Reklama
WebBanner.JPG
Reklaminis skydelis
Įėjimas



Komentarai
  • labai prasau nesmerkite iš pyrmo žvilksnio : :-)
  • as esu irmanto žemaičio dukra ir noriu pasakyti ka...
  • Ar galima valgyti saulegrazas per ekadsi?
  • nu geras 8)
  • Čia nepaminėtas atvejis, kai šventų vardų kartojim...
Pradžia

{youtube}h-MtT5aYQug{/youtube}

Narottama das thakur maldos

 

 

aji rase bādara niśi
preme bhāsala saba vṛndavāna-vāsī

śyāma-ghana barikhaye prema-sudhā-dhāra
kore raṅgiṇī rādhā bijurī-saṅcāra

preme pichala patha gamana bhela baṅka
mṛgamada-candana-kuṅkume bhela paṅka

dig vidig nāhi premera pāthāra
dubila narottama nā jāne saṅtara

Visi Vrindavanos gyventojai šią naktį skendėjo dieviškų meilės jausmų liūtyje.

Šri Krišna lieja kondensuotą meilės nektarą, o Šri Radhikos žaidimai prišaukė žaibus.

Keliai tapo slidūs nuo Jų ekstatinės meilės, kai Jie vaikščiojo niekad nematytais būdais. Vrindavanos žemė susimaišė su raudonu moliu, sandalmedžio pasta ir muskusu ir patapo klampi.

Meilės vandenynas išsiliejo į visas puses ir Narottama dasa paskendo šiame vandenyne, nemokėdamas plaukti.

 

Narottama das thakur maldos

 

 

Vasanti-rasa pg. 82 (Pavasario meilės žaidimai)

vṛndāvana ramya-sthāna divya-ciṅtāmaṇi-dhāma
ratana-mandira manohara
abṛta kālindī-nīre rāja-haṁsa keli kare
tāhe śobhe kanaka-kamala

tāra madhye hema-pīṭha aṣṭa-dale beṣṭita
aṣṭa-dale pradhānā nāyikā
tāra madhye ratnāsane ba’si āchen dui-jane
śyāma-saṅge sundarī rādhikā

o-rūpa-lābaṇya-rāśi amiya pariche khasi
hāsya-parihāsa-sambhāṣaṇe
narottama-dāsa kaya nitya-līlā sukha-maya
sadāi sphurūka mora mane

Nuostabi vieta, žinoma Vrindavanos vardu, yra transcedentinė buveinė dvasiniame pasaulyje ir yra visa pastatyta iš filosofinio akmens. Ten yra daugybė šventyklų, pastatytų iš brangakmenių, o gulbės, vadinamos raja-hamsa, žaidžia Yamunos upės vandenyse, kuri teka per tą transcedentinę šalį. Toje dieviškoje upėje žydi nuostabus šimtalapis auksinis lotosas.

To lotoso vidury yra auksinė pakyla, apsupta aštuonių lotoso žiedlapių. Ant šių žiedlapių randasi aštuonios pagrindinės sakhės, vadovaujamos Lalitos ir Višakos. O ant auksinės pakylos, ant brangakmeniais išpuošto sosto sėdi dieviškoji pora. Viešpaties Šyamo draugijoje sėdi gražioji Radhika.

Nuostabus Šri Radhos ir Govindos grožis bei saldumas Jų pokalbių metu, kurie yra pilni šypsenų ir juoko, liejasi lyg lietaus nektaras. Narottama dasa sako: “Tegu šie amžini žaidimai, pilni transcedentinio džiaugsmo, būna amžinai apreikšti mano širdyje”.

 

bhajan

 

JM Sacinandana swamis apie pavasarį

 

 

 

 

Visai neseniai vieno mano mokinio dukra paklausė manęs:

- -     Ar gali parodyti man Krišną?

Aš atsakiau:

- Ne dabar, mano brangus vaike, prašau palauki dar penkias savaites.

Šiandien aš paėmiau mergaitę už rankos ir parodžiau jai medį.

- -     Žiūrėk, - pasakiau, - čia yra Krišna. Ar matai žiedelius ir mažyčius žalius besiskleidžiančius lapus? Krišna sako Gitoje „Aš esu žydintis pavasaris“. Tai yra Krišna, kuris kuria stebuklus gamtoje, jį patį šlovinančius... Ar supranti?

Maža mergaitė palinksėjo galvą ir nubėgo pas savo mamą:

- -     Mama, mama, aš mačiau Krišną!

