Reklama
prabhupada.jpg
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia

Srimad-Bhagavatam, 10.49.21

ekaḥ prasūyate jantur 
eka eva pralīyate
eko ’nubhuṅkte sukṛtam 
eka eva ca duṣkṛtam

Kiekviena gyva esybė gimsta viena pati ir miršta viena pati. Viena pati ji patiria ir savo gerų bei blogų darbų pasekmes.

Dhirašantos prabhu pamokymai

„Bhagavad-gītos“ dvasia

Indijoje, šventoje Šri Ranga-kšetra vietovėje, atsidavęs brahmanas kasdien lankydavosi Viešpaties Višnu šventykloje ir atmintinai deklamuodavo visą „Bhagavad-gītą“. Deja, ne visus sanskrito žodžius jis galėjo ištarti teisingai, todėl šventykloje besisukiojantys mokslinčiai nepraleisdavo progos iš jo pasišaipyti. Tačiau brahmanui, panirusiam į nuoširdų „Bhagavad-gītos“ skaitymą ir apimtam per kraštus besiliejančios dvasinės palaimos, žmonių apkalbos nė trupučio nerūpėjo.

Viešpats Čaitanja, keliaudamas po Pietų Indiją, sutiko šį brahmaną ir paklausė: „Iš kur tavyje tiek meilės ekstazės? Kuri „Bhagavad-gītos“ dalis suteikia tau šią transcendentinę palaimą?“

Brahmanas atsakė: „Mano Viešpatie, aš nesu labai mokytas, todėl nesuprantu sanskrito žodžių.“

Tada Viešpats Čaitanja paklausė, kodėl šis verkia deklamuodamas sanskrito posmus. Ir brahmanas atsakė: „Kiekvieną kartą, kai sėdu deklamuoti Gītą, mano širdyje apsireiškia Viešpats Krišna kaip Partha-sarathi (Ardžiunos vežimo važnyčiotojas). Kai galvoju, kad Viešpats šioje formoje tarnauja Savo atsidavusiajam, negaliu sulaikyti ašarų.“

Išgirdęs šiuos žodžius Viešpats apkabino brahmaną ir pasakė, jog šis pasiekė Gītos deklamavimo tobulumą.

 

Pomidorų pyragas

Tešlai:

325g kvietinių miltų,
100 g kukurūzų miltų,
125g sviesto,
70g natūralaus jogurto,
žiupsnelis cukraus, žiupsnelis druskos

Įdaras:

1 kg pomidorų,
125g tarkuoto džiugo sūrio,
100g džiūvesėlių ar nesaldžių trupinių,
200g ožkos sūrio,
20 juodųjų alyvuogių,
1-2 šakelės rozmarino,
druskos, pipirų ir pan

Miltus sumaišyti su cukrum ir druska. Įpjaustyti sviestą ir ištrinti. Sudėti jogurtą ir įpilti 100ml šalto vandens. Išminkytą tešlą suvynioti į maistinę plėvelę ir laikyti kelias valandas šaltai.
Ožkų sūrį sutrupinti. Pomidorus supjaustyti.
Iš atšaldytos tešlos iškočioti apskritą lakštą į kurį sudėti pomidorus, džiūvėsius, sūrius, alyvuoges ir kt. Tešlos kraštus užlenkite ant viršaus. Pabarstykite prieskonius.

Kepti orkaitėje apie 40min, 200' C temp.

Skanu!

 

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

vertinkime brangius bhaktus, kol jie dar tarp musu!


KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

11 dalis, 12 skyrius                                                                            Šrila Indradjumna Svamis Gruodžio 19, 2010                                                                             
Per mažai tokių, kaip jūs
Brangus Purnačandra Gosvami,
Prašom priimti mano nuolankius nusilenkimus. Šlovė Šrilai Prabhupadai.
 
