Reklama
prabhupada.jpg
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia

Jeigu nori prajuokinti Krišną, papasakok Jam apie savo planus.

Bhagavad gita

 

 

                                  

tasmāt sarveṣu kāleṣu
mām anusmara yudhya ca
mayy arpita-mano-buddhir
mām evaiṣyasy asaṁśayaḥ

„Todėl, Ardžuna, visada galvok apie Mane kaip Kṛṣṇą, ir tuo pat metu kovok - vykdyk tau nurodytą pareigą. Paskyręs Man savo veiklą, ir sutelkęs protą bei intelektą į Mane, tu be abejonės pasieksi Mane.“

 

Vegetarizmas ir vaikai

Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigai

Atsakydami į jūsų 2010 03 17 užklausimą Vilniaus Krišnos sąmonės religinei bendruomenei, pažymime, kad:

1. LR Konstitucijos 26 straipsnis užtikrina teisę turėti religinius įsitikinimus ir juos išpažinti, jei jie neprieštarauja visuomenės interesams, žmonių sveikatai ir dorovei. Krišnos sąmonės judėjimas atstovauja ilgaamžę monoteistinę Indijos vaišnavų (Višnu garbintojų) tradiciją. Britannicos Enciklopedijos duomenimis 70 proc. induizmo atstovų išpažįsta Višnu garbinimą. Gaudiya (Bengalijos) vaišnavų pakraipa (kuriai betarpiškai priklauso Krišnos sąmonės judėjimas), susiformavusi XV amžiuje, kaip ir daugelis tradicinės Vedų religijos pasekėjų laikosi griežtų vegetarinių principų. Jie nevalgo mėsos, žuvies ir kiaušinių. Tai yra jų religinis ir etinis įsitikinimas, kurį privalo gerbti kitų konfesijų atstovai bei žmogaus teisių gynėjai. Mahatma Gandhi, visame pasaulyje pripažintas vienu iš ryškiausiu XX a. politinių ir dvasinių lyderių aktyviai propagavo etinio vegetarizmo principus. Vegetarizmas turi senas tradicijas Europoje ir Lietuvoje. Didžiosios Britanijos Vegetarų draugija susiformavo dar XIX a. Dabar statistika rodo, jog 11 proc. Didžiosios Britanijos gyventojų yra vegetarai. Lietuvoje vegetarizmą kaip etinę ir sveikatos alternatyvą aktyviai propagavo Vydūnas. Šiuo požiūriu Krišnos sąmonės judėjimas turi tvirtą poziciją: gyvūnų žudymas maistui yra nepateisinamas etiškai, nuodėmingas religiniu požiūriu ir daugeliu atžvilgiu kenksmingas sveikatai bei aplinkai.

 

Hari, Hari

Didžiulės pastangos, kurias žmogus įdeda atlikdamas įprastas socialines ir religines pareigas varnāśramos sistemoje, užsiimdamas askezėmis ir klausydamasis Vedų, baigiasi tik materialiu pripažinimu ir turtais. Tačiau gerbdamas ir dėmesingai klausydamasis pasakojimų apie Aukščiausio Viešpaties, kuris yra sėkmės deivės sutuoktinis, transcendentines savybes, žmogus gali atsiminti Jo lotosines pėdas.“

 

 

 

Paaukokite 2 proc. pajamų mokesčio Krišnos šventyklai

Brangūs bhaktai ir Krišnos draugai, paremkime Šventyklą

Kreipiamės į Jus, prašydami Jūsų sumokėto valstybei pajamų mokesčio dalį (1-2%) skirti Vilniaus Krišnos sąmonės religinei bendruomenei. Jums nereikės nieko papildomai mokėti. Šios lėšos būtų didelė paspirtis Šventyklos veiklos palaikymui.

