|
|
Išprotėjęs dėl Radhos
Śrī Śrīmad Gour Govinda Swami Mahārāja
Radharani meilė kontroliuoja Krišną. Džajadeva Gosvamis rašė, kad Krišna sako: dehi pada pallavam udāram – „O Radhe! Aš prašau tavęs, duok Man savo lotosines pėdas!“ [Gīta-govinda 10.8] ir govindānandinī rādhā, govinda-sarvasva - Šrimati Radharani suteikia malonumą Govindai, Govinda jai yra viskas. [Cc. ādi 4. 82] Krišna visiškai priklauso Radhai – dėl jos Jis eina iš proto. Jis elgiasi tarsi beprotis.
Šrila Prabhupada rašo:„Bandyk visuomet atsiminti Krišną, sekdamas principais, kuriuos tu žinai, būtent: anksti keltis, maudytis, dalyvauti arati, skaityti šventraščius mažiausiai vieną ar dvi valandas per dieną, kartoti šešiolika ratų Harė Krišna mantros su karoliais, išeiti į gatvės sankirtaną, visą maistą aukoti Krišnai, ir pan. Tokiu būdu labai greitai tobulėsi Krišnos sąmonėje ir tavo gyvenimas taps labai labai laimingas". [Šrilos Prabhupados laiškas Susan Beckam, rugsėjo 29, 1972] Mūsų atsakymas į straipsnį "Verslo žiniose" 2010 03 15"Vakaro Žinių" redakcijai, Vaiko teisių apsaugos kontrolieriui, „Vakaro Žiniose“ 2010 03 15 buvo išspausdintas straipsnis „Vaikai – be teisės į vaikystę“. Šiame straipsnyje buvo paminėtas krišnaistų pavyzdys. Citata: "Buvo atvejis su krišnaistų judėjimu Ignalinos rajone, kai tėvas neleido savo dviejų mažamečių dukrų į mokyklą. Šeima maitino vaikus tik daržovėmis, ryžiais ir vandeniu, rengė specifiniais rūbais. Tėvo požiūris toks - mokykla tik gadina vaiką, taip pat ir televizorius, knygos, - pasakojo vaiko teisių apsaugos kontrolierė Rimantė Šalaševičiūtė. - Kiekvieno suaugusiojo valia yra pasirinkti gyvenimo būdą. Bet dėl vaikų - turi būti žiūrima į jų auklėjimą iš bendrų pozicijų. Pasiekėme, kad mergaitės būtų išvežtos pas močiutę į Kauną, jos pradėjo lankyti mokyklą." Iš citatos straipsnyje ir sugretinimo su kitomis marginalinėmis socialinėmis grupėmis ar judėjimais, gali susidaryti įspūdis, jog Krišnos sąmonės judėjimo pasekėjai niekina egzistuojančią švietimo sistemą, žaloja vaikus vegetarine mityba ir atriboja juos nuo viešos informacijos, pritaria marginalinių grupių (paminėti gotai ir emo) elgesiui. Bijodami, kad visuomenei nebūtų pateiktas klaidingas vaizdas apie Krišnos sąmonės judėjimą, labai prašome jūsų atsižvelgti į šiuos teiginius: Tikroji religija
Jeigu esi pakankamai sėkmingas suprasti, kas yra RELIGIJA, tuomet tu tampi NEMIRTINGU. Sekantis gyvenimas yra be mirties. Toks yra dharmos tikslas. Dharma reiškia suprasti Dievą. Tai nesvarbu, ar tu esi krikščionis, ar indas ar musulmonas. Tai nesvarbu. Jeigu jūs galvojate, kad dėka savo principų jūs SUPRATOTE Dievą, ir išmokote JĮ MYLĖTI bei išmokote JAM PAKLUSTI , TOKIA DHARMA YRA TOBULA. Ištraukėlė iš Šrila Prabhupados paskaitos Londonas, rugpjūčio 23 diena, 1973 metai
Rathayatra 2010Rathajatra - Lietuva 2010
Birželio 15 d. - 20 d.
