Reklama
WebBanner.JPG
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • labai prasau nesmerkite iš pyrmo žvilksnio : :-)
  • as esu irmanto žemaičio dukra ir noriu pasakyti ka...
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
Pradžia

{youtube}h-MtT5aYQug{/youtube}

Iš mūsų gyvenimo

 

Vyras: Dievas?
Dievas: Taip?
Vyras: Aš galiu Jūsų paklausti?
Dievas: Žinoma!
Vyras: Kas yra jums milijonas metų?
Dievas: Sekundė.
Vyras: O milijonas dolerių?
Dievas: Pensas.
Vyras: Dieve, jūs galite duoti man pensą?
Dievas: Palaukite sekundę.

 

 

Šrimad Bhagavatam 8.8.20 -8.8.23

SB 8.8.20

nūnaṁ tapo yasya na manyu-nirjayo

jñānaṁ kvacit tac ca na saṅga-varjitam

kaścin mahāṁs tasya na kāma-nirjayaḥ

sa īśvaraḥ kiṁ parato vyapāśrayaḥ

 

PAŽODINIS VERTIMAS

nūnam - tikrai; tapaḥ - askezės; yasya—kažkieno; na — ne; manyu—pyktį; nirjayaḥ—nugalėjo; jñānam—žinios; kvacit—kai kuriose šventose personose; tat—tai; ca—taip pat; na — ne; saṅga-varjitam—neužsiteršęs bendravimu; kaścit—kažkas; mahān—labai didi, išaukštinta asmenybė; tasya—jo; na — ne; kāma—materialūs troškimai; nirjayaḥ—nugalėjo; saḥ—toks asmuo; īśvaraḥ—kontroliuotojas; kim—kaip jis gali būti; parataḥ—kitiems; vyapāśrayaḥ—pavaldiems.

 

VERTIMAS

Sėkmės deivė, tikrindama susirinkusius, galvojo taip: Kažkas, kuris atliko dideles askezes, vis dar nenugalėjo pykčio. Kažkas turi žinias, bet jis nenugalėjo materialių troškimų. Kažkas yra labai didi asmenybė, bet jis nenugalėjo geidulių. Net ir didi asmenybė priklauso nuo kažko kito. Kaip tuomet ji gali būti aukščiausiu valdovu?

 

Vilniaus šventyklos vasario įvykių kaleidoskopas

Šį kartą paminėsime keletą įdomesnių renginių. Visų pirma tai virėjavimo kursas vaikučiams, kurį pravedė matadži Vaišnavi. Šeštadienio popietę susirinkusių vaikučių būrelis (buvo per dešimt) mokėsi ruošti ką vaikai ir mėgsta – purius, picą ir saldainius. Kitą dieną, sekmadienį, bhaktai juokavo, kad gal kurią dieną vaikai galėtų patys paruošti sekmadienines vaišes. O štai Džatajaus sūnus Nitajus taip ir padarė – kepė purius sekmadieninių vaišių dalyviams, tai ir buvo praktinis įrodymas apie tokio kurso naudingumą. Padedamas Govindos prikepė tiek, kad visiems svečiams pakako.

 

Reformuoti Reformatorių

Śrīla Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur Prabhupada

Pasauliui nereikalingi jokie reformatoriai Pasaulis turi labai kompetentingą asmenybę, kuri vadovauja patiems smulkiausiems įvykiams. Tam, kuris nusprendžia, kad pasaulyje yra ką reformuoti, pačiam reikalinga reforma. Pasaulis tobulai sukasi savo ruožtu. Jokia asmenybė negali pakeisti kurso, kurį jam nubrėžė likimas, net per plauko storumą Kai pasaulio įvykių tėkmėje mes pastebime bet kokius pokyčius, kuriuos sukėlė bet kokia asmenybė, turėtume gerai suprasti, kad ta asmenybė neturi jokios realios galios jokioje stadijoje. Tą pačią asmenybę judina jėga, kuri priklauso kitai kategorijai, nei ji pati. Pasauliui nereikia, kad jo kryptį keistų bet kokia asmenybė. Reikia tik pakeisti mūsų požiūrį į šį pasaulį. Śrī Čaitanjos malone tai jau buvo padaryta už dabartinę kartą. Tai suprasti gali tik gavusieji Jo malonę. Šventraščiai skelbia, kad reikalinga tik klausytis atvira širdimi Kṛṣṇos vardą iš bona fide bhakto lūpų. Kai tik Kṛṣṇa pasiekia klausytojo ausis, jis apvalo klausytojo regėjimą ir šis nebeturi jokių ambicijų kada nors būti bet kokio kito žmogaus reformatoriumi, nes jis pamato, jog niekas nėra likęs be aukščiausiojo vedlio. Todėl tai yra jo paties reforma, kurią jis gali vis labiau suvokti, priimdamas amžinai besitęsiančią Aukščiausiojo Viešpaties malonę.

