Reklama
WebBanner.JPG
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia

Jūsų uždavinys - ne meilės ieškoti, o ieškoti ir atrasti savyje visas kliūtis, kurias jūs priešais ją pastatėte. (Rumi)

Tokia pat kaip gopių tarnystė

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur Prabhupada

Tobula Krišnos vardo giesmė laisvai prieinama visoms sieloms. Ji tolygi Vradžos dvasinių piemenaičių meilės tarnystei. Tokia Šri Čaitanjos Mahaprabhu mokymo pati esmė. Ir atvirkščiai, tie, kurie susirinkę negieda Krišnos vardo be įžeidimų, nėra tinkami suvokti dieviškos meilės prigimtį. Tie, kurie neįgijo tokio supratimo, lieka pasmerkti apgailėtinai materialaus geismo vergystei.

 

Išprotėjęs dėl Radhos

Śrī Śrīmad Gour Govinda Swami Mahārāja

Radharani meilė kontroliuoja Krišną. Džajadeva Gosvamis rašė, kad Krišna sako: dehi pada pallavam udāram – „O Radhe! Aš prašau tavęs, duok Man savo lotosines pėdas!“ [Gīta-govinda 10.8] ir govindānandinī rādhā, govinda-sarvasva - Šrimati Radharani suteikia malonumą Govindai, Govinda jai yra viskas. [Cc. ādi 4. 82] Krišna visiškai priklauso Radhai – dėl jos Jis eina iš proto. Jis elgiasi tarsi beprotis.

Kai Radharani maudosi aukštupyje, Krišna maudosi žemupyje, nes visi kvapai, gėlės, kuṁkuma teka žemyn ir liečia Jo kūną. Krišna išėjo iš proto dėl Šrimati Radhikos. Naktį Jis slepiasi už uogų krūmo jos namo kieme. Jis bijo, Radharani anytos ir jos svainės. Jis slepiasi, nes šios pradės jį koneveikti: „Kur tas Krišna?! Bjaurus, padykęs vaikis!“ Jis yra beprotis.

Kad galėtų pabūti su Radharani ar paliesti jos kūną, kartais Krišna apsimeta skalbėjo žmona ir eina į Radhikos namus: „Radharani, prašau, duok Man savo drabužius. Aš juos išskalbsiu.“ Kitą kartą Jis apsimeta kirpėjo žmona, nāpitunī. Kirpėjo žmona eina pas moteris ir jų pėdas išpaišo raudonais dažais, altā. Taigi, Krišna įgyja tokį pavidalą ir eina pas Radharani. „Radhe, prašau ateik. Aš ant tavo pėdų uždėsiu altā.“
 

Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje

Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje! Kiekvieną darbo dieną nuo 13.30. Meniu sudaro penki patiekalai. Rekomenduojama auka - 10 lt. Būtų malonu, jei apie norą valgyti pietus praneštumėt iš anksto, iki 10 val. ryto. Galima skambinti ar siųsti žinutę tel. 8 642 56601 Pančatatvai das.
Taip pat pagal užsakymus gaminame įvairius saldumynus, įvairių rūšių pyragėlius. Galima užsisakyti ir šventinius pietus.
 

Vedinė filosofija ir praktika

Jeigu Jus domina Vedinė filosofija, o taip pat vaišnavų dvasinė praktika, kviečiame apsilankyti Vilniaus Harė Krišna centre (Raugyklos 23-1) ne tik sekmadieniais nuo 15 val., bet ir trečiadieniais bei šeštadieniais ryte, nuo 7.45 iki 9.00. Galėsite pasiklausyti Vedinės filosofijos, Šrimad Bhagavatam paskaitų, kurias veda Doyal Govinda das.

Įėjimas nemokamas. Pagal galimybę paskaitas transliuojame internetu: http://www.ustream.tv/channel/vedic.lt

 

Šri Šri Nitai Gaurasundaros namai

Penktadienį po harinamos buvo sukviestas ypatingas  atsidavusių susirinkimas, kuriame šventyklos taryba papasakojo apie naują šventyklos projektą. Mūsų dvasiniai mokytojai ir GBC JŠ Bhakti Čaitanja Svamis ir JŠ Nirandžana Svamis pageidauja, kad šventykla Vilniuje būtų toje vietoje, kur dabar ir randasi. Paskutinio susitikimo su jais Baltijos Vasaros Festivalio metu jie dar kartą patvirtino savo norą – šventykla randasi labai geroje pamokslavimui vietoje ir atsidavusieji turėtų dėti pastangas išpirkti šiame pastate butus ir taip įgyvendinti didelės šventyklos Vilniuje projektą.

