Reklama
prabhupada.jpg
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia

arthe ’hy avidyamāne ’pi 
saṁsṛtir na nivartate
dhyāyato viṣayān asya 
svapne ’narthāgamo yathā

Nors materialus gyvenimas ir neturi faktinės egzistencijos, jis nepraeina kaip nemalonaus sapno prisiminimai tam, kuris medituoja į juslių tenkinimą. (Śrīmad-Bhāgavatam, 11.22.56)

Mārkine Bhāgavata-dharma

Mārkine Bhāgavata-dharma

 

Jo Dieviškoji Malonybė A. C. Bhaktivedānta Svāmi Prabhupāda Bostono uoste, 1965 rugsėjo 18 d.

 

                        

Bet aš manau, kad tu turi svarbių reikalų čia, kitaip kodėl būtum atgabenęs mane į šią siaubingą vietą?

 

Dauguma žmonių čia yra padengti materialiomis neišmanymo ir aistros gunomis. Pasinėrę į materialų gyvenimą jie galvoja esą labai laimingi ir patenkinti, ir todėl jie neturi jokio skonio transcendentinei Vāsudevos žiniai. Aš nežinau, kaip jie sugebės suprasti ją.

 

baro-kpā kaile kṛṣṇa adhamer prati
ki lāgiyānile hethā koro ebe gati

āche kichu kārja taba ei anumāne

nahe keno āniben ei ugra-sthāne

 

 

 

šventė

 

JM Dhirašantos prabhu pamokymai

Klaidingas ego
Klaidingas (netikras) ego – tai elementas, žalojantis mūsų psichologinę struktūrą. Jo veikiami mąstome: „Aš esu geriausias, aš galiu geriau nei kiti, man nereikia jokios pagalbos!“

Ypač Vakaruose nuo mažumės esame skatinami siekti šios rūšies idealų. Daugelis mūsų tvirtai tiki, kad gyvenime be galo svarbu padaryti kitiems įspūdį ir tapti garbinamu. Tačiau prisijungę prie Krišnos Sąmonės bendrijos sužinome, kad Krišna yra Aukščiausias garbinimo objektas. Dažnai mūsų sąlygotiems protams tai gali pasirodyti tarsi spyris į dantis.

Nors ir sukaupėme daug žinių, mums sunku atsisukti ir grįžti atgal tuo keliu, kuriuo ėjome, ir išmesti iš galvos tai, ką jau įsikalėme. Nesakau, kad negalime panaudoti išmoktų dalykų, tačiau turime sekti dvasinio mokytojo, tinkamai perėmusio dvasinį žinojimą iš savo guru, nurodymais. Šių žinių apie sielą mums nesuteiks joks vakarietiškas išsilavinimas.

Nuo mažų dienų mus skatino tapti kūrybingais, tapyti paveikslus, rašyti poemas ir t.t. Iš tėvų girdėjome tik pagyras, ir mokykloje dažnai buvome giriami už tai, kas iš tiesų nebuvo verta pagyrų. Be abejonės, labai svarbu paskatinti mokinius, tačiau perdėtas gyrimas dažnai atneša daugiau žalos nei naudos: „Girk, kai yra už ką.“

 

Aindrą prabhu prisimenant...

Aindrą prabhu prisimenant...

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

11 dalis, 6 skyrius

Liepos 21, 2010 Šrila Indradjumna Svamis

In Memoriam

Brangiausias Aindra prabhu,

Prašom priimti mūsų nuolankiausius nusilenkimus. Šlovė Šrilai Prabhupadai!

Mes, Indijos festivalio Lenkijoje nariai, norėtume išreikšti begalinį liūdesį ir sielvartą dėl jūsų pirmalaikio pasitraukimo iš šio pasaulio. Žinome, kad Viešpats turi planą kiekvienam iš savo bhaktų, tačiau nepaisant to mums labai sunku priimti tai, kad jūsų daugiau čia nėra.