Didžiai nusiminiau išgirdęs apie staigų jūsų pasitraukimą iš šio pasaulio. Nors nuolat girdime apie tai šastrose ir visą laiką ruošiamės patys šiam neišvengiamam įvykiui, kažkodėl kai tai iš tiesų įvyksta, jaučiamės visiškai nepasiruošę. Taip jau yra, kad sunkiai galiu patikėti, jog jūsų nebėra tarp mūsų.
 
Jūsų išėjimas giliu liūdesiu užpildė mano širdį. Sakoma, kad laikas užgydo visas žaizdas, tačiau šis posakis netinka kalbant apie vaišnavų išėjimą iš šio pasaulio. Iš tiesų žaizda pasidaro tik gilesnė, kai prisimename tas asmenybes ir jų indėlį šiame istoriniame judėjime, įtvirtinančiame Šri Čaitanjos Mahaprabhu mokymą visame pasaulyje.

 

Netark Dievo Vardo be reikalo

Šrila Bhaktisidhanta Sarasvati Thakura Prabhupada

Kalno pamoksle yra draudimas: „Netark Dievo Vardo be reikalo“ Taip, mes neturėtume tarti Dievo vardą tik tam, kad pasiektume kokį tikslą. Jei mes tikrai norime tarnauti Dievui ir meldžiame Jį priimti mūsų tarnystę, mes jokiu būdu nepažeisime taisyklių, kurias padiktavo Kristus. Jis uždraudė mums tarti Dievo Vardą tuščiai. Jis elgiasi teisingai. Mes neturėtume prašyti Dievo ko nors taip, kaip prašome mūsų tiekėjų parūpinti įvairių dalykų mūsų patogumui. Mes paprasčiausiai turime pasikliauti.

Dievas yra geriausias teisėjas, žinantis, kaip mus prižiūrėti. Mes nežinome, kaip mus pasieks gėris. Dabartinėmis galimybėmis mes negalime patikrinti nei kas yra privalumai, nei trūkumai. Tai neįmanoma. Mes visada turėtume būti pasirengę besąlygiškai Juo pasikliauti. Visų kitų idėjų, išskyrus tai, tikri religininkai nelaiko bhakti.

Gitoje randame tris skyrius. Pirmieji šeši skyriai yra skirti karmiams (dirbantiems dėl rezultatų), paskutiniai šeši skyriai skirti jnaniams (empirikams), o viduriniai šeši skyriai skirti bhaktams. Todėl vidurinė Gitos dalis yra pagrindinė knygoje.

Skyriai, kurie susijęs su karma (karma-kanda) ir jnana (jnana-kanda) nėra tikroji knygos esmė. Jie yra tik jos priedai, ne pati širdis. Taigi bhakti, ar atsidavimas Dievui, turėtų būti pagrindinis visų religijų tikslas. Bhakti turėtų būti laikoma nitya - tai yra, nuolatinė ir pastovi.

 

Šri Šrimad Bhaktivedanta Narajana Gosvami Maharadža paliko šį pasaulį

Šiandien, Šri Navami tithi metu, gruodžio 29 dieną, palankiausiu metu, Šri Šrimad Bhaktivedanta Narajana Gosvami Maharadža, 3.00 valandą ryto, Šri Džaganatha Puryje paliko šį pasaulį ir įėjo į amžinus Šri Šri Radha Krišnos žaidimus. Jo kūnas bus pervežtas į Šri Navadvipa Dhamą ir patalpintas į samadhi.

Šri Šrimad Bhaktivedanta Narajana Gosvami Maharadža gimė 1921 m. vasario 16 d. Bihare kilmingų brahmanų šeimoje.1947 m. palikęs namus jis iškeliavo į Navadvipą, kur tapo Šri Šrimad Bhakti Pragjana Kešava Svamio (Bhaktisidhantos Sarasvati Thakuros mokinio, Šrilos Prabhupados sannjasa guru) mokiniu. 1952 metais Šrila Bhakti Pragjana Kešava Svamis suteikė jam sannjasos įšventinimą. Po to kai 1968 metais Šrila Kešava Maharadža paliko šį pasaulį, jis atliko jo samadhi ceremoniją ir nuo to laiko vadovavo Šri Kešavadži Gaudija Mathai.