 

Dieviška vergystė

Iš knygos "Search for Sri Krsna, Reality the Beautiful"

Anapus dvasios "Eik gilyn"

Tuomet Ramananda Raya tarė: jnane prayasam udapasya namanta eva: "Labai sunku atsisakyti pažinimo žavesio." Mes galvojame: "Aš pirma noriu viską suprasti, o tuomet pradėsiu veikti." Čia slypi išskaičiavimai ir įtarumas. Prieš pradėdami veikti, mes norime viską iki galo žinoti, tik tuomet rizikuosime savo kapitalu. Ego, "Aš" yra labai stiprus, ir jis nori gauti ataskaitą apie nuostolius ir pelną. Jis galvoja: "Aš esu šeimininkas. Raktai mano rankose ir aš noriu išbandyti viską, aš noriu viską žinoti. Aš noriu žinoti, kas man tinka." Taigi, mes galvojame, kad esame šeimininkai, ne tarnai, ir klausimus užduodame iš šeimininko pozicijos.

 

Jei Krišna patenkintas

„Padma Puranoje“ yra pasakyta:

arir mitram visam pathyam adharmo dharmatam vrajet
su-prasanne hrisikise viparite viparyayah


„Jei Krišna patenkintas, tuomet priešas gali tapti draugu, nuodai pavirsti skaniu maistu, o bedievystė gali tapti religingumu. Tačiau, jei Krišna nepatenkintas, tuomet draugas gali tapti priešu, skanus maistas – nuodais, o religingumas gali tapti bedievyste.“
 

Padma Puranoje Aukščiausias Viešpats sako:

mam-nimittam krtam papam api dharmaya kalpate
mam anadrtya dharmo pi papam syan mat-prabhavatah


„Jei nuodėminga veikla atliekama dėl Manęs, tuomet ji tampa dorybingais darbais, o jei dorybingi darbai atliekami atstumiant Mane, jie tampa nuodėminga veikla.“

 


 

Apie amžiną sielos gyvenimą

„Žinok, jog tai, kas persmelkia visą kūną-nesunaikinama. Niekas negali sunaikinti nemirtingos sielos."

Komentaras: įvairios civilizacijos visais laikais turėjo savitą požiūrį į gyvybės kilmę. Šių dienų materialis­tiški mokslininkai gyvybės atsiradi­mo priežastimi laiko cheminių ele­mentų susijungimą, nors eksperi­mentiškai to negali patvirtinti. Iš Ve­dų pozicijos toks teigimas apie gy­vybės materialią prigimtį yra gry­niausias nesusipratimas.
 

Vedų išmintis

Kaip karvė, pririšta per šnerves perverta ilga virve, yra apribota, taip ir žmogiškosios būtybės yra ribojamos įvairių Vedų draudimų ir yra priverstos paklusti Aukščiausiojo nurodymams.

Komentaras. Kiekviena gyva būtybė - tiek žmogus, tiek žvėris, tiek paukštis - mano esąs nepriklau­somas.
 

Žinojimas - viską matyti tikroje šviesoje, be iliuzijos

Visos gyvosios esybės gimsta, apimtos iliuzijos, suklaidintos prie­šybių, kylančių iš noro ir neapykan­tos. Jas drasko priešybės: garbė -nešlovė, laimė - vargas, vyras - mo­teris, gėris - blogis, malonumas -skausmas ir t.t. Žmogus galvoja: „Štai mano žmona, štai mano namai, aš esu šių namų šeimininkas, aš -tos moters vyras." Tokia priešybių forma ir reiškiasi iliuzija, t.y. „aš" ir „mano". Priešybių suklaidinti žmo­nės visai pasimeta ir todėl negali suvokti Aukščiausio Dievo As­mens.
 

