pariṇāma-vāda – transformacijos teorija
Gaudīya vaiṣṇavizmo mokymas yra pariṇāma vādos – mokymo apie transformaciją - dalis. Egzistuoja dviejų rūšių pariṇāma-vāda:
1. brahma-pariṇāma vāda (mokymas apie Brahmano transformaciją) ir
2. śakti-pariṇāma vāda (mokymas apie energijos transformaciją).
Brahma-pariṇāma-vāda
Tie, kurie tiki brahma-pariṇāma-vāda (Brahmano transformacija), sako, kad acintya (nesuvokiamas) ir nirviśeṣa (beformis) Brahmanas transformuojasi į gyvas būtybes ir į negyvą materialų pasaulį. Savo įsitikinimą jie grindžia Chāndogya Upaniṣad (6.2.1): ekam evādvitīyam: „Prieš apsireiškiant šiai visatai, egzistavo tik Absoliuti Tiesa, nedualistinė tattva, kuri egzistuoja iš tiesų.“
Pagal šią Vedinę mantrą, Brahmanas yra vienas ir vienintelis vastu[1], kurį mes turime pripažinti. Ši teorija taip pat vadinama ne-dualizmu, arba advaita-vāda. Nors čia naudojamas žodis pariṇāma (progresyvi transformacija), bet tikrasis aprašomas procesas yra vikāra (destrukcija ar deformacija). Tai yra transformuodamas Save Brahmanas sugriauna savo amžiną nedualią prigimtį.
Śakti-pariṇāma-vāda
Kalbantys apie energijos transformaciją (śakti-pariṇāma-vāda), nepripažįsta jokių Brahmano transformacijų. Jie sako, kad transformuojasi nesuvokiama śakti, Brahmano galia.
Brahmano energijos jīva-śakti dalis transformuojasi į individualias dvasines sielas, o māyā-śakti dalis transformuojasi į materialų pasaulį. Pagal šią teoriją, pariṇāma (transformacija) yra reali, tačiau ji nepaliečia Brahmano.
< Ankstesnis | Sekantis > |
---|
Atnaujinta (Trečiadienis, 21 Gegužė 2008 13:38)