Pavasaris man yra magiškas laikas. Šiandien vaikščiojau miške ir pamačiau vienišą vyšnią žydinčią tarp eglių. Ji atrodė lyg talentingas fleitininkas, grojantis kupranugariams, kurie neturi nei kruopelytės supratimo. Ji buvo vienintelis pilnai pražydęs medis tarp kitų tamsių medžių, kurie nerodė jokio sąmoningumo ženklo. Bet vyšnia turėjo klausytoją. Šis klausytojas buvo Mūsų Saldus Viešpats. Bhakti panaši į pavasarį. Ji yra Viešpaties galia, kuri įeina į asmenybę, kad suteiktų malonumą Viešpačiui. Kai aš išėjau iš miško, jaučiausi toks praturtėjęs šio vienišo, visai pražydusio vyšnios medžio pamoka. Lai aš taip pat atversiu savo širdį visiškai mano Viešpaties malonei, net jei ir visas pasaulis liks tyloj.

 

Filmas apie ISKCON Newcastle

Laurynas, kuris gyvena Newcastle, norėdamas pasitarnauti bhaktams sukūrė profesionalų, nuoširdų, gražų video apie Hare Krišna judėjimą. Filmas apie ISKCON Newcastle Šri Šri Pančatattva šventyklą ir bhaktus ir miesto gyventojus. Štai jums nuoroda:

 

CNN reportažas apie Holi šventę Lotoso šventykloje, Spanish Forke, JAV

Holi spalvų festivalis yra kasmetinė šventė hinduizmo tradicijoje. Reportažas anglų kalba.

 

Brangūs bhaktai, paremkime Šventyklą 2%

Kreipiamės į Jus, prašydami Jūsų sumokėto valstybei pajamų mokesčio dalį (1-2%) skirti Vilniaus Krišnos sąmonės religinei bendruomenei. Jums nereikės nieko papildomai mokėti. Šios lėšos būtų didelė paspirtis Šventyklos veiklos palaikymui.

Jeigu nusprendėte paremti Šventyklą, maloniai prašytume Jus užpildyti  prašymo  formą FR0512. Prašymą galima pateikti:

- Elektroniniu būdu (per naudojamo elektroninio banko prieigą) adresu: http://deklaravimas.vmi.lt/.;
- Užpildytą prašymo formą galite tiesiogiai įteikti savo gyvenamos vietos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos teritorinio skyriaus darbuotojui; Vilniečiams- Ulonų g. 2;
- Voką su užpildyta prašymo forma galite išsiųsti paštu savo gyvenamosios vietos apskrities valstybinės mokesčių inspekcijos teritoriniam skyriui. Vilniečiams - Ulonų g. 2, LT-08240 Vilnius

Prašymo blankus galima gauti VMI arba atsispausdinti, (tai nauja forma!): http://www.vmi.lt/formos/pdf/FR0512(2).zip

Paruoštą FR0512 formą su Šventyklos duomenimis galime atsiusti į jūsų e-pašto adresą. Jeigu kyla klausimų, prašau kreiptis į Šjamanandą pr tel 863826636, arba el.paštu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o, jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai

Deklaracijos į Valstybinę mokesčių inspekciją turi būti pateiktos iki 2012 05 01.

Šventyklos rekvizitai:

paramos gavėjo kodas – 192055843 (PASIKEITĘS nuo 2011m, NESUKLYSKITE!) 
paramos gavėjo pavadinimas – VILNIAUS M KRIŠNOS SĄMONĖS RELIGINĖ BENDRUOMENĖ,
adresas - VILNIUS RAUGYKLOS 23-1
prašoma pervesti pajamų mokesčio dalis – 2,0%
mokestinis laikotarpis: 2011

Atsirado galimybė nurodyti ilgesnį laikotarpį (iki 2015m), kad nereikėtų kasmet pildyti šios deklaracijos. Užpildykite tuomet E5 laukelį.

Daugiau informacijos rasite www.gauranga.lt. Esame Jums nuoširdžiai dėkingi.

Pagarbiai,
Bendruomenės Taryba

 

Iš JM Sacinandana svamio knygos "Transformacijos menas"

 

 

„Visas dvasinės kultūros procesas yra skirtas pakeisti gyvos būtybės širdį, jos amžiną santykį kaip pavaldaus tarno su Aukščiausiu Viešpačiu, nes tai yra jos amžina konstitucinė padėtis. Taigi progresuojant atsidavimo tarnystei pasireiškia pokyčių širdyje pasekmės: palaipsnis atsiskyrimas nuo materialaus jutiminio pasitenkinimo, sukeliamo klaidingo viešpatavimo pasaulyje jausmo; ir padidėjęs dėmesys atliekant meilės tarnystę Viešpačiui.“ Śrīmad-Bhagavatam 2.3.24

Širdies transformacijos metu, jūs tampate abejingas materialiam pasitenkinimui, ir prisirišate prie atsidavimo tarnystės Krišnai.