 

mūsų sadhana

 

Jeigu mes savo brangų laiką užpildome prisiminimais apie savo dvasinį Mokytoją ir Krišną, vis mažiau laiko pasiliks tam, kad pririšti savo protą prie kitų dalykų. Netgi jeigu mūsų sadhanai skirtas laikas būtų labai trumpas.

 

Išprotėjęs dėl Radhos

Śrī Śrīmad Gour Govinda Swami Mahārāja

Radharani meilė kontroliuoja Krišną. Džajadeva Gosvamis rašė, kad Krišna sako: dehi pada pallavam udāram – „O Radhe! Aš prašau tavęs, duok Man savo lotosines pėdas!“ [Gīta-govinda 10.8] ir govindānandinī rādhā, govinda-sarvasva - Šrimati Radharani suteikia malonumą Govindai, Govinda jai yra viskas. [Cc. ādi 4. 82] Krišna visiškai priklauso Radhai – dėl jos Jis eina iš proto. Jis elgiasi tarsi beprotis.

 

Šrila Prabhupada rašo:

„Bandyk visuomet atsiminti Krišną, sekdamas principais, kuriuos tu žinai, būtent: anksti keltis, maudytis, dalyvauti arati, skaityti šventraščius mažiausiai vieną ar dvi valandas per dieną, kartoti šešiolika ratų Harė Krišna mantros su karoliais, išeiti į gatvės sankirtaną, visą maistą aukoti Krišnai, ir pan. Tokiu būdu labai greitai tobulėsi Krišnos sąmonėje ir tavo gyvenimas taps labai labai laimingas".

[Šrilos Prabhupados laiškas Susan Beckam, rugsėjo 29, 1972]

 

Mūsų atsakymas į straipsnį "Verslo žiniose" 2010 03 15

"Vakaro Žinių" redakcijai, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriui,

„Vakaro Žiniose“ 2010 03 15 buvo išspausdintas straipsnis „Vaikai – be teisės į vaikystę“. Šiame straipsnyje buvo paminėtas krišnaistų pavyzdys. Citata:

"Buvo atvejis su krišnaistų judėjimu Ignalinos rajone, kai tėvas neleido savo dviejų mažamečių dukrų į mokyklą. Šeima maitino vaikus tik daržovėmis, ryžiais ir vandeniu, rengė specifiniais rūbais. Tėvo požiūris toks - mokykla tik gadina vaiką, taip pat ir televizorius, knygos, - pasakojo vaiko teisių apsaugos kontrolierė Rimantė Šalaševičiūtė. - Kiekvieno suaugusiojo valia yra pasirinkti gyvenimo būdą. Bet dėl vaikų - turi būti žiūrima į jų auklėjimą iš bendrų pozicijų. Pasiekėme, kad mergaitės būtų išvežtos pas močiutę į Kauną, jos pradėjo lankyti mokyklą."

Iš citatos straipsnyje ir sugretinimo su kitomis marginalinėmis socialinėmis grupėmis ar judėjimais, gali susidaryti įspūdis, jog Krišnos sąmonės judėjimo pasekėjai niekina egzistuojančią švietimo sistemą, žaloja vaikus vegetarine mityba ir atriboja juos nuo viešos informacijos, pritaria marginalinių grupių (paminėti gotai ir emo) elgesiui.

Bijodami, kad visuomenei nebūtų pateiktas klaidingas vaizdas apie Krišnos sąmonės judėjimą, labai prašome jūsų atsižvelgti į šiuos teiginius:

 

Tikroji religija

Jeigu esi pakankamai sėkmingas suprasti, kas yra RELIGIJA, tuomet tu tampi NEMIRTINGU. Sekantis gyvenimas yra be mirties. Toks yra dharmos tikslas. Dharma reiškia suprasti Dievą. Tai nesvarbu, ar tu esi krikščionis, ar indas ar musulmonas. Tai nesvarbu. Jeigu jūs galvojate, kad dėka savo principų jūs SUPRATOTE Dievą, ir išmokote JĮ MYLĖTI bei išmokote JAM PAKLUSTI , TOKIA DHARMA YRA TOBULA.