Iš "Harmonisto", 1932 gegužės, Nr. 11. Straipsnio originalus pavadinimas: „Śrī Caitanya Pietų Indijoje“. Puslapiai 325-326

 

Jau veikia!

Jau veikia puslapio forumas, beto galite komentuoti straipsnius!

 

Bhaktivinodos Thakuros giesmė

Āmār Jīvan
Mano gyvenimas
(iš Śaraṇāgati)

 

Viešpaties Caitanyos mokymas

    Kai Viešpats Caitanya buvo Jagannatha Puryje, jis buvo Radharani nuotaikoje, išsiskyrimo su Krišna jausenoje. Tie, kurie yra madhva-gaudiya sampradaya mokinių sekoje, taip pat turėtų jausti išsiskyrimą su Krišna, garbinti jo transcendentinę formą ir kalbėti apie jo transcendentinius mokymus. Dvasinis mokytojas turėtų pakylėti atsidavusius iki aukščiausio atsidavimo lygio tobulumo. Jausti nuolatinį išsiskyrimą su Krišna tuo pačiu būnant užsiėmus tarnystėje Aukščiausiajam yra Krišnos sąmonės tobulumas.

Šis atsidavimo tarnystės procesas yra išdėstytas Caitanyos Mahaprabhu. Tai nėra, kad mes tiesiog lengvai galime pasakyti "Mes matėme Radharani ir Krišną rasa liloje". Taip nėra. Jausk išsiskyrimą. Kuo daugiau jauti išsiskyrimą su Krišna, tuo labiau tu gali suprast, kad esi pažengęs. Nesistenk pamatyti Krišnos nenatūraliai. Eik gilyn jausdamas išsiskyrimą, tada tai bus tobula. Toks yra Viešpaties Caitanyos mokymas.

Šri Šrimad Gour Govinda Svami pamokymas

 

Reikia didelio troškimo

Kartą viename Bengalijos mieste gyveno vienas šeimos žmogus, kuris turėjo gerai apmokamą darbą. Jo žmona pasilikdavo namuose prižiūrėti du vaikus: vienam buvo trys ar keturi mėnesiai, o kitam - septyni metai. Vieną popietę vyras pasakė savo žmonai, "  Dabar aš turiu tuojau pat skubėti į darbą, taigi gal gali pagaminti pusryčius anksčiau ryte, nes aš grįšiu tik ankstyvą rytą. " Paprašęs savo žmonos jis išvažiavo.

 

Grupė "Agama" Eurovizijoje

Kovo 4 dieną ivyks finalinis atrankos turas į Eurovizija, kuriame dalyvaus ir  grupė AGAMA su savo draugais iš "UGNIES RATO". Grupė "Agama" atsirado 2008 m. kaip bendras Sati ir Tapanačarjos projektas.

Antrajame atrankos ture, po D. Montvydo diskvalifikavimo, AGAMA užemė pirmąją vietą. Nuoširdus AČIŪ visiems ir kiekvienam, kurių balsų dėka tai įvyko ir tikimes tolesnio palaikymo kovo 4 dieną.

Vaizdo įrašas iš "Agamos" pasirodymo Eurovizijos atrankos pusfinalyje po pertraukos (skaityk toliau :))

 

kviečiame į ištagošti

Harė Krišna,

Kviečiame visus bhaktus į ištagoštį, kuris įvyks šį trečiadienį (vasario 24 d) Vilniaus šventykloje. Pradžia - 17.30.
Padainuosime, pakalbėsime apie šventuosius vardus. Taip pat pasitarsime kaip geriau suorganizuoti Gaura Purnimos šventę, susipažinsime su kiek pakoreguota sekmadieninių programų tvarka bei pasvarstysime, kaip galėtume dalyvauti Kaziuko mugėje.

 

Gaurapurnima

Vasario 28 d., sekmadienį, 14 val. šventykloje vyks metų šventė –
Šri Gaura Purnima – Viešpaties Čaitanjos Mahaprabhu apsireiškimo diena.