Daugumai iš mūsų, ypač ISKCON`o jaunimui, jūs buvote švytintis tikro kirtanisto pavyzdys –jaučiate didelį malonumą giedoti šventuosius vardus. Rūpestingai ir atidžiai kartodamas džapą puoselėjote šį potraukį per visą savo bhakto gyvenimą. Prieš atvažiuodami į Vrindavaną 1986 daugelį metų užsiėmėte sankirtana. Tai dar labiau sustiprino šį aistringą troškimą kartoti šventuosius vardus. Šventojoje dhamoje priėmėte Šrilos Prabhupados nurodymą giliai į širdį ir vadovavote dvidešimt keturių valandų kirtanui priešais mylimas Šri Šri Radhe Šjama.

Jūsų tikslas buvo tyras, tad šie kirtanai tapo legendiniais. Kiekvienais metais kartikos mėnesį bhaktai atvykdavo iš viso pasaulio giedoti kartu su jumis ir jūsų kirtano grupe. Sakoma, kad pagrindinis tikslas atvykus į šventąją dhamą – bendrauti su tenai gyvenančiomis šventomis asmenybėmis. Jūs buvote viena iš tokių asmenybių, kadangi jums labai patiko giedoti šventuosius vardus ir jūs priversdavote kitus giedoti ir eiti dėl šventųjų vardų iš proto.

Ankstyvosiomis mūsų judėjimo dienomis, kai tik mes susitikdavome, kalbėdavomės apie mėgstamiausią mūsų veiklą – garsų Harė Krišna mantros kartojimą, ir mes džiaugdavomės dalindamiesi naujomis melodijomis, kurias neseniai išmokome. Prisimenu, kaip vieną rytą sėdėjau jūsų kambaryje gurukuloje ir jūs išmokinote mane melodijos, kurią ką tik sužinojote iš apsilankiusio sadhu. Liepėte man tą vakarą dainuoti kirtaną ir supažindinti su melodija bhaktus.

 

Radhaštamio šventė Vilniuje 2010 09 15

Kviečiame pažiūrėti nuotraukų iš Radhaštamio šventės Vilniuje.

 

 

Sakhī-Vṛnde Vijñapti

Malda sakhėms
Śrīla Narottama dāsa
hākura

rādhā-kṛṣṇa prāa mora jugala-kiśora
jīvane mara
e gati āro nāhi mora

kālindīra kūle keli-kadambera vana
ratana-bedīra upara bosābo du'jana

śyāma-gaurī-ańge dibo (cūwā) candanera gandha
cāmara
hulābo kabe heri mukha-candra

gāthiyā mālatīr mālā dibo dohāra gale
adhare tuliyā dibo karpūra-tāmbūle

lalitā viśākhā-ādi jata sakhī-bnda
ājñāya koribo sebā cara
āravinda

śrī-kṛṣṇa-caitanya-prabhur dāser anudāsa
sevā abhilā
a kore narottama-dāsa

1) Dieviškoji pora, Śrī Śrī Rādhā ir Kṛṣṇa yra mano gyvenimas ir siela. Gyvendamas ar mirdamas aš neturiu kito prieglobsčio, tik Juos.

2) Mažų kadambos medžių giraitėje prie Yamunos kranto, aš pasodinsiu dieviškąją porą į sostą, padarytą iš spindinčių brangakmenių.

3) Aš patepsiu Jų tamsų ir auksinį pavidalus santalmedžio pasta, pakvepintą cūyā, ir vėduosiu juos cāmaros vėduokle. Kada gi aš pamatysiu Jų į mėnulį panašius veidus?

4) Nuvėręs mālatī gėlių girliandas, aš uždėsiu jas Jiems ant kaklo, ir pasiūlysiu į Jų lotosines burnas įdėti tāmbūlos, pakvepintos kamparu.

5) Leidus visoms sakhėms, kurių priešaky Lalitā ir Viśākhā, aš tarnausiu lotosinėms Rādhos ir Kṛṣṇos pėdoms.