Mano brangūs atsidavusieji, jūs galite lengvai pakeisti savo išorę – savo plaukų stilių, savo drabužius ir kalbą, bet tai nepadaro žmogaus atsidavusiu. Atsidavęs yra tas, kuris pakeitė savo širdį. Niekuomet nenusiminkite, nesupykite ar nepradėkite ieškoti trūkumų, kai matote, kad atsidavęs neįvaldė šio meno. Mūsų didelė patirtis sako, kad atsidavusieji prisijungia prie mūsų judėjimo, suvilioti nuostabiais pažadais Krišnos sąmonėje, jie pasilieka kurį laiką, bet jų širdis iš tikrųjų nepasikeičia. Kai tik atsiranda galimybė materialiam gyvenimui, jie čiumpa ją su džiaugsmu. Mes turime daugybę pavyzdžių asmenybių, bandžiusių sekti celibato taisyklėmis. Aš čia pagalvojau apie Origeną, Bažnyčios tėvą. Jis negalėjo pakeisti savo troškimų ir galiausiai pasiėmęs peilį jis suluošino save, iškastravo save. Aš nemanau, kad jis po to surado ramybę, kadangi troškimai gimsta ne fizinėse kūno dalyse. Jie gimsta, kaip jau išmokome, širdyje. Mes matėme daugybę, daugybę žmonių iš įvairių tradicijų, kovojančių prieš tai, ir ši kova taip pat vyksta mūsų judėjime. Atsidavusieji trokšta būti kažkuo, bet troškimai tokie stiprūs nepakeistoje širdyje, kad jie pabaigia situacijose, kurių jie norėjo išvengti, kai pradėjo. Širdies troškimai yra labai, labai stiprūs. Transformuoti širdį nėra kažkas labai lengvo silpnam protui ir silpnai širdžiai.

 

Gurudeva Krpa Karke Mujhko Apana Lena

gurudeva, kṛpā karke mujhko apanā lenā
maiń śaraṇa paḍā terī, caraṇoń meń jagaha denā

karuṇā-nidhi nāma terā, karuṇā barasao tum
soye huye bhagya ko, he nātha jagāo tum
merī nāva bhãvara dole, use pāra lagā denā

tum sukh ke sāgara ho, bhakti ke sahāre ho
mere man meń samāe ho, mujhe prāṇoń se pyāre ho
nita mālā japū terī, mere doṣa bhulā denā

maiń santoń kā sevaka hūń, guru caraṇoń kā dāsa hūń
nahīń nātha bhulānā mujhe, is jaga meń akelā hūń
tere dvār kā bhikhārī hūń, nahīń dil se bhulā denā

Gurudeva, suteiki man savo Malonę ir priimki mane kaip Savo nuosavybę. Aš priėmiau Tavo prieglobstį. Prašau, suteiki man vietą prie Savo lotosinių pėdų.

Prašau, apipilk mane savo Malone, nes Tu esi pagarsėjęs kaip malonės lobynas. O mano Viešpatie, tik tuomet mano mieganti laimė nubus. Mano valtį pagavo vandens sūkurys. Prašau, perkelk mane per šį audringą vandenyną.

Tu esi džiugesio kupinas vandenynas ir bhakti buveinė. Tu man brangesnis už mano paties gyvenimą ir visuomet esi mano mintyse. Aš kasdien kartoju tavo vardą. Prašau, nepaisyki mano klaidų.

Aš esu Vaišnavų ir Guru lotosinių pėdų tarnas. Prašau, nepamiršk manęs, nes aš esu vienui vienas, o Viešpatie. Aš esu elgeta prie tavo durų. Prašau, širdies gilumoje, neapleisk manes.

 

Žodžių žaidimas

Kartą Krišna pasakė: „Radha, tu esi kupita (pikta)." Sanskrito kalboje, ku reiškia, žemė o pita reiškia tėvą. Todėl, Radha atsakė: "Tu esi žemės tėvas". Krišna tarė: "O tu esi visų visatų motina. Tu esi visa žinanti ir pirminė visų visatų motina. Niekas negali prilygti Tau. O Deive, tu patiri begalinį (ananta) malonumą keldama nesantaiką tarp mylinčiųjų". Sanskritu nan reiškia lenktis, o ta - be. Todėl, Radharanė atsakė: "Tu esi Ananta, kuris atsisako lenktis." Krišna nusišypsojo ir nusilenkė prieš gražuolę Radhą. Lai Viešpats būna palaimingas visiems.

 

Triukšmo sukeltas klausos pablogėjimas

Triukšmo sukeltas klausos pablogėjimas: Kas tai yra ir ką tai gali reikšti jums

Preliminari ataskaita

Jayadvaita Svamis
1994 m. vasario 16 d.

Nors parašytas specialiai Hare Krišna bhaktams, šis pranešimas, netechniškai parašyta diskusija apie triukšmo sukeltą klausos pablogėjimą, gali būti aktualus bet kam triukšmingame pasaulyje.

Pranešimas gvildena kas yra triukšmo sukeltas klausos pablogėjimas, kaip jis išsivysto ir ką su tuo daryti.

Praeitą mėnesį klausos gydytojas patvirtino, tai ką įtariau: dalinai netekau klausos.

