Reklama
WebBanner.JPG
Reklaminis skydelis
Komentarai
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
  • Sveiki, Klaipėdoje yra radijo stotis "Radijogama",...
  • Labas vakaras, ar beturite šitą knygą?
Pradžia Filosofija Acintya Śaṅkarācārya

Śaṅkarācārya

Vartotojo vertinimas: / 1
BlogiausiasGeriausias 

Śrī Śaṅkarācārya pasinaudojo „Vedānta-sūtra“, kad pagrįstų savo impersonalią teoriją apie iliuziją, kuri vadinama vivarta-vāda (iliuzijos teorija). Jis teigė, kad pati Brahmano esmė yra paneigiama, pripažinus Brahmano transformacijos idėją, ir todėl transformacijos doktrina (pariṇāma-vāda) yra visiškai neteisinga, o vivarta vāda yra vienintelė racionali filosofija. Savo nuožiūra Śrī Śaṅkarācārya išrinko kelias Vedines mantras, kad pagrįstų savo vivarta-vādą, kuri taip pat vadinama Māyāvāda. Iš čia galima suprasti, kad pariṇāma-vāda buvo populiari ankstesniais laikais ir kad Śrī Śaṅkara sustabdė jos paplitimą, paskelbęs vivarta-vādą, kuri yra sektantiška doktrina.

Populiariai Śaṅkaros mokymas vadinamas kevala advaita-vāda – absoliučios vienovės doktrina.

Jo teiginius galima apibendrinti taip: Brahmanas - tiesa, pasaulis – iliuzija, gyva būtybė yra Brahmanas ir nesiskiria nuo Jo. Ryšys tarp apreikšto materialaus pasaulio ir Brahmano yra nepaaiškinamas (anirvacainīya) ir todėl vadinamas māyā - iliuzija. Kitais žodžiais tariant, mus supantis pasaulis neturi pagrindo, todėl yra iliuzija. Taip Śaṅkara sprendžia visus prieštaravimus.

Vis dėlto Śaṅkarācārya negali išspręsti daugelio problemų:

Lieka neaiškus pasaulio, kaip Māyos produkto egzistencinis statusas. Ar šis pasaulis realus,ar neegzistuojantis?
Taip pat neaiški sielos ir Brahmano vienovės prigimtis. Jei gyvosios būtybės yra Brahmanas, ar visas Brahmanas yra iliuzijoje, ar tik jo dalis? Jei dalis, vadinasi Brahmanas yra dualus. Ar išsivadavus vienai būtybei visos būtybės išsivaduoja? Ir t.t.
Nei vienas Vedų tekstas nesuteikia pagrindo aiškinti Brahmaną ir pasaulį gryno monizmo dvasia.
Taip pat įvairios kitos loginės problemos, kurias Rāmānuja mini savo „Saptānupapatti“.

Atnaujinta (Trečiadienis, 21 Gegužė 2008 13:29)

 
Kalendorius