Šrila Vrindavana Dasa Thakura sako:

ājānu-lambita-bhujau kanakāvadātau
saṅkīrtanaika-pitarau kamalāyatākṣau
viśvambharau dvija-varau yuga-dharma-pālau
vande jagat-priya-karau karuṇāvatārau

Aš pagarbiai lenkiuosi Viešpačiui Čaitanjai ir Viešpačiui Nitjanandai, dviems sankirtanos judėjimo tėvams, kurių ilgos rankos siekia kelius, kurie spindi tarsi auksas, kurių didelės akys yra lotosų žiedai, kurie palaiko visus pasaulius, kurie yra geriausi iš brāhmaṇų ir yuga-dharmos (amžiaus religijos) globėjai. Jie atneša laimę pasaulio žmonėms ir nužengė į šią vietą, nes yra labai maloningi.

Šventės programoje:

Abhišeka – Dievybių maudymas;

Arati ir kirtanas;

Paskaita;

Vaišės;

Kviečiame visus bhaktus dalyvauti ir prisidėti prie šventės organizavimo. Jūsų tarnystė yra labai svarbi. Net mažiausios pastangos bhakti kelyje duoda neišsenkantį  rezultatą. Dėl paaukojimų šventei ar galimybės pasitarnauti Dievybėms, kreipkitės į Doaylgovindą d., Gaurakrišną d., Rasapriją dd. arba Vaišnavi dd.

Bhaktų, norinčių dalyvauti abhišekos ceremonijoje, prašome dėvėti vaišnaviškus rūbus.

 

Caitanyos grožis

NEPRILYGSTAMAS NIMAI PANDITO GROŽIS

(JŠ Radhanatha Svamis)

Kai Vrindavana dasa Takura savo knygoje „Čaitanja bhagavata“ bandė paaiškinti apie neprilygstamą Viešpaties Čaitanjos grožį, jis susidūrė su mažyte problemėle, ieškodamas analogijos, jam aprašyti. Jis bandė aprašyti į ką panašus buvo Viešpaties Čaitanjos grožis, kai Nimai Panditas sėdėjo prie Jamunos upės kranto, supamas savo mokinių. Jis svarstė: „Galbūt mes galime palyginti šį vaizdą su pilnu mėnuliu, apsuptu žvaigždžių, tačiau tai netinka, kadangi mėnulis turi tiek daug dėmių, o Nimai Pandito grožis yra be jokios dėmelės. Mėnulis pilnėja ir dyla, jis nebūna visuomet pilnas, bet Nimai Pandito grožis visuomet tik auga, jis niekuomet ne pilnėja arba dyla.

Taigi, gal mes galime pasinaudoti pavyzdžiu, kad Nimai Panditas yra tarsi Kupidonas, meilės dievas, lydimas savo palydovių, tačiau tai taip pat nėra geras pavyzdys, nes kuomet Kupidonas įžengia į jūsų širdį, jis suaudrina jus, bet kuomet Viešpaties Čaitanjos meilė įžengia į jūsų širdį, jis suteikia jums pilną ir amžiną nusiraminimą. Taigi, gal jis panašus į Brihaspatį, supamą devatų, bet Brihaspatis yra ribotas ir turi išankstinę nuostatą prieš demonus ir yra palankus pusdieviams, bet Nimai Panditas turi beribį žinojimą ir yra vienodas visiems. Taigi, aš, Vrindavana dasa Takura negaliu surasti jokio pavyzdžio šiame materialiame pasaulyje, su kuriuo galėčiau palyginti Nimai Pandito grožį. Vienintelis dalykas, apie kurį aš galiu pagalvoti, lygindamas nuostabų vaizdą, kai Nimai Panditas su savo mokiniais sėdi prie Jamunos kranto, yra Krišna, kai jis sėdi tarytum lotoso vainikas, supamas savo draugų piemenukų.“

 

Biblija apie Aukščiausią Dievo asmenį

Netgi Biblija patvirtina, kad Dievas turi patį gražiausią pavidalą ir nėra tik beformė dvasia.
Sekantys keli posmai iš Biblijos labai panašiai, kaip ir vediniai šventraščiai aprašo Dievo pavidalą:

 

Kas svarbiausia

Padma Purana teigia, kad svarbiausia yra "Visuomet atsiminti Krišną ir niekuomet jo nepamiršti. Visos kitos taisyklės ir apribojimai, pateikiami šventraščiuose yra tik šios pagrindinės taisyklės tarnai."