Festivalio svečiai:
JŠ Bhakti Čaitanija Svamis
JŠ Bhakti Šaran Šanta Gosvamis
JK Madhavananda Prabhu (Bhuvanešvaras - Džaganatha Puris, Indija)
Rathajatros festivalio metu vyks rytinės ir vakarinės programos, kurių metu svečiai skaitys paskaitas, o JK Madhavananda Prabhu panardins bhaktus į Džaganatha-katha atskleisdamas slaptingiausias tiesas apie Viešpaties Džaganathos trancendentines lilas.
Bhakti jogos retritas “Kitoks savaitgalis-2”
Kviečiame nuostabų pavasario savaitgalį praleisti Švento vardo kartojimo retrite, kuris vyks „Kaziulio“ sodyboje Kalvių km., Kaišiadorių sen. Retrite sulauksime JŠ Bhakti Šaran Šanta Gosvamio Maharajo. Retrite kartosime 25 japos ratus, gilinsime savo asmeninę sadhaną, studijuosime Šrylos Prabhupados knygas, bendrausime su bhaktais, kvėpuosime grynu oru, mankštinsimės, tiesinsime nugaras, mokysimės gerti vandenį. Detali informacija apie dienotvarkę ir seminarus patalpinta puslapyje www.bhaktistudija.lt
Rāmacandros šventė
Kovo 24 dieną, trečiadienį kviečiame visus į Rāma navami – Viešpaties Rāmačandros apsireiškimo šventę "Ar yra iš tikro toks žmogus šiam pasaulyje, kuris būtų principingas ir galingas, sąžiningas, atperkantis kitus, o taip pat sakantis tiesą ir ryžtingas savo darbais? Kurio elgesys būtų visų gerų savybių dermė, kuris būtų mielas visoms būtybėms, kuris būtų gerai nusimanantis ir sugebantis, o taip pat unikaliai geros išvaizdos? Kuris būtų toks drąsus, kontroliuotų savo įtūžį, būtų skaistus, nepavydus ir kurio iškviesti į kovą bijotų netgi dievai? Visa tai noriu išgirsti iš tavęs! Didis išminčiau, nes tu gali geriausiai žinoti apie tokią asmenybę. Išties, mano smalsumas yra beribis.“ Taip Valmikis klausė Narados. Išgirdęs šiuos Valmikio žodžius, trijų pasaulių mokytojas išminčius Narada tarė: „O! Išminčiau Valmiki, nuopelnai, kuriuos tu išliaupsinai, yra gausūs ir nepasiekiami net didiesiems imperatoriams, ką jau kalbėti apie paprastus žmones. Šie nuopelnai taip pat begaliniai... Tačiau dabar aš papasakosiu apie vyrą, kuris turi visus šiuos nuopelnus, nes aš išgirdau apie tokį vyrą iš Brahmos... Kilęs Ikšvaku dinastijoje jis žmonių vadinamas Rāmos vardu...“ Viešpats Rāmačandra vadinamas maryāda puruśottama – idealus žmogus, ištikimas Vedų priesakams ir patenkinęs savo elgesiu kiekvieną. Taip Viešpats parodė išsilaisvinimo kelią mums visiems. Šventės pradžia Vilniaus šventykloje 17 val. Kviečiame visus bhaktus prisidėti prie šventės kuo kas gali. Pinigais, maisto produktais, savo darbu. Dėl galimybės padėti kreipkitės šventykloje į Rasapriją dd. arba Vaišnavi dd.
