Reklama
WebBanner.JPG
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • labai prasau nesmerkite iš pyrmo žvilksnio : :-)
  • as esu irmanto žemaičio dukra ir noriu pasakyti ka...
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
Pradžia

Kai žmonės žiūri filmą, jie patiria tūkstančius emocinių pokyčių, nors jie stebi tik šviesos mirgėjimą ant ekrano. Panašiai žmonės šiame pasaulyje švenčia gimimą ir aprauda mirtį, nors siela niekuomet iš tiesų nepatiria šių majos pokyčių.

Gaurapurnima

Vasario 28 d., sekmadienį, 14 val. šventykloje vyks metų šventė –
Šri Gaura Purnima – Viešpaties Čaitanjos Mahaprabhu apsireiškimo diena.

Šrila Vrindavana Dasa Thakura sako:

ājānu-lambita-bhujau kanakāvadātau
saṅkīrtanaika-pitarau kamalāyatākṣau
viśvambharau dvija-varau yuga-dharma-pālau
vande jagat-priya-karau karuṇāvatārau

Aš pagarbiai lenkiuosi Viešpačiui Čaitanjai ir Viešpačiui Nitjanandai, dviems sankirtanos judėjimo tėvams, kurių ilgos rankos siekia kelius, kurie spindi tarsi auksas, kurių didelės akys yra lotosų žiedai, kurie palaiko visus pasaulius, kurie yra geriausi iš brāhmaṇų ir yuga-dharmos (amžiaus religijos) globėjai. Jie atneša laimę pasaulio žmonėms ir nužengė į šią vietą, nes yra labai maloningi.

Šventės programoje:

Abhišeka – Dievybių maudymas;

Arati ir kirtanas;

Paskaita;

Vaišės;

Kviečiame visus bhaktus dalyvauti ir prisidėti prie šventės organizavimo. Jūsų tarnystė yra labai svarbi. Net mažiausios pastangos bhakti kelyje duoda neišsenkantį  rezultatą. Dėl paaukojimų šventei ar galimybės pasitarnauti Dievybėms, kreipkitės į Doaylgovindą d., Gaurakrišną d., Rasapriją dd. arba Vaišnavi dd.

Bhaktų, norinčių dalyvauti abhišekos ceremonijoje, prašome dėvėti vaišnaviškus rūbus.

 

Caitanyos grožis

NEPRILYGSTAMAS NIMAI PANDITO GROŽIS

(JŠ Radhanatha Svamis)

Kai Vrindavana dasa Takura savo knygoje „Čaitanja bhagavata“ bandė paaiškinti apie neprilygstamą Viešpaties Čaitanjos grožį, jis susidūrė su mažyte problemėle, ieškodamas analogijos, jam aprašyti. Jis bandė aprašyti į ką panašus buvo Viešpaties Čaitanjos grožis, kai Nimai Panditas sėdėjo prie Jamunos upės kranto, supamas savo mokinių. Jis svarstė: „Galbūt mes galime palyginti šį vaizdą su pilnu mėnuliu, apsuptu žvaigždžių, tačiau tai netinka, kadangi mėnulis turi tiek daug dėmių, o Nimai Pandito grožis yra be jokios dėmelės. Mėnulis pilnėja ir dyla, jis nebūna visuomet pilnas, bet Nimai Pandito grožis visuomet tik auga, jis niekuomet ne pilnėja arba dyla.

Taigi, gal mes galime pasinaudoti pavyzdžiu, kad Nimai Panditas yra tarsi Kupidonas, meilės dievas, lydimas savo palydovių, tačiau tai taip pat nėra geras pavyzdys, nes kuomet Kupidonas įžengia į jūsų širdį, jis suaudrina jus, bet kuomet Viešpaties Čaitanjos meilė įžengia į jūsų širdį, jis suteikia jums pilną ir amžiną nusiraminimą. Taigi, gal jis panašus į Brihaspatį, supamą devatų, bet Brihaspatis yra ribotas ir turi išankstinę nuostatą prieš demonus ir yra palankus pusdieviams, bet Nimai Panditas turi beribį žinojimą ir yra vienodas visiems. Taigi, aš, Vrindavana dasa Takura negaliu surasti jokio pavyzdžio šiame materialiame pasaulyje, su kuriuo galėčiau palyginti Nimai Pandito grožį. Vienintelis dalykas, apie kurį aš galiu pagalvoti, lygindamas nuostabų vaizdą, kai Nimai Panditas su savo mokiniais sėdi prie Jamunos kranto, yra Krišna, kai jis sėdi tarytum lotoso vainikas, supamas savo draugų piemenukų.“