Kiekvienas žmogus atsako už savo veiksmus

Viskas būtų labai paprasta, jei­gu su žmogaus mirtimi baigtųsi ir sielos, t.y. dvasios „Aš" egzistavi­mas. Tačiau Aukščiausias dievo as­muo „Bhagavad-gitoje" aiškiai sa­ko: „Nebuvo taip, kad neegzistuo­čiau Aš, tu ir visi karaliai. Ir nieka­dos nebus taip, kad mes visi nu­stosime buvę." O tai reiškia, kad su kitu įsikūnijimu, kol visiškai neišsi­vaduosime iš nuodėmių, teks nešti praeities naštą. Ne be reikalo sako­ma: „Nedaryk kitam to, ko nenori sau." Mokslai, kurie atspindi mūsų praeitį - astrologija, chiromantija, numerologįja ir kt. - yra ne iš piršto laužti.

Deja, šiuolaikinė civilizacija skendi nuodėmingoje veikloje, o demokratija įteisina laisvę nuodė­mingai veiklai. Taip dar labiau ap­sunkinamas žmogaus likimas. Vie­nas iš tokių pavyzdžių - abortai, apie kuriuos šiuo metu itin disku­tuojama Lietuvoje.

 

Pabaltijo vaišnavų vasaros festivalis 2008

Pabaltijo vaišnavų vasaros festivalis 2008

Liepos 28 – rugpjūčio 3

Tytuvėnai, poilsiavietė “ Sedula”

(Plakatas čia )

Festivalio tema:

“ Lengva Mane laimėti tam, kuris visada atmena Mane ir negalvoja apie nieką kitą”

 

“Nėra laiko kartoti ir skaityti”

Śrīla Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura Prabhupada

Daugybę kartų mes sakome: „Aš atlieku tiek daug tarnystės, aš neturiu laiko kartoti ir skaityti.“ Šis supratimas yra visiškai karma-buddhi, karminis mentalitetas tarnaujant Viešpačiui. Mes negalime suprasti, kad ši idėja atskirti tarnystę nuo bhadžano yra tarsi blogas kvapas, sklindantis iš mūsų kūno. Štai kodėl mes niekuomet negauname dvasinio mokytojo malonės.

- iš Śrīlos Bhaktisiddhantos straipsnio „Jadābhinivesa Kāhinki Āse?”

 

Mūsų tikslas

ISKCON'o įkūrimo metu, 1966 metų liepos mėnesį Niujorko mieste, Šrila Prabhupada suformulavo septynis teiginius, nusakančius Krišnos Samonės judėjimo tikslus:

•  Sistemingai propaguoti dvasinį žinojimą plačiai visuomenei ir šviesti visus žmones apie dvasinio gyvenimo technikas tam, kad atstatyti gyvenimo vertybes ir pasiekti tikrą vienybę ir taiką pasaulyje.

•  Propaguoti Krišnos Sąmonę, kokia ji yra apreikšta Bhagavad Gitoje ir Šrimad Bhagavatam.

•  Suartinti organizacijos narius ir atvesti juos arčiau Krišnos, pirminės būtybės, ir tokiu būdu išugdyti idėją, kad kiekviena siela yra Dievo (Krišnos) dalelytė.

•  Mokyti ir skatinti sankirtanos judėjimą kongregacinio Švento Dievo Vardo kartojimo, kurio mokė Viešpats Šri Čaitanja Mahaprabhu.

•  Pastatyti judėjimo nariams ir visai visuomenei šventą transcendentinių žaidimų vietą, skirtą Krišnos Asmenybei.

•  Suartinti judėjimo narius tam, kad išmokyti juos paprastesnio ir natūralesnio gyvenimo būdo.

•  Tam, kad pasiekti aukščiau išvardintus tikslus, spausdinti ir platinti laikraščius, žurnalus, knygas ir kitus leidinius.

ISKCON misija:

Tarptautinės Krišnos Sąmonės Bendrijos bendra misija (priimta 1992 m. ) yra skleisti Krišnos Sąmonę, kad visos gyvos būtybės Žemėje: žmonės ir kiti judantys bei nejudantys padarai - užsiimtų tarnyste Šri Krišnai pagal savo galimybes.

 
Kalendorius