Ištraukėlė iš Šrila Prabhupados paskaitos Londonas, rugpjūčio 23 diena, 1973 metai

 

 

Rathayatra 2010

Rathajatra - Lietuva 2010
Birželio 15 d. - 20 d.
Festivalio svečiai:
JŠ Bhakti Čaitanija Svamis
JŠ Bhakti Šaran Šanta Gosvamis
JK Madhavananda Prabhu (Bhuvanešvaras -aganatha Puris, Indija)
Rathajatros festivalio metu vyks rytinės ir vakarinės programos, kurių metu svečiai skaitys paskaitas, o JK Madhavananda Prabhu panardins bhaktus į Džaganatha-katha atskleisdamas slaptingiausias tiesas apie Viešpaties Džaganathos trancendentines lilas.
 

Bhakti jogos retritas “Kitoks savaitgalis-2”

Kviečiame  nuostabų pavasario savaitgalį praleisti  Švento vardo kartojimo retrite,  kuris vyks „Kaziulio“ sodyboje Kalvių km., Kaišiadorių sen.

 

Retrite sulauksime JŠ Bhakti Šaran Šanta Gosvamio Maharajo.

Retrite kartosime 25 japos ratus, gilinsime savo asmeninę sadhaną, studijuosime Šrylos Prabhupados knygas,  bendrausime su bhaktais,  kvėpuosime grynu oru, mankštinsimės, tiesinsime nugaras, mokysimės gerti vandenį.

Detali informacija apie  dienotvarkę ir seminarus patalpinta puslapyje www.bhaktistudija.lt

 

Rāmacandros šventė

 

Kovo 24 dieną, trečiadienį  kviečiame visus į

Rāma navami – Viešpaties Rāmačandros apsireiškimo šventę

"Ar yra iš tikro toks žmogus šiam pasaulyje, kuris būtų principingas ir galingas, sąžiningas, atperkantis kitus, o taip pat sakantis tiesą ir ryžtingas savo darbais? Kurio elgesys būtų visų gerų savybių dermė, kuris būtų mielas visoms būtybėms, kuris būtų gerai nusimanantis ir sugebantis, o taip pat unikaliai geros išvaizdos? Kuris būtų toks drąsus, kontroliuotų savo įtūžį, būtų skaistus, nepavydus ir kurio iškviesti į kovą bijotų netgi dievai? Visa tai noriu išgirsti iš tavęs! Didis išminčiau, nes tu gali geriausiai žinoti apie tokią asmenybę. Išties, mano smalsumas yra beribis.“ Taip Valmikis klausė Narados.

Išgirdęs šiuos Valmikio žodžius, trijų pasaulių mokytojas išminčius Narada tarė: „O! Išminčiau Valmiki, nuopelnai, kuriuos tu išliaupsinai, yra gausūs ir nepasiekiami net didiesiems imperatoriams, ką jau kalbėti apie paprastus žmones. Šie nuopelnai taip pat begaliniai... Tačiau dabar aš papasakosiu apie vyrą, kuris turi visus šiuos nuopelnus, nes aš išgirdau apie tokį vyrą iš Brahmos... Kilęs Ikšvaku dinastijoje jis žmonių vadinamas Rāmos vardu...“

Viešpats Rāmačandra vadinamas maryāda puruśottama – idealus žmogus, ištikimas Vedų priesakams ir patenkinęs savo elgesiu kiekvieną. Taip Viešpats parodė išsilaisvinimo kelią mums visiems.

Šventės pradžia Vilniaus šventykloje 17 val.

Kviečiame visus bhaktus prisidėti prie šventės kuo kas gali. Pinigais, maisto produktais, savo darbu. Dėl galimybės padėti kreipkitės šventykloje į Rasapriją dd. arba Vaišnavi dd.

