1921 m. vasario 16 d. Bihare kilmingų brahmanų šeimoje.1947 m. palikęs namus jis iškeliavo į Navadvipą, kur tapo Šri Šrimad Bhakti Pragjana Kešava Svamio (Bhaktisidhantos Sarasvati Thakuros mokinio, Šrilos Prabhupados sannjasa guru) mokiniu. 1952 metais Šrila Bhakti Pragjana Kešava Svamis suteikė jam sannjasos įšventinimą. Po to kai 1968 metais Šrila Kešava Maharadža paliko šį pasaulį, jis atliko jo samadhi ceremoniją ir nuo to laiko vadovavo Šri Kešavadži Gaudija Mathai.

Šrila Bhaktivedanta Narajana Maharadža buvo artimas mūsų Šrilos Prabhupados draugas. Jie susitiko pirmą kartą 1948 metais Gaudija Vedanta Samiti skyriaus atidarymo metu. 1959 metais Šrila Kešava Maharadža suteikė Šrilai Prabhupadai sannjasos įšventinimą, o vedinį ugnies atnašavimą ir ritualus atliko Šrila Bhaktivedanta Narajana Maharadža.

Nuo 1965 metų, kai Šrila Prabhupada išvyko į JAV ir vėliau keliavo po visą pasaulį, jie nuolat susirašinėjo. Šrila Prabhupada ne kartą prašė Šrilos Narajana Maharadžo padėti jo mokiniams. Jis pakartojo tą patį prašymą palikdamas šį pasaulį 1977 metais rudenį. Bhaktivedanta Narajana Maharadža Prabhupados prašymu atliko Šrilos Prabhupados samadhi ceremoniją 1977 lapkričio 14 d.

Bhaktivedanta Narajana Maharadža daug keliavo po visą pasaulį, skaitydamas paskaitas, rūpindamasis Krišnos bhaktais visame pasaulyje ir intensyviai rašydamas knygas, kurių jis paliko kelias dešimtis.

Šiandien, gruodžio 29 d. būdamas 89 metų amžiaus šis iškilnus vaišnavas paliko mirtingųjų pasaulį. Tokiomis progomis ypatingai palanku melstis vaišnavams, kad jie perduotų mūsų maldą Krišnai, maldą, kurios mokė Šrila Prabhupada: Mano brangus Viešpatie Krišna, o gailestingoji Šrimati Radharani, kuri tokia brangi Krišnai. Meldžiu Jus, leiskite man su meile ir atsidavimu tarnauti Jums.

 

Teologijos paskaitos krikščionių lyderiams ISKCONe

ISKCON Secunderabado (Pietų Indija) šventykloje reguliariai vyksta užsiėmimai įvairioms religinėms bendruomenėms, kurios iš pirmų rankų gauna patirtį apie Vedų filosofiją ir gyvenimo būdą.

Programos direktorius dr. Sahadeva Dasa jau daugelį metų yra populiarus tarpreliginio bendravimo scenoje. Jie aplanko šventyklą, klausosi bhaktų, gieda, šoka, valgo prasadą ir perka knygas.

Paskutinėje mokymo programoje krikščionių pamokslautojams 2010 m. Lapkritį, 50 vyresniųjų krikščionių pamokslininkų iš Andhra Pradešo atvyko į šventyklą 3 valandoms paskaitų apie Rytų teologiją ir universalią religiją. Jie giedojo, šoko, valgė prasadą ir įsigijo dešimtis knygų. Grupės lyderis, Tėvas Sebastianas pagyrė ISKCON už suteiktas teisingas įžvalgas apie vedišką kultūrą ir grupės vardu pasveikino dr. Sahadevą Dasą už jaukią namų atmosferą. Jis sakė, kad jie jaučiasi taip, lyg būtų seminarijoje, ir daug klaidingų idėjų apie induizmą, kurias jie turėjo, buvo išsklaidyta.

Šrila Prabhupada mokė universalios filosofijos, kuri peržengia kastų, religijų, amžiaus ir socialinio statuso ribas. Krišnos sąmonė yra nesenstanti filosofija ir amžinoji kultūra.