Šrila Bhaktivedanta Narajana Maharadža buvo artimas mūsų Šrilos Prabhupados draugas. Jie susitiko pirmą kartą 1948 metais Gaudija Vedanta Samiti skyriaus atidarymo metu. 1959 metais Šrila Kešava Maharadža suteikė Šrilai Prabhupadai sannjasos įšventinimą, o vedinį ugnies atnašavimą ir ritualus atliko Šrila Bhaktivedanta Narajana Maharadža.

Nuo 1965 metų, kai Šrila Prabhupada išvyko į JAV ir vėliau keliavo po visą pasaulį, jie nuolat susirašinėjo. Šrila Prabhupada ne kartą prašė Šrilos Narajana Maharadžo padėti jo mokiniams. Jis pakartojo tą patį prašymą palikdamas šį pasaulį 1977 metais rudenį. Bhaktivedanta Narajana Maharadža Prabhupados prašymu atliko Šrilos Prabhupados samadhi ceremoniją 1977 lapkričio 14 d.

Bhaktivedanta Narajana Maharadža daug keliavo po visą pasaulį, skaitydamas paskaitas, rūpindamasis Krišnos bhaktais visame pasaulyje ir intensyviai rašydamas knygas, kurių jis paliko kelias dešimtis.

Šiandien, gruodžio 29 d. būdamas 89 metų amžiaus šis iškilnus vaišnavas paliko mirtingųjų pasaulį. Tokiomis progomis ypatingai palanku melstis vaišnavams, kad jie perduotų mūsų maldą Krišnai, maldą, kurios mokė Šrila Prabhupada: Mano brangus Viešpatie Krišna, o gailestingoji Šrimati Radharani, kuri tokia brangi Krišnai. Meldžiu Jus, leiskite man su meile ir atsidavimu tarnauti Jums.

 

Teologijos paskaitos krikščionių lyderiams ISKCONe

ISKCON Secunderabado (Pietų Indija) šventykloje reguliariai vyksta užsiėmimai įvairioms religinėms bendruomenėms, kurios iš pirmų rankų gauna patirtį apie Vedų filosofiją ir gyvenimo būdą.

Programos direktorius dr. Sahadeva Dasa jau daugelį metų yra populiarus tarpreliginio bendravimo scenoje. Jie aplanko šventyklą, klausosi bhaktų, gieda, šoka, valgo prasadą ir perka knygas.

Paskutinėje mokymo programoje krikščionių pamokslautojams 2010 m. Lapkritį, 50 vyresniųjų krikščionių pamokslininkų iš Andhra Pradešo atvyko į šventyklą 3 valandoms paskaitų apie Rytų teologiją ir universalią religiją. Jie giedojo, šoko, valgė prasadą ir įsigijo dešimtis knygų. Grupės lyderis, Tėvas Sebastianas pagyrė ISKCON už suteiktas teisingas įžvalgas apie vedišką kultūrą ir grupės vardu pasveikino dr. Sahadevą Dasą už jaukią namų atmosferą. Jis sakė, kad jie jaučiasi taip, lyg būtų seminarijoje, ir daug klaidingų idėjų apie induizmą, kurias jie turėjo, buvo išsklaidyta.

Šrila Prabhupada mokė universalios filosofijos, kuri peržengia kastų, religijų, amžiaus ir socialinio statuso ribas. Krišnos sąmonė yra nesenstanti filosofija ir amžinoji kultūra.

 

KELIAUJANČIO VIENUOLIO DIENORAŠTIS

Kalėdų proga - šventas vėrinys
tegu jus aplanko transcendentinė dovana, suteikianti dvasinės stiprybės ir įkvėpimo!