Šrila Rūpa Gosvamis paaiškina, kad egzistuoja begalinė gausybė būdų, kaip atsiminti Krišną, bet iš jų penki yra patys svarbiausi:

1. Sadhu sanga - bendravimas su šventomis asmenybėmis, pasiekusiomis atsidavimo tarnystės Krišnai aukštumų.

2. Nama kirtana - šventų Krišnos vardų, tokių kaip Harė Krišna Maha mantros, giedojimas.

3. Bhagavata šravana - klausytis šventraščių, tokių kaip Bhagavad-gīta ir Šrīmad Bhāgavatam, iš save suvokusių asmenybių lūpų, arba skaityti jų komentarus šiems raštams.

4. Vaišnava seva - tarnystė tyroms asmenybėms, kurios atsikratė bet kokio pavydo jausmo visoms gyvoms būtybėms ir kurios nebeturi klaidingo prestižo jausmo.

5. Šri murtira šraddhaya sevana - su tikėjimu garbinti Viešpaties Dievybės pavidalą, tinkamai instaliuotą šventykloje.

Šrīla Prabhupada įkūrė Tarptautinę Krišnos sąmonės bendriją, siekdamas sudaryti visiems žmonėms galimybę užsiimti šiais kilniais metodais, padedančiais apvalyti mūsų sąmonę ir atstatyti mūsų ilgai ignoruotą ryšį su Krišna - Aukščiausiu Dievo Asmeniu.

Mes tikimės, kad šioje svetainėje jūs rasite naudingos informacijos pradėti ar pagilinti savo atsidavimą Dievo Asmeniui, kurį pažinti siekia visos religijos, vadinančios jį skirtingais vardais.

 

ISKCON pozicija vaikų švietimo klausimu

Tarptautinės Krišnos sąmonės Bendrijos pozicija vaikų švietimo klausimu

Tarptautinė Krišnos Sąmonės Bendrija[1] nereguliuoja, kaip individualūs nariai suteikia savo vaikams išsilavinimą. Mes tikimės iš narių paklusimo vietos įstatymams. „Bet kokiomis gyvenimo aplinkybėmis mes turime paklusti valstybės įstatymams.“[2] Įstatymų nustatytuose rėmuose kiekviena šeima individualiai nusprendžia apie savo vaikų išsilavinimą.

ISKCON‘o įkūrėjas Šrila Prabhupada nedviprasmiškai skatino plėtoti pradines ir vidurines mokyklas, kuriose mokytojai - Krišnos sekėjai - moko standartinių švietimo sistemos dalykų remdamiesi tikėjimo perspektyva[3]. Tokios mokyklos tradiciškai vadinamos gurukula. Jis taip pat pritarė tėvams, savo vaikus visų dalykų mokančius namuose. Kai šios dvi galimybės (tikėjimo mokyklos ir mokymas namuose) yra leidžiamos ar remiamos pagal įstatymus, ISKCON‘o nariai  teikia pirmenybę joms. Net ir ten, kur tokios galimybės egzistuoja, šeimos turi laisvę nuspręsti savo vaikus mokyti valstybinėse ar privačiose mokyklose, ir daugelis  nusprendžia būtent šitaip. Prabhupada rašė: „Dėl vaikų siuntimo mokytis į gurukulą, tai taip pat laisvas pasirinkimas, neprivaloma.[4]

Šrilai Prabhupadai dar esant gyvam, kai kurie asmenys tapo ISKCON‘o nariais dar būdami tokio amžiaus, kai pagal įstatymus privaloma lankyti mokyklą.  Prabhupada liepė jiems likti valstybinėse mokyklose ir tuo pat metu užsiimti asmenine dvasine praktika.[5]

ISKCON‘as norėtų paraginti vyriausybes leisti ir, jei įmanoma, padėti tikėjimo mokykloms įgyti visiškai legalų statusą ir apsaugą. ISKCON'o nariai, kurie nori tokių mokyklų savo vaikams, turėtų veikti įstatymų nustatytose ribose, kad toks išsilavinimas būtų prieinamas visoms suinteresuotoms pusėms priimtinu būdu.

Saulius Domarkas
Lietuvos Krišnos sąmonės bendruomenių atstovas  ryšiams su visuomene
tel. +37067069480, e-paštas: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai


 

Trečiadienio vakarai šventykloje

Harė Krišna, nusilenkimai.

Šlovė Šrilai Prabhupadai.

Džiugiai pranešame, kad tęsiasi šventojo vardo vakarai. Renkamės kiekvieną trečiadienį, 17.30. Giedosime, diskutuosime, ragausime prasadą. Kviečiame visus prisijungti!