Klausą galima prarasti dėl daugelio priežasčių: dėl ligos ar senyvo amžiaus, dėl smūgio į galvą ar dėl sprogimo ar šūvio garso netoliese. Bet mano klausos patikrinimas atskleidė tipišką kitos problemos ženklą: klausos pablogėjimas dėl ilgai trunkančio triukšmo poveikio.

Iš tikrųjų tai nebūtinai turi būti triukšmas, kuriuo vadinu nemalonius ir trukdančius garsus. Kažkas gali sugadinti savo klausą dėl garsų, kurie jam patinka, pavyzdžiui: roko ar klasikinė muzika, būgnai ir karatalai (nedideli cimbolai).

 

Šri Čaitanja Šrimati Radharanės nuotaikoje

Daugumai žmonių širdis ir mintys yra vienas ir tas pats, ir visgi, kadangi mano mintys niekada nebūna atskirai nuo Vrindavano, mano protas ir Vrindavanas yra viena ir tas pats. Mano protas - Vrindavanas, ir kadangi tu mėgsti Vrindavaną, ar būsi man toks maloningas ir ateisi čia Savo lotosinėmis pėdomis? Aš manau, kad tai būtų Tavo didžiausia malonė. Mano brangus Viešpatie, prašau išklausyk mano nuolankią maldą. Mano namai yra Vrindavanas ir aš noriu Tavos draugijos. Bet jeigu aš jos negausiu, man bus labai sunku išlikti gyvai.

Mano brangus Krišna, kadaise, kai  gyvenai Mathuroje, Tu atsiuntei Uddhavą, kad išmokytų mane spekuliatyviosios filosofijos ir mistinės jogos. Dabar Tu taip pat kalbi tą patį, o visgi mano protas nenori su tuo sutikti. Mano mintyse nėra vietos gjana ar dhjana jogai. Ir nors Tu Mane labai gerai pažįsti, vis duodi man tuos pačius nurodymus. Tai, ką Tu darai, yra neteisinga. Aš noriu atitraukti Savo sąmonę nuo Tavęs ir pasinerti į materialią veiklą, bet, kad ir kaip bandyčiau, man neišeina. Aš iš prigimties linkusi tik prie Tavęs. Tavo nurodymas man medituoti į Tave yra tikras absurdas. Taip Tu mane žudai.

Nėra labai gerai, jog Tu laikai mane tinkama kandidate Tavoms instrukcijoms. Gopės ne tokios kaip jogai-mistikai, jos niekada nebus patenkintos tiesiog medituodamos į Tavo lotosines pėdas ir imituodamos tuos taip vadinamus ‘jogus’.  Mokyti gopes meditacijos yra dar viena dviveidiškumo forma.  Kai joms nurodoma užsiimti mistinės jogos praktika, jos tikrai nėra patenkintos. Priešingai, jos pradeda dar labiau pykti ant Tavęs.

Gopės įkrito į bekraštį išsiskyrimo vandenyną ir jas ryja svajonių pasitarnauti Tau timingilos žuvys. Už tai, kad jos yra tyrai atsidavusios, jas privalu būti išvaduotos iš timingilos žuvies nasrų. Kadangi jos nesuvokia materialaus gyvenimo, kam gi joms siekti išsivadavimo? Gopės nenori išsivadavimo, kurio siekia gjaniai, nes jos jau yra išvaduotos iš materialios egzistencijos vandenyno.

Mane stebina, jog tu pamiršai Vrindavanos žemę. Ir kas gi nutiko, kad tu pamiršai Savo motiną, tėvą ir draugus? Kaip tu pamiršai Govardhaną, Jamunos upės krantus ir tą mišką, kuriame mėgavaisi rasa-lila? Krišna, Tu be jokios abejonės esi išauklėtas, doras, su visom gerom savybėm. Tu esi gerų manierų, jautrios širdies ir gailestingas. Aš žinau, jog Tavyje neįmanoma rasti nė menkiausios trūkumo, bet visgi Tavo mintys nė neužklysta pas Vrindavano gyventojus. Tai ne kas kita, kaip mano nesėkmė.

Man visiškai nerūpi mano nelaimė, bet kai aš matau Tavo motinos Jašodos nusiminusį veidą  ir dūžtančias dėl Tavęs Vrindavano gyventojų širdis, aš galvoju, nejau Tu nori juos visus nužudyti? O gal Tu nori juos visus nudžiuginti atvykdamas? Kodėl Tu palaikai jų gyvybes? Vrindavano gyventojai nenori matyti Tavęs apsirengusio princo drabužiais, nei jie nori, kad Tu bendrautum su didžiais kariais svetimoje šalyje. Jie negali palikti Vrindavano žemes, o nematydami Tavęs jie miršta. Kokia jų lemtis? Mano brangus Krišna, Tu esi Vrindavana Dhamos gyvybė ir siela. Ypač Tu esi Nanda Maharadžo gyvenimas. Tu esi vienintelis Vrindavano turtas, ir be to Tu esi gailestingas. Ateik, ir leisk Vrindavano gyventojams gyventi. Prašau, tegu Tavo lotosinės pėdos būna Vrindavane.