Gaurapurnimos spektaklis Vilniaus šventykloje,Spektaklis Vilniaus ISKCON šventykloje Gaura Purnimos šventės metu 2010.02.28. Vaidino Nandas, Vaišnavi, Džatajus, Nimajus, Šatakula. Video pateikė Džatajus, filmavo nežinomas autorius. :) Spektaklis apie tai, kaip brahmanas keliauninkas apsilankė Džagannatha Mišros namuose ir mažasis Nimajus valgė jo pagamintus ryžius. Vaizdas po pertraukėlės... Krišnos grožisŚrī Caitanya Caritāmṛta Madhya 21.139 madhura haite sumadhura, tāhā haite sumadhura, Krišnos šypsenos grožis yra pati saldžiausia Jo savybė. Jo šypsena tarsi mėnulio pilnatis, skleidžianti savo spindulius visuose trijuose pasauliuose - Goloka Vrindavane, dvasiniame Vaikuṇṭhų danguje ir Devī-dhāmoje, materialiame pasaulyje. Taip spindintis Krišnos grožis pasklinda visomis dešimčia krypčių. Šrimad Bhagavatam 8.8.20 -8.8.23SB 8.8.20 nūnaṁ tapo yasya na manyu-nirjayo jñānaṁ kvacit tac ca na saṅga-varjitam kaścin mahāṁs tasya na kāma-nirjayaḥ sa īśvaraḥ kiṁ parato vyapāśrayaḥ
PAŽODINIS VERTIMAS nūnam - tikrai; tapaḥ - askezės; yasya—kažkieno; na — ne; manyu—pyktį; nirjayaḥ—nugalėjo; jñānam—žinios; kvacit—kai kuriose šventose personose; tat—tai; ca—taip pat; na — ne; saṅga-varjitam—neužsiteršęs bendravimu; kaścit—kažkas; mahān—labai didi, išaukštinta asmenybė; tasya—jo; na — ne; kāma—materialūs troškimai; nirjayaḥ—nugalėjo; saḥ—toks asmuo; īśvaraḥ—kontroliuotojas; kim—kaip jis gali būti; parataḥ—kitiems; vyapāśrayaḥ—pavaldiems.
VERTIMAS Sėkmės deivė, tikrindama susirinkusius, galvojo taip: Kažkas, kuris atliko dideles askezes, vis dar nenugalėjo pykčio. Kažkas turi žinias, bet jis nenugalėjo materialių troškimų. Kažkas yra labai didi asmenybė, bet jis nenugalėjo geidulių. Net ir didi asmenybė priklauso nuo kažko kito. Kaip tuomet ji gali būti aukščiausiu valdovu? Vilniaus šventyklos vasario įvykių kaleidoskopasŠį kartą paminėsime keletą įdomesnių renginių. Visų pirma tai virėjavimo kursas vaikučiams, kurį pravedė matadži Vaišnavi. Šeštadienio popietę susirinkusių vaikučių būrelis (buvo per dešimt) mokėsi ruošti ką vaikai ir mėgsta – purius, picą ir saldainius. Kitą dieną, sekmadienį, bhaktai juokavo, kad gal kurią dieną vaikai galėtų patys paruošti sekmadienines vaišes. O štai Džatajaus sūnus Nitajus taip ir padarė – kepė purius sekmadieninių vaišių dalyviams, tai ir buvo praktinis įrodymas apie tokio kurso naudingumą. Padedamas Govindos prikepė tiek, kad visiems svečiams pakako. Reformuoti Reformatorių
Śrīla Bhaktisiddhanta Sarasvati Thakur Prabhupada Pasauliui nereikalingi jokie reformatoriai Pasaulis turi labai kompetentingą asmenybę, kuri vadovauja patiems smulkiausiems įvykiams. Tam, kuris nusprendžia, kad pasaulyje yra ką reformuoti, pačiam reikalinga reforma. Pasaulis tobulai sukasi savo ruožtu. Jokia asmenybė negali pakeisti kurso, kurį jam nubrėžė likimas, net per plauko storumą Kai pasaulio įvykių tėkmėje mes pastebime bet kokius pokyčius, kuriuos sukėlė bet kokia asmenybė, turėtume gerai suprasti, kad ta asmenybė neturi jokios realios galios jokioje stadijoje. Tą pačią asmenybę judina jėga, kuri priklauso kitai kategorijai, nei ji pati. Pasauliui nereikia, kad