11 dalis, 11 skyrius Šrila Indradjumna Svamis

Gruodžio 11, 2010

Šventas vėrinys

Vieną rytą sėdėjau savo namuose Vrindavane ir su karoliais kartojau mantrą, kai mano mokinys Narotama Das Thakur Das atėjo manęs aplankyti. Jis pagarbiai nusilenkė ir tuomet pasakė:

- Guru Maharadža, jau seniai nelankiau Govardhano kalvos. Jei šiandien nenumatėte man jokios tarnystės, norėčiau Jūsų paprašyti palaiminimų vykti į Govardhano parikramą.

- Gali nesivaržydamas keliauti, - pasakiau. – Tik laiku grįžk į vakarinę programą. Važiuočiau su tavimi, bet man reikia atlikti keletą svarbių dalykų.

Jam išeinant man kilo kita mintis.

- Būk išplėtęs akis, - pasakiau. – Niekada nežinai, kokia ypatinga malonė gali pasitaikyti tavo kelyje parikramos metu Vrindavane.

Ankstų kitos dienos rytą man kartojant mantrą jis įlėkė į kambarį.

- Guru Maharadža,- pasakė jis susijaudinęs, - vakar man nutiko nuostabiausias dalykas.

Pasirodo, Narotama su taksi nuvažiavo iki Govardhano kalvos ir pradėjo parikramą prie Kusum sarovaros. Sparčiai žingsniuodamas jis po keletos valandų pasiekė pietinę kalvos viršukalnę. Pajutęs nuovargį, nuėjo į mišku apaugusį plotelį pailsėti. Staiga jis pamatė sadhu, sėdintį ir kartojantį su džapos karoliais. Sadhu buvo liesas ir sudžiūvęs, ant viršugalvio tvarkingai susukti susivėlę plaukai, dėvėjo jis tik klubų raištį ir ant pečių buvo užsimetęs čadarą. Jo akys buvo užmerktos, jis atrodė ramus ir pasiekęs pusiausvyrą, paniręs į šventųjų vardų meditaciją.

 

 

Vrindavan Jay!

 

Džagad-guru Jėzus Kristus

Klausimas: Jei Jėzus Kristus buvo jagad-guru ir jo nurodymai gali mus suteikti mums išlaisvinimą, kodėl mums reikia dvasinio mokytojo?

Šrila Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakura Prabhupada: Mes priimame ir universalų dvasinį mokytoją ir inicijuojantį dvasinį mokytoją. Priimdami tik jagad-guru, mes galime susidurti su daugybe anarthų. Jei šiuo metu mes norime sekti Kristaus paliepimais, priimdami jį kaip jagad-guru ir mes manome, kad mums nereikia inicijuojančio dvasinio mokytojo, mes neabejotinai susidursime su abejonėmis, kaip giliai galime sekti Kristaus nurodymais. Aukščiausias Viešpats ar universalus jagad-guru nurodymus apie absoliučią tiesą perduoda tik per mokinių seką. Kaip aš sėdėdamas ant Gangos kranto Navadvipoje, toli nuo Himalajų, iš kurių išteka Ganga, galiu čia paliesti jos vandenį, panašiai ir inicijuojantis dvasinis mokytojas atneša tyros atsidavimo tarnystės Gangą, kuri išteka iš Viešpaties lotosinių pėdų, ir įdeda ją man į rankas arba uždeda ant mano galvos. Kadangi esu paprastas, bejėgis, prastas žmogus, aš negaliu užlipti į Himalajus ir ten prisiliesti prie jos vandens. Panašiai, jei Gangos tėkmė iš Himalajų pakeliui bus sutrikdyta, man teks susidurti su pavojumi gauti užterštą tėkmę vietoj tyros Gangos. Jei Jėzaus Kristaus pamokymai prieš du tūkstančius metų nepasieks mūsų per mokinių seką, arba jei mes turime juos atrasti iš knygų, tada mes galime padaryti apmaudžią klaidą ir priimti nukrypimą nuo tiesos, mokomą krikščionybės vardu. Mes netgi galime priimti tai, kas yra priešinga tam, ko jis mokė, galvodami, kad tai jo tikroji filosofija.