(Cc  2.13.137-47)

 

JM Višnujana svamis apie Radharani

 

Šlovė, visa šlovė Šrimati Radharani, Madhavos mylimajai, labiausiai garbinamai piemenaitei Gokula Mandaloje! Pasipuošusi suknele iš Viešpaties Damodaros augančios palaimos, Tu esi Viešpaties Hari namų ir Vrindavano giraičių mergelė. Iš Vrišabhanu vandenyno pakilo naujas mėnulis, kuris nustelbia Lalitos ir Vašakos savybes. O Deive, Tavo savybės nupasakojo tokie didingi rišiai kaip Sanaka ir Sanatana, taip pat ir Sanatana Gosvamis. Prašau suteik man savo malonę.(CC Adi 01.04.06)

Višnujana svami: Mums čia pateikiama užuomina apie dvasinės meilės prigimtį. Netgi dvasinio kūno suknelė yra iš prigimties amžinai auganti ekstazė Aukščiausiajam Viešpačiui. Radharani supasi supynėse su Krišna ir yra pasakojama, kad jos suknelė ne iš medvilnės ir ne iš šilko . Tai ne medvilnė, tai ne tai ir ne tai. O kas tuomet? Jos suknelė yra nuausta iš vis augančios meilės Krišnai. Dabar tik įsivaizduokite, kas yra dvasinis pasaulis. To mes negalime įsivaizduoti, nes mes įpratę gaminti daiktus iš materijos. Bet dvasiniame pasaulyje daiktai yra padaryti iš vis didėjančios ekstazės. Mums duodama maža užuomina kitur.. Šrimad Bhagavatam yra pasakojama, kad Radharani plaukų segtukas nėra paprastas. Jis apibūdinamas kaip slaptas ir gilus sielvartas dėl Krišnos. Lygiai taip pat kaip materialiame pasaulyje jauti sielvartą dėl kažko, ką myli. Net Jos plaukų segtukas yra sievarto Krišnai parodymas. Tokiu pat būdu visi kiti skirtingi Radharani atributai: Jos karūna, auskarai, viskas, kas susiję su Jos kūnu yra transcedentiškai pilni meilės Krišnai. Taigi, tai mums duoda mažytę užuominą apie dvasinio pasaulio prigimtį...

Transkribuota iš: http://www.youtube.com/watch?v=9Heu3hmEXmg

 

Iš JM Sacinandana svamio knygos "Transformacijos menas"

 

 

JM Sacinandana swamis su JDM Šrila Prabhupada džiaugsme

Aš asmeniškai manau, kad tai yra didžiausia kelionė mūsų dvasiniame gyvenime ir mūsų bandymuose tapti įsisąmonusiais Krišną – suvokti, kad Krišna savo švento vardo pavidalu nesiskiria nuo Krišnos, savo svarūpos pavidalu, savo pirminiu pavidalu. Jei jūs galite pakelti šydą nuo šios misterijos, tuomet vien tik su Krišnos vardu jūs turėsite viską. Nėra nieko daugiau, ką vertėtų turėti, kadangi jūs turite Krišną. Kuomet Prabhupāda iškeliavo į Vakarus, jis atsisėdo Tompkins Skvero parke ir giedojo: „Harė Krišna, Harė Krišna, Krišna Krišna, Harė Harė / Harė Rāma, Harė Rāma, Rāma Rāma, Harė Harė“, o kai jis paliko šį pasaulį, jis buvo supamas jį mylinčių atsidavusiųjų, kurie taip pat giedojo šventą vardą. Kartą San Franciske žmogus paklausė Prabhupādos: „Bet ką daryti su mano protu?“ Prabhupāda atsakė: „Aš turiu tik šventą vardą, prašau, paimk šventą vardą.“

Išmokti giedoti šventą vardą su visišku tikėjimu ir paprastu džiaugsmu kaip vaikas, vengiant įžeidimų, yra tikrasis iššūkis mūsų gyvenime. Šventas vardas suteiks mums viską, ko mums reikia – bendravimą su gerais atsidavusiais ir nurodymus mūsų dvasiniame gyvenime, kurių mums reikia. Galiausiai, šventas vardas suteiks mums tyrą meilę Krišnai. Prašau, tikėkite tuo. Bandykite patikėti tuo. Prašau, bandykite stengtis patikėti tuo. Jūsų dvasinis gyvenimas pradės įgauti labai puikią dimensiją, gilią dimensiją.