jo kryptį keistų bet kokia asmenybė. Reikia tik pakeisti mūsų požiūrį į šį pasaulį. Śrī Čaitanjos malone tai jau buvo padaryta už dabartinę kartą. Tai suprasti gali tik gavusieji Jo malonę. Šventraščiai skelbia, kad reikalinga tik klausytis atvira širdimi Kṛṣṇos vardą iš bona fide bhakto lūpų. Kai tik Kṛṣṇa pasiekia klausytojo ausis, jis apvalo klausytojo regėjimą ir šis nebeturi jokių ambicijų kada nors būti bet kokio kito žmogaus reformatoriumi, nes jis pamato, jog niekas nėra likęs be aukščiausiojo vedlio. Todėl tai yra jo paties reforma, kurią jis gali vis labiau suvokti, priimdamas amžinai besitęsiančią Aukščiausiojo Viešpaties malonę. Iš "Harmonisto", 1932 gegužės, Nr. 11. Straipsnio originalus pavadinimas: „Śrī Caitanya Pietų Indijoje“. Puslapiai 325-326 Jau veikia!Jau veikia puslapio forumas, beto galite komentuoti straipsnius! Viešpaties Caitanyos mokymasKai Viešpats Caitanya buvo Jagannatha Puryje, jis buvo Radharani nuotaikoje, išsiskyrimo su Krišna jausenoje. Tie, kurie yra madhva-gaudiya sampradaya mokinių sekoje, taip pat turėtų jausti išsiskyrimą su Krišna, garbinti jo transcendentinę formą ir kalbėti apie jo transcendentinius mokymus. Dvasinis mokytojas turėtų pakylėti atsidavusius iki aukščiausio atsidavimo lygio tobulumo. Jausti nuolatinį išsiskyrimą su Krišna tuo pačiu būnant užsiėmus tarnystėje Aukščiausiajam yra Krišnos sąmonės tobulumas. Šis atsidavimo tarnystės procesas yra išdėstytas Caitanyos Mahaprabhu. Tai nėra, kad mes tiesiog lengvai galime pasakyti "Mes matėme Radharani ir Krišną rasa liloje". Taip nėra. Jausk išsiskyrimą. Kuo daugiau jauti išsiskyrimą su Krišna, tuo labiau tu gali suprast, kad esi pažengęs. Nesistenk pamatyti Krišnos nenatūraliai. Eik gilyn jausdamas išsiskyrimą, tada tai bus tobula. Toks yra Viešpaties Caitanyos mokymas. Šri Šrimad Gour Govinda Svami pamokymas Reikia didelio troškimoKartą viename Bengalijos mieste gyveno vienas šeimos žmogus, kuris turėjo gerai apmokamą darbą. Jo žmona pasilikdavo namuose prižiūrėti du vaikus: vienam buvo trys ar keturi mėnesiai, o kitam - septyni metai. Vieną popietę vyras pasakė savo žmonai, " Dabar aš turiu tuojau pat skubėti į darbą, taigi gal gali pagaminti pusryčius anksčiau ryte, nes aš grįšiu tik ankstyvą rytą. " Paprašęs savo žmonos jis išvažiavo. Grupė "Agama" EurovizijojeKovo 4 dieną ivyks finalinis atrankos turas į Eurovizija, kuriame dalyvaus ir grupė AGAMA su savo draugais iš "UGNIES RATO". Grupė "Agama" atsirado 2008 m. kaip bendras Sati ir Tapanačarjos projektas. Antrajame atrankos ture, po D. Montvydo diskvalifikavimo, AGAMA užemė pirmąją vietą. Nuoširdus AČIŪ visiems ir kiekvienam, kurių balsų dėka tai įvyko ir tikimes tolesnio palaikymo kovo 4 dieną. Vaizdo įrašas iš "Agamos" pasirodymo Eurovizijos atrankos pusfinalyje po pertraukos (skaityk toliau :)) kviečiame į ištagoštiHarė Krišna, Kviečiame visus bhaktus į ištagoštį, kuris įvyks šį trečiadienį (vasario 24 d) Vilniaus šventykloje. Pradžia - 17.30. GaurapurnimaVasario 28 d., sekmadienį, 14 val. šventykloje vyks metų šventė – Šrila Vrindavana Dasa Thakura sako: ājānu-lambita-bhujau kanakāvadātau Aš pagarbiai