 

Biblija apie Aukščiausią Dievo asmenį

Netgi Biblija patvirtina, kad Dievas turi patį gražiausią pavidalą ir nėra tik beformė dvasia.
Sekantys keli posmai iš Biblijos labai panašiai, kaip ir vediniai šventraščiai aprašo Dievo pavidalą:

 

Kas svarbiausia

Padma Purana teigia, kad svarbiausia yra "Visuomet atsiminti Krišną ir niekuomet jo nepamiršti. Visos kitos taisyklės ir apribojimai, pateikiami šventraščiuose yra tik šios pagrindinės taisyklės tarnai."

Šrila Rūpa Gosvamis paaiškina, kad egzistuoja begalinė gausybė būdų, kaip atsiminti Krišną, bet iš jų penki yra patys svarbiausi:

1. Sadhu sanga - bendravimas su šventomis asmenybėmis, pasiekusiomis atsidavimo tarnystės Krišnai aukštumų.

2. Nama kirtana - šventų Krišnos vardų, tokių kaip Harė Krišna Maha mantros, giedojimas.

3. Bhagavata šravana - klausytis šventraščių, tokių kaip Bhagavad-gīta ir Šrīmad Bhāgavatam, iš save suvokusių asmenybių lūpų, arba skaityti jų komentarus šiems raštams.

4. Vaišnava seva - tarnystė tyroms asmenybėms, kurios atsikratė bet kokio pavydo jausmo visoms gyvoms būtybėms ir kurios nebeturi klaidingo prestižo jausmo.

5. Šri murtira šraddhaya sevana - su tikėjimu garbinti Viešpaties Dievybės pavidalą, tinkamai instaliuotą šventykloje.

Šrīla Prabhupada įkūrė Tarptautinę Krišnos sąmonės bendriją, siekdamas sudaryti visiems žmonėms galimybę užsiimti šiais kilniais metodais, padedančiais apvalyti mūsų sąmonę ir atstatyti mūsų ilgai ignoruotą ryšį su Krišna - Aukščiausiu Dievo Asmeniu.

Mes tikimės, kad šioje svetainėje jūs rasite naudingos informacijos pradėti ar pagilinti savo atsidavimą Dievo Asmeniui, kurį pažinti siekia visos religijos, vadinančios jį skirtingais vardais.

 

ISKCON pozicija vaikų švietimo klausimu

Tarptautinės Krišnos sąmonės Bendrijos pozicija vaikų švietimo klausimu

Tarptautinė Krišnos Sąmonės Bendrija[1] nereguliuoja, kaip individualūs nariai suteikia savo vaikams išsilavinimą. Mes tikimės iš narių paklusimo vietos įstatymams. „Bet kokiomis gyvenimo aplinkybėmis mes turime paklusti valstybės įstatymams.“[2] Įstatymų nustatytuose rėmuose kiekviena šeima individualiai nusprendžia apie savo vaikų išsilavinimą.

ISKCON‘o įkūrėjas Šrila Prabhupada nedviprasmiškai skatino plėtoti pradines ir vidurines mokyklas, kuriose mokytojai - Krišnos sekėjai - moko standartinių švietimo sistemos dalykų remdamiesi tikėjimo perspektyva[3]. Tokios mokyklos tradiciškai vadinamos gurukula. Jis taip pat pritarė tėvams, savo vaikus visų dalykų mokančius namuose. Kai šios dvi galimybės (tikėjimo mokyklos ir mokymas namuose) yra leidžiamos ar remiamos pagal įstatymus, ISKCON‘o nariai  teikia pirmenybę joms. Net ir ten, kur tokios galimybės egzistuoja, šeimos turi laisvę nuspręsti savo vaikus mokyti valstybinėse ar privačiose mokyklose, ir daugelis  nusprendžia būtent šitaip. Prabhupada rašė: „Dėl vaikų siuntimo mokytis į gurukulą, tai taip pat laisvas pasirinkimas, neprivaloma.[4]

Šrilai Prabhupadai dar esant gyvam, kai kurie asmenys tapo ISKCON‘o nariais dar būdami tokio amžiaus, kai pagal įstatymus privaloma lankyti mokyklą.  Prabhupada liepė jiems likti valstybinėse mokyklose ir tuo pat metu užsiimti asmenine dvasine praktika.[5]

ISKCON‘as norėtų paraginti vyriausybes leisti ir, jei įmanoma, padėti tikėjimo mokykloms įgyti visiškai legalų statusą ir apsaugą. ISKCON'o nariai, kurie nori tokių mokyklų savo vaikams, turėtų veikti įstatymų nustatytose ribose, kad toks išsilavinimas būtų prieinamas visoms suinteresuotoms pusėms priimtinu būdu.

