Vedāntos mokyklos bando atsakyti į šiuos klausimus tarp daugelio kitų:
· Kaip paaiškinti vienos būties mąstomą vienovę ir stebimą įvairovę?
· Kodėl apie Būtį negalima mąstyti be prieštaravimų?
· Kur glūdi prieštaravimų priežastis – pačioje Būtyje ar mumyse? Kokia ontologinė šių prieštaravimų prigimtis?
· Ar įmanoma šiuos prieštaravimus įveikti? Tai yra, ar įmanoma tinkamai pažinti Realybę?
· Kas mumyse ar anapus mūsų tokį pažinimą padaro įmanomu (arba neįmanomu)?
Saṅkhya ir vaiśeṣika šių problemų nesprendžia, nes jos nepripažįsta būties vienovės, o savo mokymą pradeda nuo pliuralizmo ir dualizmo. Vedānta gi prasideda nuo Būties vienovės ir įvairovę priversta aiškinti remdamasi vienove.
Todėl Vedāntos mokyklos visus klausimus sugrupuoja į šias temas:
1) Kas egzistuoja? Taip bandoma bendrais bruožais apibūdinti egzistencinius ryšius.
2) Kaip įmanoma tokia būtis? Taip bandoma nagrinėti Būties santykį su individu ir atrasti ontologinį pagrindą galimybei (arba negalimybei) Būtį pažinti.
< Ankstesnis | Sekantis > |
---|