lenkiuosi Viešpačiui Čaitanjai ir Viešpačiui Nitjanandai, dviems sankirtanos judėjimo tėvams, kurių ilgos rankos siekia kelius, kurie spindi tarsi auksas, kurių didelės akys yra lotosų žiedai, kurie palaiko visus pasaulius, kurie yra geriausi iš brāhmaṇų ir yuga-dharmos (amžiaus religijos) globėjai. Jie atneša laimę pasaulio žmonėms ir nužengė į šią vietą, nes yra labai maloningi. Šventės programoje: Abhišeka – Dievybių maudymas; Arati ir kirtanas; Paskaita; Vaišės; Kviečiame visus bhaktus dalyvauti ir prisidėti prie šventės organizavimo. Jūsų tarnystė yra labai svarbi. Net mažiausios pastangos bhakti kelyje duoda neišsenkantį rezultatą. Dėl paaukojimų šventei ar galimybės pasitarnauti Dievybėms, kreipkitės į Doaylgovindą d., Gaurakrišną d., Rasapriją dd. arba Vaišnavi dd. Bhaktų, norinčių dalyvauti abhišekos ceremonijoje, prašome dėvėti vaišnaviškus rūbus. Caitanyos grožisNEPRILYGSTAMAS NIMAI PANDITO GROŽIS(JŠ Radhanatha Svamis) Kai Vrindavana dasa Takura savo knygoje „Čaitanja bhagavata“ bandė paaiškinti apie neprilygstamą Viešpaties Čaitanjos grožį, jis susidūrė su mažyte problemėle, ieškodamas analogijos, jam aprašyti. Jis bandė aprašyti į ką panašus buvo Viešpaties Čaitanjos grožis, kai Nimai Panditas sėdėjo prie Jamunos upės kranto, supamas savo mokinių. Jis svarstė: „Galbūt mes galime palyginti šį vaizdą su pilnu mėnuliu, apsuptu žvaigždžių, tačiau tai netinka, kadangi mėnulis turi tiek daug dėmių, o Nimai Pandito grožis yra be jokios dėmelės. Mėnulis pilnėja ir dyla, jis nebūna visuomet pilnas, bet Nimai Pandito grožis visuomet tik auga, jis niekuomet ne pilnėja arba dyla. Taigi, gal mes galime pasinaudoti pavyzdžiu, kad Nimai Panditas yra tarsi Kupidonas, meilės dievas, lydimas savo palydovių, tačiau tai taip pat nėra geras pavyzdys, nes kuomet Kupidonas įžengia į jūsų širdį, jis suaudrina jus, bet kuomet Viešpaties Čaitanjos meilė įžengia į jūsų širdį, jis suteikia jums pilną ir amžiną nusiraminimą. Taigi, gal jis panašus į Brihaspatį, supamą devatų, bet Brihaspatis yra ribotas ir turi išankstinę nuostatą prieš demonus ir yra palankus pusdieviams, bet Nimai Panditas turi beribį žinojimą ir yra vienodas visiems. Taigi, aš, Vrindavana dasa Takura negaliu surasti jokio pavyzdžio šiame materialiame pasaulyje, su kuriuo galėčiau palyginti Nimai Pandito grožį. Vienintelis dalykas, apie kurį aš galiu pagalvoti, lygindamas nuostabų vaizdą, kai Nimai Panditas su savo mokiniais sėdi prie Jamunos kranto, yra Krišna, kai jis sėdi tarytum lotoso vainikas, supamas savo draugų piemenukų.“ |
- Biblija apie Aukščiausią Dievo asmenį
- Kas svarbiausia
- ISKCON pozicija vaikų švietimo klausimu
- Trečiadienio vakarai šventykloje
- Tokia pat kaip gopių tarnystė
- Išprotėjęs dėl Radhos
- Kviečiame valgyti pietus Vilniaus šventykloje
- Vedinė filosofija ir praktika
- Šri Šri Nitai Gaurasundaros namai
- Dieviška vergystė
- Jei Krišna patenkintas
- Apie amžiną sielos gyvenimą
- Vedų išmintis
- Žinojimas - viską matyti tikroje šviesoje, be iliuzijos
- Kiekvienas žmogus atsako už savo veiksmus
- Pabaltijo vaišnavų vasaros festivalis 2008
- “Nėra laiko kartoti ir skaityti”
- Mūsų tikslas