Bhaktivinode Ṭhākura sako, kad visiškas dėmesys šventam vardui yra pats svarbiausias faktorius, kuris išgydys jus nuo visų įžeidimų, kad jūs galėtumėte giedoti šventą vardą tokiame lygmenyje, kur vardas atskleis save, kur Krišna atskleis save. Kad sutelkti visą dėmesį, jums reikia gyvenime turėti situaciją, kurioje jūs būtumėte netrikdomas. Trukdymai gali kilti iš išorinių faktorių, pavyzdžiui, kalbantys žmonės, trankomos durys. Bet trukdymai taip pat gali kilti iš vidinių faktorių, pavyzdžiui: neišspręstų santykių. Kartais mes negalime sutelkti visiško dėmesio į šventą vardą, kadangi mums paprasčiausiai nerūpi. Jei jūs jaučiate, kad jūsų santykis su japa yra tolimas, tuomet jums reikia eiti bendrauti su sādhu, su tinkamais atsidavusiais, kurie labai brangina šventą vardą. Kartais mes nesidomime šventu vardu, kadangi mes paprasčiausiai esame per tingūs. „Tingioji Pula popietė. Ant mano skaičiuoklės tik aštuoni karoliukai...“ Jei jūs jaučiate tingulį savo dvasiniame gyvenime, tuomet jums reikia atsigerti iš gilaus dvasinio entuziazmo šulinio, kurį jūs galite rasti tik bendraudami su tinkamais atsidavusiais.

 

Iš JM Sacinandana svamio knygos "Transformacijos menas"

 

 

Dabar aš truputį užsipulsiu grupinę sąmonę. Nors tai kai kuriuos jūsų įskaudins, tai yra skirta prašviesėjimui. Daugybę kartų, atsidavusieji, kurie prisijungia prie ISKCON bendrijos, galvoja: „O, dabar aš esu sėkmingoje spiritualistų grupėje,“ ir po kurio laiko jie truputį dvasiškai aptingsta, kadangi jie galvoja, kad grupė pasirūpins jais. Bet dvasinis gyvenimas ir dvasinė pažanga visuomet yra kažkas labai individualaus. Jūs turite surasti savo paties kelią dvasiniame gyvenime. Prabhupāda visuomet pateikdavo paukščių, skraidančių kartu, pavyzdį. Ar esate matę tuos paukščius, kurie skrenda V-formacijoje? Tai tikra tiesa, kad jie turi stiprų lyderį, o kiti paukščiai skrenda iš paskos. Yra lengviau skristi būriu, kadangi tuomet jūs negaunate tiek daug vėjo. Jūs gaunate truputį mažiau vėjo, nes kiti pasidalina vėją. Bet jei jūs nustosite skristi, jūs nukrisite. Jūs turite skristi pats, net jei jūs skrendate paukščių būryje. Institucinių religijų klaidingas pažadas yra: „Jūs tik prisijunkite prie mūsų ir jums viskas bus aišku. Jūs automatiškai darysite pažangą.“ Būkite atsargūs su šia iliuzija. Tai ne tai, ką sakė Šrīla Prabhupāda, ar ką sakė āčārjos, ir tikrai ne tai, ką Krišna sako. Jis nori, kad mes visi individualiai atsiduotume Jam. Mūsų individualus atsidavimas visuomet atrodys kitaip, nei mūsų kaimynų, kadangi mes esame skirtingi – tai yra mūsų gyvenimas. Tam mums reikia truputį šraddhos – tikėjimo, kad Krišna yra čia ir kad jis priims mus, jei mes atiduosime savo gyvenimą Jam ir pakviesime Jį į mūsų gyvenimą. "Aš kviečiu Krišnos saulę į savo gyvenimą, o Jis sutvarkys tai, ko man reikia.“

 

Tyro vaišnavo malda

Viešpatie, padaryk mane
savosios ramybės pasiuntiniu
ir leisk man nešti
meilę, kur siaučia neapykanta;
santaiką, kur vyrauja barniai;
vienybę, kur yra skilimas;
tikėjimą, kur kankina abejonės;
tiesą, kur viešpatauja klaida;
viltj, kur braunasi nusiminimas;
džiaugsmą, kur slegia liūdesys;
šviesą, kur užgulusios tamsybės.
Mokytojau, padaryk, kad aš trokščiau
kitus paguosti, o ne pats būti guodžiamas;
kitus suprasti, o ne pats būti suprastas;
kitus mylėti, o ne pats būti mylimas,
nes kas duoda - gauna,
kas atleidžia, tam atleidžiama,
kas miršta, tas gimsta amžinai gyventi.