 

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

Kalėdų proga - šventas vėrinys
tegu jus aplanko transcendentinė dovana, suteikianti dvasinės stiprybės ir įkvėpimo!

11 dalis, 11 skyrius Šrila Indradjumna Svamis

Gruodžio 11, 2010

Šventas vėrinys

Vieną rytą sėdėjau savo namuose Vrindavane ir su karoliais kartojau mantrą, kai mano mokinys Narotama Das Thakur Das atėjo manęs aplankyti. Jis pagarbiai nusilenkė ir tuomet pasakė:

- Guru Maharadža, jau seniai nelankiau Govardhano kalvos. Jei šiandien nenumatėte man jokios tarnystės, norėčiau Jūsų paprašyti palaiminimų vykti į Govardhano parikramą.

- Gali nesivaržydamas keliauti, - pasakiau. – Tik laiku grįžk į vakarinę programą. Važiuočiau su tavimi, bet man reikia atlikti keletą svarbių dalykų.

Jam išeinant man kilo kita mintis.

- Būk išplėtęs akis, - pasakiau. – Niekada nežinai, kokia ypatinga malonė gali pasitaikyti tavo kelyje parikramos metu Vrindavane.

Ankstų kitos dienos rytą man kartojant mantrą jis įlėkė į kambarį.

- Guru Maharadža,- pasakė jis susijaudinęs, - vakar man nutiko nuostabiausias dalykas.

Pasirodo, Narotama su taksi nuvažiavo iki Govardhano kalvos ir pradėjo parikramą prie Kusum sarovaros. Sparčiai žingsniuodamas jis po keletos valandų pasiekė pietinę kalvos viršukalnę. Pajutęs nuovargį, nuėjo į mišku apaugusį plotelį pailsėti. Staiga jis pamatė sadhu, sėdintį ir kartojantį su džapos karoliais. Sadhu buvo liesas ir sudžiūvęs, ant viršugalvio tvarkingai susukti susivėlę plaukai, dėvėjo jis tik klubų raištį ir ant pečių buvo užsimetęs čadarą. Jo akys buvo užmerktos, jis atrodė ramus ir pasiekęs pusiausvyrą, paniręs į šventųjų vardų meditaciją.

 

 

Vrindavan Jay!

 

Džagad-guru Jėzus Kristus

Klausimas: Jei Jėzus Kristus buvo jagad-guru ir jo nurodymai gali mus suteikti mums išlaisvinimą, kodėl mums reikia dvasinio mokytojo?

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura Prabhupada: Mes priimame ir universalų dvasinį mokytoją ir inicijuojantį dvasinį mokytoją. Priimdami tik jagad-guru, mes galime susidurti su daugybe anarthų. Jei šiuo metu mes norime sekti Kristaus paliepimais, priimdami jį kaip jagad-guru ir mes manome, kad mums nereikia inicijuojančio dvasinio mokytojo, mes neabejotinai susidursime su abejonėmis, kaip giliai galime sekti Kristaus nurodymais. Aukščiausias Viešpats ar universalus jagad-guru nurodymus apie absoliučią tiesą perduoda tik per mokinių seką. Kaip aš sėdėdamas ant Gangos kranto Navadvipoje, toli nuo Himalajų, iš kurių išteka Ganga, galiu čia paliesti jos vandenį, panašiai ir inicijuojantis dvasinis mokytojas atneša tyros atsidavimo tarnystės Gangą, kuri išteka iš Viešpaties lotosinių pėdų, ir įdeda ją man į rankas arba uždeda ant mano galvos. Kadangi esu paprastas, bejėgis, prastas žmogus, aš negaliu užlipti į Himalajus ir ten prisiliesti prie jos vandens. Panašiai, jei Gangos tėkmė iš Himalajų pakeliui bus sutrikdyta, man teks susidurti su pavojumi gauti užterštą tėkmę vietoj tyros Gangos. Jei Jėzaus Kristaus pamokymai prieš du tūkstančius metų nepasieks mūsų per mokinių seką, arba jei mes turime juos atrasti iš knygų, tada mes galime padaryti apmaudžią klaidą ir priimti nukrypimą nuo tiesos, mokomą krikščionybės vardu. Mes netgi galime priimti tai, kas yra priešinga tam, ko jis mokė, galvodami, kad tai jo tikroji filosofija.