6) Narottama dāsa, Śrī Kṛṣṇa Caitanyos Prabhu tarno tarnas, trokšta šios tarnystės Dieviškai porai.

 

JM Dhirašantos prabhu pamokymai

Nakties Sapnas ir Dienos Sapnas
Kartą karalius sušaukė savo ministrus ankstyvų rytinių valandų metu ir paklausė jų: „Praeitą naktį sapnavau labai ryškų sapną. Buvau drugelis skraidžiojantis nuo gėlės prie gėlės gerti medaus. Mano sapnas buvo toks aiškus ir tikroviškas, jog aš rimtai suabejojau – ar aš karalius, kuris sapnavo, kad yra drugelis, ar aš drugelis, kuris dabar sapnuoja, kad yra karalius?“

Kasdieninis sapnų fenomenas yra viena didžiausių žmonijos paslapčių. Kas yra sapnas? Ar jis tikras? Jeigu ne, kodėl košmaras daro realų poveikį kūnui, pasireiškiantį prakaitavimu, greitu ir sunkiu kvėpavimu, kažkuo tuo, kas nutinka tik tuomet, kai mes „tikrai“ bėgame iš baimės? Ar gali būti, kad mūsų praeinantis gyvenimas taip pat yra sapnas?
Jei pažvelgtumėme atgal, į praeities potyrius sapne ir praeinančiame gyvenime, ar yra tarp jų koks nors esminis skirtumas? Abu praėjo ir yra padaryti ir dabar nieko negalime pakeisti, nebent atsiminti juos. Tai, ką patiriame, kol miegame, mes vadiname sapnu, kadangi jis baigiasi, kai pabundame. Ar mirtis bus kaip prabudimas iš sapno, kurį patiriame dabar, „kai nemiegame“?

Jei giliai pamąstytume apie sapnus, jie išreiškia mūsų tapatybę, esančią atskirai nuo mūsų kūno. Kai sapnuojame, mūsų kūnai guli ant lovos, nepatirdami nieko fiziško. Vis dėlto mes patiriame tigro vaikymąsi ar pramogavimą su princese. Tai reiškia, jog Aš – emocijų potyris – nesu kūnas.

 

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS
super pokalbis su senuku veteranu!

 


                                                              

11 dalis, 5 skyrius
Gegužės 7, 2010                                                                                                                                   

 Šrila Indradjumna Svamis
 
Pergalės diena

Prieš keletą dienų, gegužės pradžioje, įlipau į lėktuvą, kurio skrydžio numeris 677, skrendantį iš Varšuvos į Maskvą. Apsidairęs nustebau, kaip pasikeitė laikai. Aerofloto lėktuvas buvo visiškai naujas Boeing 737, jis žymiai skyrėsi nuo to, kuriuo atskridau į Rusiją iš Anglijos 1989 pavasarį. Tais laikais visi Aerofloto lėktuvai buvo daugiau nei dvidešimties metų senumo.

Ir nebeliko senų niurzglių stiuardesių, kurios nepasakydavo, kiek yra valandų. Dabar ekipažą sudarė gražiai atrodančios jaunos moterys ir vyrai, laisvai kalbantys rusiškai, lenkiškai ir angliškai. 

- Prašom sėstis, pone, - pasakė stiuardesė paimdama įlaipinimo kortelę. – Gal galėčiau paimti jūsų striukę? Ar norėtumėte sulčių?

- Ne, ačiū, - atsakiau, - viskas gerai.

Ji pažvelgė į savo sąrašą.
- Matau, kad jums suteikta verslo klasė, - pasakė ji.
Nusišypsojau.
- Na, skraidau su jumis daugiau nei dvidešimt vienerius metus, - pasakiau. – Surinkau daug mylių.
Greitai lėktuve nuotaika pasidarė kaip vakarėlyje – keleiviai pradėjo bendrauti vienas su kitu. Atsisėdau į savo vietą ir užsimerkiau. Mano mintys nuklydo atgal prie pirmo skrydžio į Rusiją, kuomet salone tvyrojo niūrios nuotaikos.