Inicijuojantis dvasinis mokytojas taip pat yra jagad-guru, nes jis yra pirminio jagad-guru apraiška. Iš savo nepriežastinės malonės jis perduoda pirminio jagad-guru žinią per mokinių seką. Jis neapgaudinėja ar nemeilikauja mokiniui, o taip pat jis netrokšta jokios materialinės naudos. Jis paprasčiausiai yra absoliučios tiesos pasiuntinys.

(Amrta Vani, p. 44. Touchstone Media. Mumbai. 2004.)

 

Prabhupada apie ISKCON tikslą

ISKCON (Tarptautinė Krišnos sąmonės Bendrija) yra ne pelno organizacija, kurios tikslas yra skatinti žmonių visuomenės gerovę, kreipiant jos dėmesį į Dievą. Mes esame ne sektantiška bendrija, o mūsų narių tarpe yra žmonių iš krikščionių, žydų ir musulmonų, taip pat indų tikėjimų. ISKCON tikslas yra ne įkurti naują religinę sekta, bet iššaukti gyvosios esybės snaudžiančią meilę Dievui, ir tokiu būdu iš visų tikėjimų sudarytai žmonių visuomenei suteikti bendrą aiškių teistinių žinių bei praktikos platformą. ISKCON nariai gali išsaugoti savo atitinkamus religinius tikėjimus, kadangi ISKCON yra skirta sukurti visų tikinčiųjų bendro idealo aiškią, praktinę bendrą formuluotę, ir įveikti nereikalingus dogmatinius kivirčus, kurie dabar skaldo ir silpnina teistinę stovyklą. Šis bendras teizmo idealas yra išugdyti meilę Dievui.

(Laiškas Rolandui Micheneriui, Kanados Gubernatoriui. 1968 rugpjūčio 24 d.)

 

Višnudžana Svamis apie užuojautą

Ištrauka iš paskaitos apie "Atsidavimo nektaro" 6-tą skyrių. 1973 04 30 Los Andžele

"Nedera sukelti nereikalingų rūpesčių kitoms gyvoms esybėms."

Tokia užjaučianti Viešpaties bhakto prigimtis. Jis negali pakęsti, matydamas kenčiant kitą gyvą būtybę. Tai užuojautos apibrėžimas, tas, kuris negali pakęsti kitų kančios. Taigi, mes pirmiausia turime kreiptis į gailestingą Viešpaties prigimtį, būtent dvasinį mokytoją, kuriam vadovauja Šrimati Radharani. Amžinoji Viešpaties sutuoktinė yra laikoma Jo gailestingąja prigimtimi. Savo gailestingąja prigimtimi Viešpats pamiršta, kad Jis yra neprieinamas kitiems, kad Jis yra visagalis, ir Jis priima net mažiausią dalyką, pasiūlytą su meile, kaip labai svarbų. Tokia gailestinga Viešpaties prigimtis, net mažas dalykas, siūlomas su meile, yra priimamas kaip labai, labai svarbus. Taigi, mes patys turime kreiptis į užjaučiančią Viešpaties prigimtį, ir lygiai taip pat turime rodyti užuojautą kitiems. Prabhupados teigia: "Kas mes tokie? Kokia mūsų vertė? Jokia. O kokią vertę turi tai, ką mes siūlome? Taip pat jokios". Bet kadangi mes ateiname su bhakti jausmu - "aš atnešiau Tau tai, prašau, priimk", Krišna paima tai. Taigi, jei Krišna rodo savo užuojautą jums, jūs šią užuojautą taip pat turite skleisti kitiems. Jei matote, kad kažkas ateina į šventyklą, jie nėra labai pažengę, jie gal būt tegali atlikti nedidelę tarnystę, bet jūs turite priimti ją kaip labai svarbią: "Oi, kaip nuostabu, kad šis žmogus ateina!“ Kaip jūs visi žinote, jei naujas žmogus, kuris neturėjo nieko bendro su bhaktais, ateina čia ir pasiūlo truputį pasitarnauti, mes manome, kad tai labai svarbu, ar ne? Tada mes sakome: "O, koks šaunus jaunuolis! Jis atėjo čia pirmą kartą ir iš karto nori šluoti grindis!" Išskyrus tai, tikriausiai jo visa veikla yra pasibaisėtina. Bet kadangi jis parodė šiek tiek atsidavimo, jūs laikote, kad tai labai svarbu. Tai yra jūsų užuojauta, ir tai teisinga.