 

 

 

Gaurapurnimos spektaklis Vilniaus šventykloje,

Spektaklis Vilniaus ISKCON šventykloje Gaura Purnimos šventės metu 2010.02.28. Vaidino Nandas, Vaišnavi, Džatajus, Nimajus, Šatakula. Video pateikė Džatajus, filmavo nežinomas autorius. :) Spektaklis apie tai, kaip brahmanas keliauninkas apsilankė Džagannatha Mišros namuose ir mažasis Nimajus valgė jo pagamintus ryžius. Vaizdas po pertraukėlės...

 

Krišnos grožis

Śrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 21.139

madhura haite sumadhura, tāhā haite sumadhura,
tāhā haite ati sumadhura
āpanāra eka kaṇe, vyāpe saba tribhuvane,
daśa-dik vyāpe yāra pūra

Krišnos šypsenos grožis yra pati saldžiausia Jo savybė. Jo šypsena tarsi mėnulio pilnatis, skleidžianti savo spindulius visuose trijuose pasauliuose - Goloka Vrindavane, dvasiniame Vaikuṇṭhų danguje ir Devī-dhāmoje, materialiame pasaulyje. Taip spindintis Krišnos grožis pasklinda visomis dešimčia krypčių.

 

Iš mūsų gyvenimo

 

Vyras: Dievas?
Dievas: Taip?
Vyras: Aš galiu Jūsų paklausti?
Dievas: Žinoma!
Vyras: Kas yra jums milijonas metų?
Dievas: Sekundė.
Vyras: O milijonas dolerių?
Dievas: Pensas.
Vyras: Dieve, jūs galite duoti man pensą?
Dievas: Palaukite sekundę.

 

 

Šrimad Bhagavatam 8.8.20 -8.8.23

SB 8.8.20

nūnaṁ tapo yasya na manyu-nirjayo

jñānaṁ kvacit tac ca na saṅga-varjitam

kaścin mahāṁs tasya na kāma-nirjayaḥ

sa īśvaraḥ kiṁ parato vyapāśrayaḥ

 

PAŽODINIS VERTIMAS

nūnam - tikrai; tapaḥ - askezės; yasya—kažkieno; na — ne; manyu—pyktį; nirjayaḥ—nugalėjo; jñānam—žinios; kvacit—kai kuriose šventose personose; tat—tai; ca—taip pat; na — ne; saṅga-varjitam—neužsiteršęs bendravimu; kaścit—kažkas; mahān—labai didi, išaukštinta asmenybė; tasya—jo; na — ne; kāma—materialūs troškimai; nirjayaḥ—nugalėjo; saḥ—toks asmuo; īśvaraḥ—kontroliuotojas; kim—kaip jis gali būti; parataḥ—kitiems; vyapāśrayaḥ—pavaldiems.

 

VERTIMAS

Sėkmės deivė, tikrindama susirinkusius, galvojo taip: Kažkas, kuris atliko dideles askezes, vis dar nenugalėjo pykčio. Kažkas turi žinias, bet jis nenugalėjo materialių troškimų. Kažkas yra labai didi asmenybė, bet jis nenugalėjo geidulių. Net ir didi asmenybė priklauso nuo kažko kito. Kaip tuomet ji gali būti aukščiausiu valdovu?

 

Vilniaus šventyklos vasario įvykių kaleidoskopas

Šį kartą paminėsime keletą įdomesnių renginių. Visų pirma tai virėjavimo kursas vaikučiams, kurį pravedė matadži Vaišnavi. Šeštadienio popietę susirinkusių vaikučių būrelis (buvo per dešimt) mokėsi ruošti ką vaikai ir mėgsta – purius, picą ir saldainius. Kitą dieną, sekmadienį, bhaktai juokavo, kad gal kurią dieną vaikai galėtų patys paruošti sekmadienines vaišes. O štai Džatajaus sūnus Nitajus taip ir padarė – kepė purius sekmadieninių vaišių dalyviams, tai ir buvo praktinis įrodymas apie tokio kurso naudingumą. Padedamas Govindos prikepė tiek, kad visiems svečiams pakako.