Saulius Domarkas
Lietuvos Krišnos sąmonės bendruomenių atstovas  ryšiams su visuomene
tel. +37067069480, e-paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai


 

Trečiadienio vakarai šventykloje

Harė Krišna, nusilenkimai.

Šlovė Šrilai Prabhupadai.

Džiugiai pranešame, kad tęsiasi šventojo vardo vakarai. Renkamės kiekvieną trečiadienį, 17.30. Giedosime, diskutuosime, ragausime prasadą. Kviečiame visus prisijungti!

Vakarų vedėjas Pančatatva das.

 

Tokia pat kaip gopių tarnystė

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur Prabhupada

Tobula Krišnos vardo giesmė laisvai prieinama visoms sieloms. Ji tolygi Vradžos dvasinių piemenaičių meilės tarnystei. Tokia Šri Čaitanjos Mahaprabhu mokymo pati esmė. Ir atvirkščiai, tie, kurie susirinkę negieda Krišnos vardo be įžeidimų, nėra tinkami suvokti dieviškos meilės prigimtį. Tie, kurie neįgijo tokio supratimo, lieka pasmerkti apgailėtinai materialaus geismo vergystei.

 

Išprotėjęs dėl Radhos

Śrī Śrīmad Gour Govinda Swami Mahārāja

Radharani meilė kontroliuoja Krišną. Džajadeva Gosvamis rašė, kad Krišna sako: dehi pada pallavam udāram – „O Radhe! Aš prašau tavęs, duok Man savo lotosines pėdas!“ [Gīta-govinda 10.8] ir govindānandinī rādhā, govinda-sarvasva - Šrimati Radharani suteikia malonumą Govindai, Govinda jai yra viskas. [Cc. ādi 4. 82] Krišna visiškai priklauso Radhai – dėl jos Jis eina iš proto. Jis elgiasi tarsi beprotis.

Kai Radharani maudosi aukštupyje, Krišna maudosi žemupyje, nes visi kvapai, gėlės, kuṁkuma teka žemyn ir liečia Jo kūną. Krišna išėjo iš proto dėl Šrimati Radhikos. Naktį Jis slepiasi už uogų krūmo jos namo kieme. Jis bijo, Radharani anytos ir jos svainės. Jis slepiasi, nes šios pradės jį koneveikti: „Kur tas Krišna?! Bjaurus, padykęs vaikis!“ Jis yra beprotis.

Kad galėtų pabūti su Radharani ar paliesti jos kūną, kartais Krišna apsimeta skalbėjo žmona ir eina į Radhikos namus: „Radharani, prašau, duok Man savo drabužius. Aš juos išskalbsiu.“ Kitą kartą Jis apsimeta kirpėjo žmona, nāpitunī. Kirpėjo žmona eina pas moteris ir jų pėdas išpaišo raudonais dažais, altā. Taigi, Krišna įgyja tokį pavidalą ir eina pas Radharani. „Radhe, prašau ateik. Aš ant tavo pėdų uždėsiu altā.“
 

Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje

Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje! Kiekvieną darbo dieną nuo 13.30. Meniu sudaro penki patiekalai. Rekomenduojama auka - 10 lt. Būtų malonu, jei apie norą valgyti pietus praneštumėt iš anksto, iki 10 val. ryto. Galima skambinti ar siųsti žinutę tel. 8 642 56601 Pančatatvai das.
Taip pat pagal užsakymus gaminame įvairius saldumynus, įvairių rūšių pyragėlius. Galima užsisakyti ir šventinius pietus.
 

Vedinė filosofija ir praktika

Jeigu Jus domina Vedinė filosofija, o taip pat vaišnavų dvasinė praktika, kviečiame apsilankyti Vilniaus Harė Krišna centre (Raugyklos 23-1) ne tik sekmadieniais nuo 15 val., bet ir trečiadieniais bei šeštadieniais ryte, nuo 7.45 iki 9.00. Galėsite pasiklausyti Vedinės filosofijos, Šrimad Bhagavatam paskaitų, kurias veda Doyal Govinda das.