 

Šrilos Prabhupados paskaita, "Bhagavad Gita Kokia ji yra", 9.34.

 

su meile

 

Dhirašantos Prabhu išmintis

Faktoriai, nuo kurių priklauso mūsų sveikata
Jei norime būti sveiki, privalome gyventi darnoje su gamta. Nesugriauti natūralaus balanso. Tam, kad išmoktume šio meno gyventi natūralioje pusiausvyroje, pirmiausia turime suprasti save. Pasak Ajurvedos, kiekvieno iš mūsų sandara (vadinamoji konstitucija) yra skirtinga. Išsiaiškinę, kokia yra mūsų konstitucija, galime pasirinkti šią konstituciją atitinkančią mitybą, gyvenseną, dienotvarkę ir kitą veiklą. Taigi, gerai sveikatos būklei palaikyti, o taip pat ligoms gydyti, labai svarbu žinoti savo asmeninę ajurvedinę konstituciją.

Dažnai valgome mūsų konstitucijai priešingą maistą ir užsiimame veikla, kuri nedera mūsų prigimčiai. Taip suardome pusiausvyrą savo kūne. Tai ir yra ligų priežastis.

Tiksliau kalbant, yra daugybė svarbių su maistu susijusių faktorių, padedančių palaikyti gerą sveikatos būklę. Šie faktoriai yra maisto produktai, laikas tarp valgymų, įvairių produktų derinimas, švara, teisingi mitybos įpročiai, virškinimo galią atitinkanti mityba ir t.t.

Su maistu susiję faktoriai, padedantys palaikyti gerą sveikatos būklę:
Maistas turi būti šviežias, šiltas, dažniausia virtas ar keptas, skanus ir lengvai virškinamas.
Tarp dviejų valgymų turi praeiti bent jau keturios valandos.
Vieno valgymo metu nevalgykite pernelyg daug patiekalų. Vienu metu valgomi patiekalai neturi būti priešingi vienas kitam. Pavyzdžiui, jogurtas nedera su pienu, o ledai – su karšta kava.
Jei po valgio jaučiate nuovargį ar sunkumą skrandyje, reiškia, valgymas buvo netinkamas. Valgykite atsižvelgdami į savo virškinimo pajėgumą.
Nevalgykite žiūrėdami televizorių ar skaitydami. Valgykite ramioje ir malonioje aplinkoje.
Nevalgykite paskubomis, o taip pat per lėtai. Gerai sukramtykite maistą.
Vaisių nevalgykite su kitais patiekalais. Valgykite juos atskirai (pvz.: pusryčiams tik vaisius ar pan.) arba tarp dviejų valgymų.
Negerkite vandens valandą prieš ar po valgio. Galima nedidelį kiekį vandens išgerti valgio metu.
Tinkamai sureguliuotas miegas labai svarbus įvairių kūno organų funkcijų balansui palaikyti. Anksti keltis ir anksti gultis – tai raktas į gerą sveikatą. Vidutiniškai pakanka šešių valandų miego. Ilgesnis miegas sukelia ligas.

Reguliari mankšta, atitinkanti asmeninę konstituciją, labai palanki jūsų sveikatai. Joga rekomenduojama kaip geriausias mankštos tipas, kadangi ji puoselėja ne tik fizinę, bet ir mentalinę bei dvasinę sveikatą. Joga ir Ajurveda veikia ranka rankon, nes šių abiejų mokslų tikslas yra tobula sveikata ir išsivadavimas pasiekus Dievo sąmonę.