 

Reformuoti Reformatorių

Śrīla Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur Prabhupada

Pasauliui nereikalingi jokie reformatoriai Pasaulis turi labai kompetentingą asmenybę, kuri vadovauja patiems smulkiausiems įvykiams. Tam, kuris nusprendžia, kad pasaulyje yra ką reformuoti, pačiam reikalinga reforma. Pasaulis tobulai sukasi savo ruožtu. Jokia asmenybė negali pakeisti kurso, kurį jam nubrėžė likimas, net per plauko storumą Kai pasaulio įvykių tėkmėje mes pastebime bet kokius pokyčius, kuriuos sukėlė bet kokia asmenybė, turėtume gerai suprasti, kad ta asmenybė neturi jokios realios galios jokioje stadijoje. Tą pačią asmenybę judina jėga, kuri priklauso kitai kategorijai, nei ji pati. Pasauliui nereikia, kad jo kryptį keistų bet kokia asmenybė. Reikia tik pakeisti mūsų požiūrį į šį pasaulį. Śrī Čaitanjos malone tai jau buvo padaryta už dabartinę kartą. Tai suprasti gali tik gavusieji Jo malonę. Šventraščiai skelbia, kad reikalinga tik klausytis atvira širdimi Kṛṣṇos vardą iš bona fide bhakto lūpų. Kai tik Kṛṣṇa pasiekia klausytojo ausis, jis apvalo klausytojo regėjimą ir šis nebeturi jokių ambicijų kada nors būti bet kokio kito žmogaus reformatoriumi, nes jis pamato, jog niekas nėra likęs be aukščiausiojo vedlio. Todėl tai yra jo paties reforma, kurią jis gali vis labiau suvokti, priimdamas amžinai besitęsiančią Aukščiausiojo Viešpaties malonę.

Iš "Harmonisto", 1932 gegužės, Nr. 11. Straipsnio originalus pavadinimas: „Śrī Caitanya Pietų Indijoje“. Puslapiai 325-326

 

Jau veikia!

Jau veikia puslapio forumas, beto galite komentuoti straipsnius!

 

Bhaktivinodos Thakuros giesmė

Āmār Jīvan
Mano gyvenimas
(iš Śaraṇāgati)

 

Viešpaties Caitanyos mokymas

    Kai Viešpats Caitanya buvo Jagannatha Puryje, jis buvo Radharani nuotaikoje, išsiskyrimo su Krišna jausenoje. Tie, kurie yra madhva-gaudiya sampradaya mokinių sekoje, taip pat turėtų jausti išsiskyrimą su Krišna, garbinti jo transcendentinę formą ir kalbėti apie jo transcendentinius mokymus. Dvasinis mokytojas turėtų pakylėti atsidavusius iki aukščiausio atsidavimo lygio tobulumo. Jausti nuolatinį išsiskyrimą su Krišna tuo pačiu būnant užsiėmus tarnystėje Aukščiausiajam yra Krišnos sąmonės tobulumas.

Šis atsidavimo tarnystės procesas yra išdėstytas Caitanyos Mahaprabhu. Tai nėra, kad mes tiesiog lengvai galime pasakyti "Mes matėme Radharani ir Krišną rasa liloje". Taip nėra. Jausk išsiskyrimą. Kuo daugiau jauti išsiskyrimą su Krišna, tuo labiau tu gali suprast, kad esi pažengęs. Nesistenk pamatyti Krišnos nenatūraliai. Eik gilyn jausdamas išsiskyrimą, tada tai bus tobula. Toks yra Viešpaties Caitanyos mokymas.

Šri Šrimad Gour Govinda Svami pamokymas

 
Kalendorius