Inicijuojantis dvasinis mokytojas taip pat yra jagad-guru, nes jis yra pirminio jagad-guru apraiška. Iš savo nepriežastinės malonės jis perduoda pirminio jagad-guru žinią per mokinių seką. Jis neapgaudinėja ar nemeilikauja mokiniui, o taip pat jis netrokšta jokios materialinės naudos. Jis paprasčiausiai yra absoliučios tiesos pasiuntinys.

(Amrta Vani, p. 44. Touchstone Media. Mumbai. 2004.)

 

Prabhupada apie ISKCON tikslą

ISKCON (Tarptautinė Krišnos sąmonės Bendrija) yra ne pelno organizacija, kurios tikslas yra skatinti žmonių visuomenės gerovę, kreipiant jos dėmesį į Dievą. Mes esame ne sektantiška bendrija, o mūsų narių tarpe yra žmonių iš krikščionių, žydų ir musulmonų, taip pat indų tikėjimų. ISKCON tikslas yra ne įkurti naują religinę sekta, bet iššaukti gyvosios esybės snaudžiančią meilę Dievui, ir tokiu būdu iš visų tikėjimų sudarytai žmonių visuomenei suteikti bendrą aiškių teistinių žinių bei praktikos platformą. ISKCON nariai gali išsaugoti savo atitinkamus religinius tikėjimus, kadangi ISKCON yra skirta sukurti visų tikinčiųjų bendro idealo aiškią, praktinę bendrą formuluotę, ir įveikti nereikalingus dogmatinius kivirčus, kurie dabar skaldo ir silpnina teistinę stovyklą. Šis bendras teizmo idealas yra išugdyti meilę Dievui.

(Laiškas Rolandui Micheneriui, Kanados Gubernatoriui. 1968 rugpjūčio 24 d.)

 

Višnudžana Svamis apie užuojautą

Ištrauka iš paskaitos apie "Atsidavimo nektaro" 6-tą skyrių. 1973 04 30 Los Andžele

"Nedera sukelti nereikalingų rūpesčių kitoms gyvoms esybėms."

Tokia užjaučianti Viešpaties bhakto prigimtis. Jis negali pakęsti, matydamas kenčiant kitą gyvą būtybę. Tai užuojautos apibrėžimas, tas, kuris negali pakęsti kitų kančios. Taigi, mes pirmiausia turime kreiptis į gailestingą Viešpaties prigimtį, būtent dvasinį mokytoją, kuriam vadovauja Šrimati Radharani. Amžinoji Viešpaties sutuoktinė yra laikoma Jo gailestingąja prigimtimi. Savo gailestingąja prigimtimi Viešpats pamiršta, kad Jis yra neprieinamas kitiems, kad Jis yra visagalis, ir Jis priima net mažiausią dalyką, pasiūlytą su meile, kaip labai svarbų. Tokia gailestinga Viešpaties prigimtis, net mažas dalykas, siūlomas su meile, yra priimamas kaip labai, labai svarbus. Taigi, mes patys turime kreiptis į užjaučiančią Viešpaties prigimtį, ir lygiai taip pat turime rodyti užuojautą kitiems. Prabhupados teigia: "Kas mes tokie? Kokia mūsų vertė? Jokia. O kokią vertę turi tai, ką mes siūlome? Taip pat jokios". Bet kadangi mes ateiname su bhakti jausmu - "aš atnešiau Tau tai, prašau, priimk", Krišna paima tai. Taigi, jei Krišna rodo savo užuojautą jums, jūs šią užuojautą taip pat turite skleisti kitiems. Jei matote, kad kažkas ateina į šventyklą, jie nėra labai pažengę, jie gal būt tegali atlikti nedidelę tarnystę, bet jūs turite priimti ją kaip labai svarbią: "Oi, kaip nuostabu, kad šis žmogus ateina!“ Kaip jūs visi žinote, jei naujas žmogus, kuris neturėjo nieko bendro su bhaktais, ateina čia ir pasiūlo truputį pasitarnauti, mes manome, kad tai labai svarbu, ar ne? Tada mes sakome: "O, koks šaunus jaunuolis! Jis atėjo čia pirmą kartą ir iš karto nori šluoti grindis!" Išskyrus tai, tikriausiai jo visa veikla yra pasibaisėtina. Bet kadangi jis parodė šiek tiek atsidavimo, jūs laikote, kad tai labai svarbu. Tai yra jūsų užuojauta, ir tai teisinga.