Šv. Pranciškus

 

Mahamantra Music Party

Встроенное изображение 1

Transcendentinis tūsas. vasario mėn. 29 d, trečiadienį, 18:30 val

Restorano "Tabero" patalpose, Tilto g.16.
Važiuojant visuomeniniu transportu išlipti stotelėje "Vinco Kudirkos aikštė"


KAS GROS? Vytautė Pupšytė (vokalas), Paulius Adomėnas (bosinė gitara), Kumara das (vokalas, saksofonas, harmonija), Laimonas Jančas (vokalas, gitara, harmonija), Nerijus Mocevičius (mridanga, karatalai) ir kiti. 
Patalpos – „Taberos“. Garsas – Svajuno iš „Stage Guru“. Projektorius - Modesto, www.projektoriausnuoma.lt
Galesite atsinešti savo mušamuosius ir prisijungti.
Renginį ves aktorius, Egidijus Bakas (gal dar poeziją skaitys bei dainuos).
KAS DAR? Vegetariniai skanumynai. Video projekcijos. Piešimas ant kūno su chna. Galimybė įsigyti Vedinės literatūros.
KIEK KAINUOS? Įėjimas nemokamas, paaukoti - palanku.

Renginio profilis Facebook‘e: http://www.facebook.com/events/327262967309371/

Organizatorius: ISKCON Vilnius

 

Śiva ratri

Śrī Śivāṣṭakaṁ

Śrī Caitanyos Mahāprabhu žodžiai Bhuvaneśvare

namo namas te tri-daśeśvarāya
bhutādi nāthāya mṛḍāya nityam
gaṅgā-taraṅgotthita-bāla-candra-
cūḍāya gaurī-nayanotsavāya

sutapta cāmīkara-candra-nīla-
padma-pravālāmbuda-kānti-vastraiḥ
sanṛtya-raṅgeṣṭa-vara-pradāya
kaivalya-nāthāya vṛṣa-dhvajāya

sudhaṁśu-suryāgni-vilocanena
tamo-bhide te jagataḥ śivāya
sahasra-śubhrāṁśu-sahasra-raśmi-
sahasra-sañjit-tvara-tejase ’stu

nāgeśa-ratnojjvala-vigrahāya
śārdūla-carmāṁśuka-divya-tejase
sahasra-patropari saṁsthitāya
varāṅgadā-mukta-bhuja-dvayāya

su-nūpurā-rāñjita-pāda-padma
kṣarat-sudhā-bhṛtya-sukha-pradāya
vicitra-ratnaugha-vibhuṣitāya
premāṇam evādya harau vidhehi

śrī rāma govinda mukunda śaure
śrī kṛṣṇa nārāyaṇa vāsudeva
ity-ādi nāmāmṛta-pāna-matta-
bhṛṅgādhi-pāyākhila-duḥkha-hantre

śrī nāradādyaiḥ satatam sugopya-
jijñāsitā-yāśu vara-pradāya
tebhyo harer bhakti-sukha-pradāya
śivāya sarva-gurave namo namaḥ

śrī gaurī-netrosava-maṅgalāya
tat-prāṇa-nāthāya rasa-pradāya
sadā samutkaṇṭha-govinda-līlā-
gāna-pravīṇāya namo ’stu tubhyam

etat śivasyāṣṭakam adbhutaṁ mahat
śṛṇvan hari-prema labheta śīghram
jñānañ ca vijñānam apurva-vaibhavam
yo bhāva-purṇaḥ paramaṁ samādaram

Aš vėl ir vėl lenkiuosi tau, kuris kontroliuoji trisdešimt pirminių pusdievių; tau, pirminiam visų sukurtų būtybių tėvui; kurio charakteris yra labai maloningas; kurio galva papuošta mėnulio pjautuvu, pakilusiu iš Gangos vandenų; ir kuris esi skaisčiosios deivės Gauri akių festivalis.

Aš lenkiuosi tau, kuris rengiasi drabužiais, primenančiais lydytą auksą, mėnulį, žydruosius lotosus, koralus ir tamsius lietaus debesis; tau, kuris savo žavingu šokiu suteikia labiausiai trokštamus palaiminimus savo bhaktams; kuris esi impersonalistų šeimininkas; ir kurio vėliavoje yra buliaus atvaizdas.

Aš lenkiuosi tau, kuris savo trimis akimis – mėnuliu, saule ir ugnimi – išsklaidai tamsą; tau, kuris sukuri palankumą visoms gyvosioms esybėms visatoje; ir kurio galia lengvai pranoksta tūkstančius mėnulių ir saulių.

Aš lenkiuosi tau, kurio pavidalą skaisčiai apšviečia gyvačių karaliaus Anantos brangakmeniai; tau, kuris apsigaubęs tigro kailiu, skleidi dievišką spindesį; kuris sėdi ant tūkstantlapio lotoso; ir kurio dvi rankos papuoštos žvilgančiomis apyrankėmis.

Aš lenkiuosi tau, kuris suteiki laimę savo tarnams, liedamas ant jų dviejų savo rausvų lotosinių pėdų skystą nektarą, sumaišytą su žavingu tavo kojų varpelių skambesiu. Lenkiuosi tau, kuris pasipuošęs gausiais brangakmeniais. Prašau, suteik man tyrą meilę Viešpačiui Hari.