Tuomet Rusija buvo komunistinė respublika, valdančioji SSSR šalis. Žmonių gyvenimus kontroliavo valdžia, ir jie gyveno skurdžiai, nepaisant to, kad dirbo sunkiai, daugiausia fabrikuose. Prisimenu daugybę įvairiausių klausimų, kuriuos man įvažiuojant į šalį uždavė imigracijos pareigūnai.

 

Šrilos Prabhupados paskaita, BG 1.20

Paklausykite Šrilos Prabhupados paskaitos, Bhagavad Gita Kokia Ji Yra, 1 skyrius, 20 tekstas. Įrašyta 1973 m. liepos 17 d. Londone. Paskaitos tema: pirmos, antros ir trečios klasės nenaudėliai.

 

Šrila Rūpa Gosvamis rašo

Šrila Rūpa Gosvamis rašo ketvirtame Čaitanya Čaritamritos Adi Lilos skyriuje:

anarpita-carim cirat karunayavatirnah kalau  
samarpayitum unnatojjvala-rasa sva-bhakti-sriyam
harih purata-sundara-dyuti-kadamba-sandipitah
sada hridaya-kandare sphuratu vah saci-nandanah

anarpita—nedovanota; carim—anksčiau; cirat—ilgą laiką; karunaya—iš nepriežastinės malonės; avatirnah—atėjo; kalau—Kali amžiuje; samarpayitum—dovanoti; unnata—išaukštintos; ujjvala-rasam—santuokinio skonio; sva-bhakti—Savo tarnystės; sriyam—lobio; harih—Aukščiausias Viešpats; purata—už auksą; sundara—gražesnis; dyuti—spindintis; kadamba—gausiai; sandipitah—švyti; sada—visados; hridaya-kandare—širdies gelmėje; sphuratu—tegul Jis apsireiškia; vah—tavo; saci-nandanah—Šači sūnus.

"Tegul Viešpats, žinomas kaip Šrimati Šači-devės sūnus, transcendentiškai buvoja giliausiose tavo širdies kertelėse. Švytėdamas tarsi lydytas auksas, Jis apsireiškė Kali amžiuje ir iš nepriežastinės malonės dalino tai, kas labai ilgą laiką nebuvo dovanota  – mandžiari bhavą, arba tarnystę Šrimati Radhikai."

 

 

maratonas

                                                                    

                                                                     

                                                                                 

Gerbiamieji bhaktai, džiugiai pranešame, kad pasaulio ir Rusijos knygų platinimo ministrų prašymu, Lietuvoje bhaktai pradeda organizuoti kas mėnesį vyksiančius knygų platinimo maratonus.

Žmonės suranda Šrilos Prabhupados knygas bibliotekose, palėpėse, lentynose - ir jų gyvenime    atsiranda šviesa. Visoje Lietuvoje sutinkame daug ieškančių sielų, kurios laukia žinių.

Šrila Prabhupada aukojo savo gyvenimą, kad šios žinios pasiektų visų širdis. Dėl to labai džiaugdavosi kai mokiniai platindavo jo knygas. Atsidavimo tarnystės nektaro gysla slypi Sankirtanoje. Kas nors kartą paragavo šio skonio - niekada jo neužmirš.

Trijų dienų Nitjanandos maratonas startuoja rugsėjo 17 d. (penktadienį, šeštadienį, sekmadienį) ir kartosis kiekvieną mėnesį   (išskyrus gruodį). Rezultatai bus skelbiami internete, o vasaros festivalio metu visi bus apdovanoti.