Harė Krišna!
Dhirašanta dasa

 

Kodėl mano vaikas mokosi sanskritą?

Siūlome paskaityti įdomų straipsnį, kuris paaiškina, kodėl mums labiau patinka dainuoti Harė Krišna sanskritu, nei dainuoti lietuviškas dainas. :)

http://sanskrityoga.wordpress.com/453/

Rutger Kortenhorst

Rutger Kortenhorst, sanskrito mokytojas Dublino John Scottus mokykloje, kalba apie sanskrito dėstymo vaikams vertę, remdamasis savo patirtimi.

Labas vakaras ponios ir ponai, mes ketiname praleisti valandą kartu, nagrinėdami temą "Kodėl mano vaikas John Scottus mokykloje mokosi sanskritą?" Aš lažinuosi, kad valandos pabaigoje jūs visi prieisite prie išvados, kad jūsų vaikams iš tikrųjų pasisekė, kad šis neeilinis dalykas yra dalis jų mokymo programos.

Pirma, pažvelkime: Kodėl sanskritas mano vaikui? Mes esame vienintelė mokykla Airijoje, kuri dėsto šią kalbą, todėl reikia kai kurių paaiškinimų. Yra dar 8 JSS tipo mokyklos visame pasaulyje, kurios taip pat nusprendė įtraukti sanskritą į mokymo programą (jos visos yra filosofijos mokyklos atšakos).

Antra, kaip sanskritas dėstomas? Galbūt jūs pastebėjote, kad jūsų sūnus ar dukra smagiai dainuoja sanskrito gramatikos dainas automobilio gale pakeliui namo iš mokyklos. Aš sugaišiu šiek tiek laiko papasakodamas, koks mūsų požiūris į sanskrito mokymą dabar, kai metus praleidau Indijoje.

 

Šrilos Prabhupados paskaita CC Mad 20.97-100

Šrilos Prabhupados paskaita, "Čaitanja Čaritamrita", Madhya lila 20.97-100. Niujorkas, 1966 m. lapkričio 22 d.

 

mirties akimirką

 

Čandogya Upanišada paaiškina, kad MIRTIES METU visa jausmų veikla iš kūno atsitraukia ir sugrįžta į sielą. Kai siela praranda fizinio kūno sąmonę, ( ji patiria, kad ) širdies regionas, kur yra siela, yra pilnas šviesos. Aš manau, daugybė žmonių, kurie dar gyvena, yra turėję trumpus patyrimus su mirtimi ir jie sako, kad jie matė šviesą ir tunelį. Taigi, ištikrųjų tai yra faktas, kadangi iš širdies čakros išeina tiek daug energijos kanalų, kurie vadinami nadi. Iš širdies išeina 101 kanalas, vedantis į skirtingas puses. Taigi, kai ateis mirtis ir jūs prarasite savo kūno sąmonę, tuo metu jūs suvoksite, kad jūsų širdis yra pilna šviesos. Jūs matysite 101 kanalą. Kurį kanalą jūs pasirinksite ?

Tėra tik vienas kanalas, kuris eina tiesiai iki viršugalvio, susumna nadi arba brahma nadi. Jeigu siela keliaus šiuo nadi, ji kils į viršų, paliks kūną per viršugalvį ir pasieks išsivadavimą. Bet jeigu gyvoji esybė pasirenka bet kurį kitą nadi, eina į apačią arba horizontalia kryptimi, ji pasirenka kitą paskirtį.
Tas, kuris atliko yajną, keliaus į Svarga-loką pitrayanos keliu tokia tvarka: jis keliaus pas dūmų pusdievį, pas nakties pusdievį, pas tamsiosios mėnulio pusės pusdievį, pas pusdievį, kuris viešpatauja tuos šešis mėnesius, kai saulė yra pietiniame pusrutulyje. Iš čia jis keliaus į Pitri-loką, tuomet į Akaša (erdvė) ir Candra-loką (Svargą arba rojų). Ten jis gaus kūną, kuris vadinsis somaradža, nes jis yra sudarytas iš dangiškojo nektaro. Gyvoji esybė mėgausis ten ilgą laiką, iki jos gerosios karmos bus išeikvotos ir tuomet ji vėl pradės pulti tuo pačiu keliu atgal, kuriuo ir atėjo.