 

Šrilos Prabhupados paskaita, "Bhagavad Gita Kokia ji yra", 9.34.

 

su meile

 

Dhirašantos Prabhu išmintis

Faktoriai, nuo kurių priklauso mūsų sveikata
Jei norime būti sveiki, privalome gyventi darnoje su gamta. Nesugriauti natūralaus balanso. Tam, kad išmoktume šio meno gyventi natūralioje pusiausvyroje, pirmiausia turime suprasti save. Pasak Ajurvedos, kiekvieno iš mūsų sandara (vadinamoji konstitucija) yra skirtinga. Išsiaiškinę, kokia yra mūsų konstitucija, galime pasirinkti šią konstituciją atitinkančią mitybą, gyvenseną, dienotvarkę ir kitą veiklą. Taigi, gerai sveikatos būklei palaikyti, o taip pat ligoms gydyti, labai svarbu žinoti savo asmeninę ajurvedinę konstituciją.

Dažnai valgome mūsų konstitucijai priešingą maistą ir užsiimame veikla, kuri nedera mūsų prigimčiai. Taip suardome pusiausvyrą savo kūne. Tai ir yra ligų priežastis.

Tiksliau kalbant, yra daugybė svarbių su maistu susijusių faktorių, padedančių palaikyti gerą sveikatos būklę. Šie faktoriai yra maisto produktai, laikas tarp valgymų, įvairių produktų derinimas, švara, teisingi mitybos įpročiai, virškinimo galią atitinkanti mityba ir t.t.

Su maistu susiję faktoriai, padedantys palaikyti gerą sveikatos būklę:
Maistas turi būti šviežias, šiltas, dažniausia virtas ar keptas, skanus ir lengvai virškinamas.
Tarp dviejų valgymų turi praeiti bent jau keturios valandos.
Vieno valgymo metu nevalgykite pernelyg daug patiekalų. Vienu metu valgomi patiekalai neturi būti priešingi vienas kitam. Pavyzdžiui, jogurtas nedera su pienu, o ledai – su karšta kava.
Jei po valgio jaučiate nuovargį ar sunkumą skrandyje, reiškia, valgymas buvo netinkamas. Valgykite atsižvelgdami į savo virškinimo pajėgumą.
Nevalgykite žiūrėdami televizorių ar skaitydami. Valgykite ramioje ir malonioje aplinkoje.
Nevalgykite paskubomis, o taip pat per lėtai. Gerai sukramtykite maistą.
Vaisių nevalgykite su kitais patiekalais. Valgykite juos atskirai (pvz.: pusryčiams tik vaisius ar pan.) arba tarp dviejų valgymų.
Negerkite vandens valandą prieš ar po valgio. Galima nedidelį kiekį vandens išgerti valgio metu.
Tinkamai sureguliuotas miegas labai svarbus įvairių kūno organų funkcijų balansui palaikyti. Anksti keltis ir anksti gultis – tai raktas į gerą sveikatą. Vidutiniškai pakanka šešių valandų miego. Ilgesnis miegas sukelia ligas.

Reguliari mankšta, atitinkanti asmeninę konstituciją, labai palanki jūsų sveikatai. Joga rekomenduojama kaip geriausias mankštos tipas, kadangi ji puoselėja ne tik fizinę, bet ir mentalinę bei dvasinę sveikatą. Joga ir Ajurveda veikia ranka rankon, nes šių abiejų mokslų tikslas yra tobula sveikata ir išsivadavimas pasiekus Dievo sąmonę.

Harė Krišna!
Dhirašanta dasa

 
Kalendorius