Rezultatus siųskite matadžei Jadavi tel. +370-671-32162 arba el.p. Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai

Projekto globėjai:
Jo Šventenybė Bhakti Šaran Šanta Gosvami Maharadžas
Pasaulio sankirtanos ministras JM Vijay prabhu
Rusijos sankirtanos ministras JM Adhokshaja prabhu
Kauno Šri Šri Nitai Gaura Čandros bendruomenės prezidentas JM Kedaranatha Prana prabhu
Vilniaus Šri Šri Nitai Gaurasundaros bendruomenės prezidentas JM Doyal Govinda Prabhu
Bhaktivedanta bendruomenės atstovas JM Dasharatha Suta prabhu

Detalesnės informacijos teiraukitės:
Krišna Čaitanya prabhu +370 60043215  Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai
Matadži Vaišnavi +370 60531933
Matadži Radharani (Šiauliai) +370 67031928
Bhakta Giedrius (Visaginas) +370 67406063
Matadži Sandra (Klaipėda) +370 60313989

             

 

Jay Sri Radhe

              
Trečiadienį, rugsėjo 15 d. – Šrimati Radharani gimtadienis

Kviečiame visus bhaktus rinktis šventykloje ir pagerbti Tą, kuriai lenkiasi pats Aukščiausias Dievo Asmuo. „Śrīmad Bhāgavatam“ 10.30.28 apie jos šlovę sako:

anayārādhito nūnaṁ 
bhagavān harir īśvaraḥ 
yan no vihāya govindaḥ 
prīto yām anayad rahaḥ

„Tikrai, ši viena gopė taip tobulai garbino visų galingiausią Dievo Asmenį Govindą, kad Jis, toks patenkintas Ja, atstūmė mus visas, ir nusivedė Ją į nuošalią vietą.“

Šrimati Radharani yra Viešpaties Krišnos svarūpa šakti – Jo paties vidinė energija, nesiskirianti nuo Krišnos ir tuo pat metu visuomet pavaldi Jam.

Radharani pašlovinimas prasidės  16 val. Radha Krišna Dievybių abhišeka. Dievybes maudyti galės tik antrą iniciaciją turintys ir vaišnaviškais drabužiais apsirengę bhaktai. Visi kiti kviečiami stebėti šį palankų reginį ir dalyvauti kirtane. Po abhišekos vyks paskaita ir Gaura arati ceremonija.

Prašome bhaktus prisidėti prie šventės savo lėšomis, savo pastangomis, ir galiausiai savo sielomis. Kažkas gali prisidėti tvarkydamas bei puošdamas šventyklą, kažkas - gamindamas ar padėdamas gaminti virtuvėje patiekalus Radharanei, kažkas gali daryti girliandas Dievybėms, o kažkas gali pasakoti sutiktiems gatvėje ar savo pažįstamiems apie atsidavimo tarnystę Krišnai, kurios karalienė yra Šrimati Radhika. Visi būdai Ją pagerbti yra geri, bet galiausiai visi susirinkime kartu šventykloje ir pašlovinkime Ją kirtanu.

 

Dhirašantos prabhu pamokymai

Arbatos puodelio pamokos

Kartą gyveno jaunuolis, dar ne itin subrendęs, bet pasiruošęs mokytis. Jis be galo mėgo antikvarinius daiktus ir atostogaudamas dažnai lankydavosi įvairių Europos šalių antikvarinių daiktų mugėse. Laikui bėgant vaikino dėmesį patraukė antikinės keramikos dirbiniai, ypač arbatos puodeliai. Jam rodėsi, kad kiekvienas šių indų tarsi pasakoja savo unikalią istoriją.

Kartą jaunuolis apsilankė senoje Serbijos tvirtovėje, kur buvo įkurdintas muziejus. Dulkėmis nuklotoje antikinių daiktų išparduotuvėje jis pastebėjo nuostabų turkiško stiliaus arbatos puodelį. Vaikinas pasiteiravo: „Ar galėčiau iš arčiau apžiūrėti štai tą ypatingą arbatos puodelį? Atrodo, jis bus atkeliavęs iš Turkijos...“ Pardavėjas padavė puodelį, kuris staiga prabilo:

„Nemanyk, – pasakė puodelis. – kad aš visada buvau arbatos puodelis. Kadaise aš nė nenutuokiau, kas yra servizas. Tebuvau nebylus rausvo molio gabalas. Papasakosiu savo istoriją, kad galėtum iš jos pasimokyti.