 

64 Krišnos transcendentinės savybės:

 



1. dailios išorės;
2. pažymėtas kuo palankiausiais bruožais;
3. teikiantis nepaprastą džiaugsmą (žavus);
4. spindulingas;
5. stiprus;
6. amžinai jaunas;
7. puikus lingvistas;
8. teisingas;
9. maloniai kalba;
10. gražiakalbis;
11. labai išsilavinęs;
12. gilaus proto;
13. genijus;
14. artistiškas;
15. nepaprastai sumanus;
16. išmanantis;
17. dėkingas;
18. tvirtai apsisprendęs;

 

Surya kunda

Surja kunda yra vieta, kur Šrimati Radharani eina garbinti Saulės dievybės Suryos. Tai viena iš nedaugelio vietų, kur Radhika gali susitikti su Krišna nebijodama savo uošvės Džatilos ir vyro sesers Kutilos.

Viskas prasidėjo tada, kai Paurnamasi pasakė motinai Džatilai, kad jei Radharani garbins Surją, tai Džatilos sūnus, Radharani vyras Abhimanju bus sveikas ir turės daug turtų. Taigi, Džatila nusprendė kad Radhika turi garbinti Surją. Žinoma Radha kaip ir kitais Džatilos sumanymais, taip ir šiuo nebuvo labai patenkinta. Džatila ir Kutila nusprendė surasti gerus brahmanus, kad padėtų atlikti pudžą. Staiga jos pamatė du labai gražius brahmačarius. Vienas jų buvo vyresnis ir atrodė, kad yra antrojo guru. Jie abu dėvėjo medinius batus ir nešėsi knygas. Džatila paklausė:

- Ar jūs esate brahmanų sūnūs?

- Taip, - atsakė jie.

- Iš kur jūs atvykote? Kieno sūnūs jūs esate?

- Mes esame Gargačarjos sūnūs.

Džatila buvo nustebinta ir labai patenkinta:

- O, mes kaip tik ieškome kvalifikuotų  brahmanų  pudžai atlikti!

Jūs jau galite nuspėti, kas buvo tie du jauni žavūs brahmačariai. Guru buvo Krišna, o mokinys Madhumangala. Jie tarė:

-  Mes nuo pat gimimo esame labai griežti brahmačariai, mes negalime turėti jokių kontaktų su moterimis! Čia ne mūsų bėdos, todėl mes negalime jums padėti.

 

Radhakundos valymas

 

Brahmos malda 3

SB 10.14.34

eṣāṁ ghoṣa-nivāsinām uta bhavān kiṁ deva rāteti naś
ceto viśva-phalāt phalaṁ tvad-aparaṁ kutrāpy ayan muhyati
sad-veṣād iva pūtanāpi sa-kulā tvām eva devāpitā
yad-dhāmārtha-suhṛt-priyātma-tanaya-prāṇāśayās tvat-kṛte

Mano protas sutrinka, kai bandau galvoti apie tai, kokį atlygį išskyrus Tave galima rasti bet kur. Tu įkūniji visus palaiminimus, kuriuos suteikei šiai piemenų bendruomenei Vṛndāvane. Tu jau sugebėjai atiduoti Save Pūtanāi ir jos šeimai mainais už tai, kad ji apsimetė Tavo bhaktu. Taigi, ko Tu negalėtum duoti šiems Vṛndāvano bhaktams, kurių namai, turtai, draugai, brangieji, kūnai, vaikai, gyvenimai ir širdys pašvęstos tik Tau?

 
Kalendorius