Vakarų vedėjas Pančatatva das.

 

Tokia pat kaip gopių tarnystė

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur Prabhupada

Tobula Krišnos vardo giesmė laisvai prieinama visoms sieloms. Ji tolygi Vradžos dvasinių piemenaičių meilės tarnystei. Tokia Šri Čaitanjos Mahaprabhu mokymo pati esmė. Ir atvirkščiai, tie, kurie susirinkę negieda Krišnos vardo be įžeidimų, nėra tinkami suvokti dieviškos meilės prigimtį. Tie, kurie neįgijo tokio supratimo, lieka pasmerkti apgailėtinai materialaus geismo vergystei.

 

Išprotėjęs dėl Radhos

Śrī Śrīmad Gour Govinda Swami Mahārāja

Radharani meilė kontroliuoja Krišną. Džajadeva Gosvamis rašė, kad Krišna sako: dehi pada pallavam udāram – „O Radhe! Aš prašau tavęs, duok Man savo lotosines pėdas!“ [Gīta-govinda 10.8] ir govindānandinī rādhā, govinda-sarvasva - Šrimati Radharani suteikia malonumą Govindai, Govinda jai yra viskas. [Cc. ādi 4. 82] Krišna visiškai priklauso Radhai – dėl jos Jis eina iš proto. Jis elgiasi tarsi beprotis.

Kai Radharani maudosi aukštupyje, Krišna maudosi žemupyje, nes visi kvapai, gėlės, kuṁkuma teka žemyn ir liečia Jo kūną. Krišna išėjo iš proto dėl Šrimati Radhikos. Naktį Jis slepiasi už uogų krūmo jos namo kieme. Jis bijo, Radharani anytos ir jos svainės. Jis slepiasi, nes šios pradės jį koneveikti: „Kur tas Krišna?! Bjaurus, padykęs vaikis!“ Jis yra beprotis.

Kad galėtų pabūti su Radharani ar paliesti jos kūną, kartais Krišna apsimeta skalbėjo žmona ir eina į Radhikos namus: „Radharani, prašau, duok Man savo drabužius. Aš juos išskalbsiu.“ Kitą kartą Jis apsimeta kirpėjo žmona, nāpitunī. Kirpėjo žmona eina pas moteris ir jų pėdas išpaišo raudonais dažais, altā. Taigi, Krišna įgyja tokį pavidalą ir eina pas Radharani. „Radhe, prašau ateik. Aš ant tavo pėdų uždėsiu altā.“
 

Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje

Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje! Kiekvieną darbo dieną nuo 13.30. Meniu sudaro penki patiekalai. Rekomenduojama auka - 10 lt. Būtų malonu, jei apie norą valgyti pietus praneštumėt iš anksto, iki 10 val. ryto. Galima skambinti ar siųsti žinutę tel. 8 642 56601 Pančatatvai das.
Taip pat pagal užsakymus gaminame įvairius saldumynus, įvairių rūšių pyragėlius. Galima užsisakyti ir šventinius pietus.
 

Vedinė filosofija ir praktika

Jeigu Jus domina Vedinė filosofija, o taip pat vaišnavų dvasinė praktika, kviečiame apsilankyti Vilniaus Harė Krišna centre (Raugyklos 23-1) ne tik sekmadieniais nuo 15 val., bet ir trečiadieniais bei šeštadieniais ryte, nuo 7.45 iki 9.00. Galėsite pasiklausyti Vedinės filosofijos, Šrimad Bhagavatam paskaitų, kurias veda Doyal Govinda das.

Įėjimas nemokamas. Pagal galimybę paskaitas transliuojame internetu: http://www.ustream.tv/channel/vedic.lt

 

Šri Šri Nitai Gaurasundaros namai

Penktadienį po harinamos buvo sukviestas ypatingas  atsidavusių susirinkimas, kuriame šventyklos taryba papasakojo apie naują šventyklos projektą. Mūsų dvasiniai mokytojai ir GBC JŠ Bhakti Čaitanja Svamis ir JŠ Nirandžana Svamis pageidauja, kad šventykla Vilniuje būtų toje vietoje, kur dabar ir randasi. Paskutinio susitikimo su jais Baltijos Vasaros Festivalio metu jie dar kartą patvirtino savo norą – šventykla randasi labai geroje pamokslavimui vietoje ir atsidavusieji turėtų dėti pastangas išpirkti šiame pastate butus ir taip įgyvendinti didelės šventyklos Vilniuje projektą.

 
Kalendorius