 

Krišnos gimtadienis Vilniaus šventyklos sodelyje 2010 09 03

Pasižiūrėkite Krišnos gimtadienio nuotraukų iš Vilniaus šventyklos sodelyje vykusios šventės. Daugybė muzikantų savo talentus siūlė Krišnai. Daugybė žmonių galėjo įvertinti Harė Krišna mantros teikiamą džiaugsmą :). Nuotraukos po mygtuku :)

 

JM Dhirašantos prabhu pamokymai

Ahimsos tobulumas
Kokie bebūtume dori ir sąžiningi, kaip besistengtume neskriausti kitų gyvų būtybių, vis tiek esame kalti dėl kažkam padarytos žalos. Tai neišvengiama. Eidami netyčiomis sutrypiame skruzdėles ir kitus mažus padarėlius; kurename malkas, kuriose knibžda jose žiemojantys vabzdžiai; vairuojame automobilį, į kurio priekinį stiklą ir žibintus atsitrenkia ir susitraiško daugybė vabalėlių. Tačiau vis daugiau Vakarų pasaulio žmonių sužino apie produktus, kurių sudėtyje yra gyvulinės kilmės ingredientų, ir stengiasi išvengti prievartos gyvendami šiame žiauriame pasaulyje.

Mes, atsidavę Viešpaties Krišnos tarnai, taip pat negalime tvirtinti, jog absoliučiai nenaudojame prievartos. Vis tik mums patinka gyvenimas be smurto, todėl jaučiamės bjauriai staiga sužinoję, kad mūsų vartojamuose produktuose ar daiktuose yra kažko, kas išgaunama naudojant prievartą. Taigi ko turėtume imtis, kad išteisintume save?

Svarbiausia – turime pilnai panirti į Krišnos sąmonę. Nerizikuokime šiame pasaulyje darydami kažką be Krišnos sąmonės prieglobsčio. Jei keliaujame, kelionės tikslas turėtų būti susijęs su Krišnos sąmone. Jei valgome, turime paaukoti savo maistą Krišnai. Ką bedarytume šiame pasaulyje – keliautume ar liktume namuose – visada atliksime netyčinę prievartą. Tačiau visa mūsų veikla bus apvalyta, jei paskirsime savo gyvenimą Krišnai. Tokia yra jagjos prasmė. Geriausia jagja šiame amžiuje yra sankirtana jagja, kuri, platesne prasme, apima visas tarnystes, atliekamas norint duoti Krišnos sąmonę kitiems.

Ahimsam reiškia, kad negalima kenkti jokiai gyvai būtybei...Galų gale materialus pasaulis yra pilnas prievartos; gamtos dėsniai, priverčiantys kiekvieną gyvą padarą senti, sirgti ir mirti, taip pat yra smurtiniai. Todėl, jeigu kažkaip sugebėsime įtikinti kitus atsiduoti Krišnai ir taip išsivaduoti iš negailestingų materialios gamtos dėsnių, pasieksime ahimsos tobulumą.

 

Trumpa Aindros prabhu paskaitėlė

Trumputė Aindros Prabhu diskusija apie sankirtaną - kolektyvines pastangas patraukti Krišnos dėmesį.

{youtube}P21Bhsj2dwg{/youtube}

 

KELIAUJAČIO PAMOKSLAUTOJO DIENORAŠTIS

KELIAUJAČIO PAMOKSLAUTOJO DIENORAŠTIS


Šrila Indradjumna Svamis, 9 dalis, 13 skyrius


"Ir lietui lyjant, ir saulei šviečiant"


07/08/08 - 20/08/08

Nepamiršdami sėkmės Lenkijos Vudstoko festivalyje, grįžome į Baltijos jūros pakrantę rengti festivalių dvi paskutines savaites. Jau buvo įvykę 40 festivalių ir bhaktai jautėsi išsekę.