Įėjimas nemokamas. Pagal galimybę paskaitas transliuojame internetu: http://www.ustream.tv/channel/vedic.lt

 

Šri Šri Nitai Gaurasundaros namai

Penktadienį po harinamos buvo sukviestas ypatingas  atsidavusių susirinkimas, kuriame šventyklos taryba papasakojo apie naują šventyklos projektą. Mūsų dvasiniai mokytojai ir GBC JŠ Bhakti Čaitanja Svamis ir JŠ Nirandžana Svamis pageidauja, kad šventykla Vilniuje būtų toje vietoje, kur dabar ir randasi. Paskutinio susitikimo su jais Baltijos Vasaros Festivalio metu jie dar kartą patvirtino savo norą – šventykla randasi labai geroje pamokslavimui vietoje ir atsidavusieji turėtų dėti pastangas išpirkti šiame pastate butus ir taip įgyvendinti didelės šventyklos Vilniuje projektą.

 

Dieviška vergystė

Iš knygos "Search for Sri Krsna, Reality the Beautiful"

Anapus dvasios "Eik gilyn"

Tuomet Ramananda Raya tarė: jnane prayasam udapasya namanta eva: "Labai sunku atsisakyti pažinimo žavesio." Mes galvojame: "Aš pirma noriu viską suprasti, o tuomet pradėsiu veikti." Čia slypi išskaičiavimai ir įtarumas. Prieš pradėdami veikti, mes norime viską iki galo žinoti, tik tuomet rizikuosime savo kapitalu. Ego, "Aš" yra labai stiprus, ir jis nori gauti ataskaitą apie nuostolius ir pelną. Jis galvoja: "Aš esu šeimininkas. Raktai mano rankose ir aš noriu išbandyti viską, aš noriu viską žinoti. Aš noriu žinoti, kas man tinka." Taigi, mes galvojame, kad esame šeimininkai, ne tarnai, ir klausimus užduodame iš šeimininko pozicijos.

 

Jei Krišna patenkintas

„Padma Puranoje“ yra pasakyta:

arir mitram visam pathyam adharmo dharmatam vrajet
su-prasanne hrisikise viparite viparyayah


„Jei Krišna patenkintas, tuomet priešas gali tapti draugu, nuodai pavirsti skaniu maistu, o bedievystė gali tapti religingumu. Tačiau, jei Krišna nepatenkintas, tuomet draugas gali tapti priešu, skanus maistas – nuodais, o religingumas gali tapti bedievyste.“
 

Padma Puranoje Aukščiausias Viešpats sako:

mam-nimittam krtam papam api dharmaya kalpate
mam anadrtya dharmo pi papam syan mat-prabhavatah


„Jei nuodėminga veikla atliekama dėl Manęs, tuomet ji tampa dorybingais darbais, o jei dorybingi darbai atliekami atstumiant Mane, jie tampa nuodėminga veikla.“

 


 

Apie amžiną sielos gyvenimą

„Žinok, jog tai, kas persmelkia visą kūną-nesunaikinama. Niekas negali sunaikinti nemirtingos sielos."

Komentaras: įvairios civilizacijos visais laikais turėjo savitą požiūrį į gyvybės kilmę. Šių dienų materialis­tiški mokslininkai gyvybės atsiradi­mo priežastimi laiko cheminių ele­mentų susijungimą, nors eksperi­mentiškai to negali patvirtinti. Iš Ve­dų pozicijos toks teigimas apie gy­vybės materialią prigimtį yra gry­niausias nesusipratimas.
 

Vedų išmintis

Kaip karvė, pririšta per šnerves perverta ilga virve, yra apribota, taip ir žmogiškosios būtybės yra ribojamos įvairių Vedų draudimų ir yra priverstos paklusti Aukščiausiojo nurodymams.

Komentaras. Kiekviena gyva būtybė - tiek žmogus, tiek žvėris, tiek paukštis - mano esąs nepriklau­somas.
 

Žinojimas - viską matyti tikroje šviesoje, be iliuzijos

Visos gyvosios esybės gimsta, apimtos iliuzijos, suklaidintos prie­šybių, kylančių iš noro ir neapykan­tos. Jas drasko priešybės: garbė -nešlovė, laimė - vargas, vyras - mo­teris, gėris - blogis, malonumas -skausmas ir t.t. Žmogus galvoja: „Štai mano žmona, štai mano namai, aš esu šių namų šeimininkas, aš -tos moters vyras." Tokia priešybių forma ir reiškiasi iliuzija, t.y. „aš" ir „mano". Priešybių suklaidinti žmo­nės visai pasimeta ir todėl negali suvokti Aukščiausio Dievo As­mens.
 