“O Šri Rama!”, “O Govinda!”, “O Mukunda!”, “O Šauri!”, “O Šri Krišna!”, “O Narajana!”, “O Vasudeva!” Tu esi visų, apsvaigusių tarsi bitės, bhaktų, geriančių šių ir kitų šventų vardų nektarą, karalius; tu sunaikini visą sielvartą.

Aš pagarbiai lenkiuosi tau vėl ir vėl. Šri Narada ir kiti išminčiai amžinai tavęs klausinėja apie slaptingus dalykus; tu greitai jiems suteiki savo palankumą; tu suteiki laimę, patiriamą atliekant hari-bhakti; tu sukuri palankumą ir esi kiekvieno guru.

Aš lenkiuosi tau, kuris esi palankumo šventė deivės Gauri akims; tau, kuris esi jos gyvybės oro valdovas; kuris gali suteikti transcendentinę rasą; ir kuris su didele patirtimi ir didžiuliu ilgesiu per amžius gieda giesmes apie Viešpaties Govindos pramogas.

Kas kupinas meilės jausmų ir su dideliu dėmesiu klausosi šių nuostabių aštuonių maldų Viešpačiui Šivai, tas greitai gali pasiekti šri hari premą, taip pat transcendentines žinias, gilų šių žinių supratimą ir negirdėtas galias.

Bibliografija:
- Murari Gupta. Śrī Śrī Kṛṣṇa Caitanya Caritāmṛtam. Sanskritas su Hindi vertimu. Išleido Haridas Šastri. Vrindavan. 1984
- Murari Gupta. Śrī Caitanya Carita. Sanskritas ir angliškas vertimas Bhaktivedanta Bhagavata Svami. Gaura Vani Press. Platina: Nectar Books, Union City, Georgia. 1998.

 

Mūsų širdyse Dievo formos skylė :(

Labai graži Sačinandana Svamio įvadinė paskaita seminare "Širdies šventykla". Paskaita skaityta Alachua šventykloje, Floridoje 2011-09-21 dieną. Vertimas į lietuvių kalbą.

 

Radhos malonė

 

 

Raghunatha Dasa Gosvami savo "Śrī Vilāpa Kusumañjali", 102 sako:

āśā-bharair amṛta-sindhu-mayaiḥ kathañcit
kālo mayātigamitaḥ kila sāmprataṁ hi
tvaṁ cet kṛpāṁ mayi vidhāsyasi naiva kiṁ me
prāṇair vrajena ca varoru bakāriṇāpi

"Viltis palaiko ir maitina mano egzistavimą. Su šiuo lūkesčiu man kažkaip pavyksta gyventi diena iš dienos, tempiant savo gyvenimą per užsitęsusį laiką. Šis nektariškas vilties vandenynas vilioja mane ir palaiko gyvybę. Bet mano kantrybė jau išseko; Aš nebegaliu ilgiau kentėti. Nebegaliu laukti nei vienos akimirkos. Jei tu (Radharani) tuoj pat neparodysi man savo malonės, man galas. Aš amžiams prarasiu bet kokią viltį. Aš nebenorėsiu gyventi toliau, nes tai būtų visiškai tuščia. Be tavo malonės aš negaliu pakęsti nei vienos akimirkos. Ir Vrindavanas – jis man brangesnis už mano gyvybę – bet aš juo bjauriuosi. Man tai skausminga, mane tai slegia. Ką jau kalbėti apie kitus, aš bjauriuosi net ir Krišna. Nors ir gėda sakyti tokius žodžius, bet aš negaliu mylėti net Krišnos, kol tu nepriimsi manęs į savo artimų tarnaičių ratą. O Radha, jei negausiu tavo prielankumo, aš nenoriu viso kito.  Aš noriu tavęs ir tik tavęs. Aš negalėčiau pakęsti santykių su bet kuo kitu, jei jie būtų nesusiję su tavim. Tu turi būti pirma, o tada kiti. Be tavęs aš negaliu galvoti net apie savo atsirus santykius su Krišna."

Pacitavęs šį posmą savo mokiniams Bhaktisiddhanta Sarasvati Thākura paniro į transą ir visas išblyško. Jis taip pat pasakė, kad jo vardas, Šri Varšabhanavi-devi-dayita dasa susijęs su paskutinėmis šio posmo eilutėmis: "O Radha, jei nebūsi man gailestinga, tai kam reikalingas Krišna, Vradža ir netgi pats gyvenimas?"

 

 

Visų religijų esmė

Radhanatha Svamio paskaita Unitarinėje bažnyčioje apie visų religijų esmę. Labai graži ir esminė paskaita. Vertimas į lietuvių kalbą. Dallas, TX 2010-10-09

Originalus video anglų kalba: http://www.youtube.com/watch?v=ygQ-n50bZbI&feature=related

 
Kalendorius