 

Tačiau žinojau, bhaktai nesutiktų nutraukti nei vienos likusios programos. Jie jautė didžiulį pasitenkinimą pamokslauti Krišnos sąmonę, ir niekas negalėjo jų sustabdyti. Kai kas sugebėjo tai šen, tai ten keletą valandų daugiau pailsėti, kiti knapsėjo dirbdami, bet Krišnos malone mes tęsėme ir kažkokiu būdu surengėme festivalį Mžežyne, praėjus vos dviem dienom po grįžimo į mūsų bazę.
 

BB Govinda Svamio paskaita

Labai labai graži JM Bhakti Bhrnga Govinda swamio paskaita iš Venu Gitos (rusų kalba)

 

 

Studijuoti Vedas ir negalvoti apie Viešpatį, tas pats, kas prižiūrėti karvę, neduodančią pieno

 

Śrīmad Bhāgavatam 11.11.18-19 Kṛṣṇa sako Uddhavai:

śabda-brahmaṇi niṣṇāto na niṣṇāyāt pare yadi
śramas tasya śrama-phalo hy adhenum iva rakṣataḥ
gāṁ dugdha-dohām asatīṁ ca bhāryāṁ
dehaṁ parādhīnam asat-prajāṁ ca
vittaṁ tv atīrthī-kṛtam aṅga vācaṁ
hīnaṁ mayā rakṣati duḥkha-duḥkhī

Jei, skrupulingomis studijomis žmogus tampa Vedų raštų žinovu, bet nesistengia savo proto nukreipti į Aukščiausią Dievo Asmenį, jo pastangos panašios į darbą žmogaus, kuris sunkiai dirba, kad išlaikytų karvę, neduodančią pieno. Kitaip tariant, Vedų žinių studijavimo vaisius bus tiesiog pats darbas. Nebus kitų apčiuopiamų rezultatų.

Mano brangusis Uddhava, iš tiesų labiausiai apgailėtinas yra tas, kuris rūpinasi karve, neduodančia pieno, nepadoria žmona, kūnu, visiškai priklausomu nuo kitų, sugadintais vaikais arba turtu, nepanaudojamu pagal paskirtį. Panašiai, tas, kuris studijuoja Vedų žinias, nekalbančias apie Mano šlovę, yra labiausiai apgailėtinas.

 

 

Žmonės pamiršo, kur jų tikrieji namai

Śrīmad Bhāgavatam 4.29.48, Nārada sako karaliui Prācīnabarhi:

svaṁ lokaṁ na vidus te vai
yatra devo janārdanaḥ
āhur dhūmra-dhiyo vedaṁ
sakarmakam atad-vidaḥ

Tie, kurių intelektas mažesnis, Vedų ritualines ceremonijas vieninteles laiko svarbiomis. Jie nežino, kad Vedų tikslas yra suprasti savo namus, kur gyvena Aukščiausias Dievo Asmuo. Jis nesidomi savo tikraisiais namais, todėl suklaidinti ieško kitų namų.

 

Viešpats širdyje priverčia materialistus pamiršti savo sielą

Śrīmad Bhāgavatam 6.4.31 Dakṣa meldžiasi Viešpačiui Viṣṇu:

yac-chaktayo vadatāṁ vādināṁ vai
vivāda-saṁvāda-bhuvo bhavanti
kurvanti caiṣāṁ muhur ātma-mohaṁ
tasmai namo 'nanta-guṇāya bhūmne

Aš pagarbiai lenkiuosi visa persmelkiančiam Aukščiausiam Dievo Asmeniui, kuris turi nesuskaičiuojamas transcendentines savybes. Būdamas visų filosofų, propaguojančių įvairias nuomones, širdyse, Jis verčia juos pamiršti savo sielas, kai jie kartais sutaria tarpusavyje, o kartais nesutinka vieni su kitais. Taip šiame materialiame pasaulyje Jis sukuria situaciją, kurioje jie negali padaryti jokios išvados. Aš pagarbiai lenkiuosi jam.“

 
Kalendorius