Kiekvienas žmogus atsako už savo veiksmus

Viskas būtų labai paprasta, jei­gu su žmogaus mirtimi baigtųsi ir sielos, t.y. dvasios „Aš" egzistavi­mas. Tačiau Aukščiausias dievo as­muo „Bhagavad-gitoje" aiškiai sa­ko: „Nebuvo taip, kad neegzistuo­čiau Aš, tu ir visi karaliai. Ir nieka­dos nebus taip, kad mes visi nu­stosime buvę." O tai reiškia, kad su kitu įsikūnijimu, kol visiškai neišsi­vaduosime iš nuodėmių, teks nešti praeities naštą. Ne be reikalo sako­ma: „Nedaryk kitam to, ko nenori sau." Mokslai, kurie atspindi mūsų praeitį - astrologija, chiromantija, numerologįja ir kt. - yra ne iš piršto laužti.

Deja, šiuolaikinė civilizacija skendi nuodėmingoje veikloje, o demokratija įteisina laisvę nuodė­mingai veiklai. Taip dar labiau ap­sunkinamas žmogaus likimas. Vie­nas iš tokių pavyzdžių - abortai, apie kuriuos šiuo metu itin disku­tuojama Lietuvoje.

 

Pabaltijo vaišnavų vasaros festivalis 2008

Pabaltijo vaišnavų vasaros festivalis 2008

Liepos 28 – rugpjūčio 3

Tytuvėnai, poilsiavietė “ Sedula”

(Plakatas čia )

Festivalio tema:

“ Lengva Mane laimėti tam, kuris visada atmena Mane ir negalvoja apie nieką kitą”

 

“Nėra laiko kartoti ir skaityti”

Śrīla Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura Prabhupada

Daugybę kartų mes sakome: „Aš atlieku tiek daug tarnystės, aš neturiu laiko kartoti ir skaityti.“ Šis supratimas yra visiškai karma-buddhi, karminis mentalitetas tarnaujant Viešpačiui. Mes negalime suprasti, kad ši idėja atskirti tarnystę nuo bhadžano yra tarsi blogas kvapas, sklindantis iš mūsų kūno. Štai kodėl mes niekuomet negauname dvasinio mokytojo malonės.

- iš Śrīlos Bhaktisiddhantos straipsnio „Jadābhinivesa Kāhinki Āse?”

 

Mūsų tikslas

ISKCON'o įkūrimo metu, 1966 metų liepos mėnesį Niujorko mieste, Šrila Prabhupada suformulavo septynis teiginius, nusakančius Krišnos Samonės judėjimo tikslus:

•  Sistemingai propaguoti dvasinį žinojimą plačiai visuomenei ir šviesti visus žmones apie dvasinio gyvenimo technikas tam, kad atstatyti gyvenimo vertybes ir pasiekti tikrą vienybę ir taiką pasaulyje.

•  Propaguoti Krišnos Sąmonę, kokia ji yra apreikšta Bhagavad Gitoje ir Šrimad Bhagavatam.

•  Suartinti organizacijos narius ir atvesti juos arčiau Krišnos, pirminės būtybės, ir tokiu būdu išugdyti idėją, kad kiekviena siela yra Dievo (Krišnos) dalelytė.

•  Mokyti ir skatinti sankirtanos judėjimą kongregacinio Švento Dievo Vardo kartojimo, kurio mokė Viešpats Šri Čaitanja Mahaprabhu.

•  Pastatyti judėjimo nariams ir visai visuomenei šventą transcendentinių žaidimų vietą, skirtą Krišnos Asmenybei.

•  Suartinti judėjimo narius tam, kad išmokyti juos paprastesnio ir natūralesnio gyvenimo būdo.

•  Tam, kad pasiekti aukščiau išvardintus tikslus, spausdinti ir platinti laikraščius, žurnalus, knygas ir kitus leidinius.

ISKCON misija:

Tarptautinės Krišnos Sąmonės Bendrijos bendra misija (priimta 1992 m. ) yra skleisti Krišnos Sąmonę, kad visos gyvos būtybės Žemėje: žmonės ir kiti judantys bei nejudantys padarai - užsiimtų tarnyste Šri Krišnai pagal savo galimybes.

 
Kalendorius